Ако вали, съм във Facebook
Потреблението на интернет през уикендите нараства, но е несправедливо игнорирано от рекламодателите
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Не вярвайте на прогнози какво ще се случи с интернет в следващите пет години. Мрежата е непредвидима и затова - толкова интересна. Все пак има доста натрупани данни, от които произтичат минитенденции. Този текст разказва за една от тях - наблюдава се ръст в потреблението на интернет през уикендите. Това е в интерес на онлайн компаниите, тъй като те опитват да убедят рекламодателите да не планират кампаниите си само за делничните дни, но и през почивните.
В зората на българския интернет основният достъп до интернет е бил през офисния хардуер. Но тъй като впоследствие повече хора купуват компютри, потреблението почти се изравнява с това от домовете. Нямаме данни кога точно се е случило това, но всеки го усеща около себе си. Повечето рекламодатели обаче продължават да планират кампании предимно в делнични дни, когато аудиторията от разсейващите се офисни хора е най-голяма.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
от статията става ясно как да се рекламираи кога. но не става ясно какви са тенденциите и прогнозитеза развитието и промяната на контактите в интернет. До къде ще се простират възможностите за връзка на хората от всички краища на света, а това е интересно. И като се има в предвид ,че всичко е пари , как ще се възпроизвеждат печалбите на компаниите в бъдеще в сверата на интернет комуникациите.
Една малка корекция - данните от Гемиус включват и Нетинфо... и то вече от половин година е така :)
А без да проявявам неуважение към торент тракерите, но те отдавна не са това, което бяха - Замунда има към 200 млн. импресии месечно, а Арена - към 50 млн. На фона на 3-те милиарда импресии, които мерим за всичките над 300 домейна - евентуалното отклонение ще да е никакво.
Слагаш си Adblock Plus на Mozilla-та, настройваш му филтрите и забравяш за рекламите през всички дни от седмицата. А който иска да си прави тънките сметки, аз реклами не съм виждал от една година. Компютърът ми си е мой и аз определям дали рекламистите ще имат достъп до него. А аз съм решил, че такъв не им е нужен.
Тенденцията да се спира интернет рекламата през уикенда е странна, присъща само за България и много непрофесионална.
Спадът на импресиите в някои сайтове няма съществено значение, понеже рекламата в интернет се заплаща само за доказано извършени импресии на банера. Реално е все едно дали посетителите на един сайт са намаляли или не, стига да не планирате повече отколкото може да се достави.
За тези, които спират рекламите през уикенда - успех, конкурентите ви не спят и си проверете медия-планьорите кога за последно за ходили на международен семинар и дали са в час въобще ;)
Повече от три години следя ежедневно статистиките за посещенията на сайта ми. Мога да кажа от опита си, че има няколко ясно определени цикличности.
Първата цикличност е часовата - пиковете са в инетрвалите 9:30-11:00, 14:00-16:00 и 21:00-23:00. В зависимост от сезона, могат да бъдат изместени с половин час напред или назад.
Втората цикличност е седмична - определено има спад през уикендите, но не винаги. Ако единият от двата дни е бил официално работен - спад почти не се забелязва. Случва се понякога през уикенда да има по-голям брой посещения, но това е следствие от други събития, които могат да бъдат планирани и извършени предварително.
Третата цикличност е месечна - с по-голям брой посещения са студените месеци, като обикновено април-май са най-слаби, а след тях броят на посещенията отново расте.
За всичките тези цикличности си има много прости обяснения. Но въпреки тях, можете да увеличавате трафика към сайта си, ако имате активна позиция и предлагате интересно за аудиторията си съдържание.
Накрая мога да формулирам два извода - първият е: "Няма нищо по-хубаво от лошото време!" - тогава броят на посещенията скача. Вторият - независимо от броят на посещенията няма гаранция че това ще ви донесе пари. Случвало се е в ден с мижав брой посещения продажбите да са повече от ден с месечен рекорд по посещенията.
До коментар [#3] от "vesselin":
Привет,
къде ги включват? Защото тук не са включени >> http://www.audience.bg , а доколкото знам и в официалния доклад ги няма.
До коментар [#5] от "detective":
Напълно съм съгласен с Вас.
До коментар [#7] от "Kaladan":
html -
;item=497&p=1
Предполагам, че #3 има предвид, че Гемиус мери сайтовете на "Нетинфо"...
Защо отсъстват от http://www.audience.bg:
http://www.etimes.bg/articles/965/k-yanev-netinfo.
"Причината данните да не се появяват в Audience.bg е, че ние искаме да сме собственици на тази информация, но тя не е тайна. Всеки може да се обърне към нас и да му я предоставим веднага. "
Ето и къде можеш да разгледаш данните: http://netinfocompany.bg/adv.php?page=adv_stat&
До коментар [#5] от "detective":
Thumbs up!
Привет и от мен, Каладан!
Аз имах предвид, че данните изнесени в тази статия (с източник Гемиус), включват и към 800 милиона импресии от Нетинфо... и така са получени числата, които хората виждат на картинката.
Иначе всеки месец Гемиус предоставя на Нетинфо файл с данните за техните сайтове, но това ти си го знаеш :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход