Бизнеси, които умеят да слушат

Социалните мрежи провокират еволюция в маркетинговото поведение и налагат нов тип мислене

Във Великобритания Facebook изпревари Google по посещения
Във Великобритания Facebook изпревари Google по посещения
Във Великобритания Facebook изпревари Google по посещения    ©  Bloomberg
Във Великобритания Facebook изпревари Google по посещения    ©  Bloomberg

"Бяхме най-добрите маркетолози през ХХ век, защото успявахме да викаме най-силно. Но ако бъдем най-добрите и през ХХІ век, то ще е, защото умеем да слушаме най-внимателно." Тези думи принадлежат на бившия изпълнителен директор на гиганта Procter&Gamble Алън Джордж Лафли. Той се оттегли от поста в началото на тази година. Като че ли с него си тръгна цяла ера в маркетинга, която съществуваше под мотото "Потребителят е господар".

Новият господар в света на маркетинга, както подсказват и думите на Лафли, са общностите. Групи от дигитално свързани индивиди, които споделят колективна интелигентност и действат като единен жив организъм. Интернет направи от всеки лидер на мнения, но неговият глас е силен, защото притежава силата на многото. Също като ятото птици, символ на микроблогинг мрежата Twitter.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар