Виелица от пари

Гейм легендата Blizzard отново направи показно на тема как да печелим от компютърни игри

Разработването на StarCraft 2 отнема повече от 7 години на Blizzard Entertainment. Играта излиза на пазара близо 12 години след първата част от поредицата.
Разработването на StarCraft 2 отнема повече от 7 години на Blizzard Entertainment. Играта излиза на пазара близо 12 години след първата част от поредицата.
Разработването на StarCraft 2 отнема повече от 7 години на Blizzard Entertainment. Играта излиза на пазара близо 12 години след първата част от поредицата.    ©  Blizzard
Разработването на StarCraft 2 отнема повече от 7 години на Blizzard Entertainment. Играта излиза на пазара близо 12 години след първата част от поредицата.    ©  Blizzard

Компютърните и видеоигрите развиват логическо мислене, превръщат се във все по-голяма индустрия и са бърз и удобен начин за забавление, а също така пречат на социализацията, причиняват семейни кавги и т.н... Обективно погледнато, те са по малко от всичко това. Едно нещо обаче е безспорно: все повече хора ги харесват и ги превръщат в неразделна част от живота си. Вече имаме доказателства за това от българската реалност - миналия понеделник столичните молове "Сердика" и The Mall, където вносителите на игри Pulsar и Ozone организираха местните премиери на дългоочакваната StarCraft 2: Wings of Liberty, събраха стотици хардкор поклонници на дигиталните забавления. Те закупиха играта в първите минути след представянето й въпреки високата цена от 120 лв. за стандартно копие и 180 лв. за колекционерско издание. Всъщност опашките пред българските магазини са само едно доказателство за глобалния успех на компанията, създала Starcraft 2, и за успешната маркетингова стратегия на разпространителите Activision Blizzard.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 2
    • + 22

    Попитайте и Озон и Пулсар защо сложиха такива високи цени, като по Интернет мога да си я купя за 60-70 лева???

    Нередност?
  • 2
    vstoyanov avatar :-|
    vstoyanov
    • + 18

    по-скоро те трябва да се питат защо по-голямата част от малкото българи, които купуват игри не ги купуват от тях ;)

    Нередност?
  • 3
    therapist avatar :-|
    therapist
    • - 8
    • + 7

    До коментар [#1] от "J.J.":

    Цената е такава, защото в тея 120 лева тук влизат лицензи, производство, транспорт, логистика, персонал и връзки с фирми и компании от цял свят, че и печалба за Пулсар/Озон. В Америка играта струва $60, което е около 95 лева. Естествено, че физическото копие няма да е на цената на играта в интернет. Доста е тъжно, че сам не си се сетил за тея неща.

    Нередност?
  • 4
    jj avatar :-|
    J.J.
    • + 9

    Ами да предложат и те покупка през Интернет, на запад как може. Иначе ми е ясно защо -> за да си направят поне 50% печалба, не за друго...

    Нередност?
  • 5
    sparti avatar :-|
    sparti
    • - 1
    • + 8

    Брей, ще рече човек че е много сложна и скъпа логистиката на диск в кутийка от Щатите - направо да ги съжали човек че искат само 120лв

    Нередност?
  • 6
    nixonanim avatar :-?
    Nixonanim
    • - 3
    • + 4

    Нещото, което аз се питам е не защо и колко струва играта в България, а защо повече български компании не следват модела на Blizzard (или поне не се опитат да го направят)? Защо държавата не определени игровата индустрия (създаването на игри, а и на анимация например) като национален приоритет и не инвестира малко мисъл в тази посока (някой трябва да й каже)? Това, което може да се направи е няколко малки данъчни облекчения, както и някакъв инвестиционен фонд само за такива проекти. Обучението и развитието става почти изцяло вътрешно, между хората и университетите са само място за срещи.

    Защо да се прави? В момента имаме поне три фирми, които тук и сега имат програмисти + дизайнери, които могат да направят на 100% това, което правят от Blizzard, без да преувеличавам. В сферата на анимацията имаме няколко много успешни малки студия, както и продукт, който конкурира продукт на Пиксар. Ако някъде липсват специалисти те могат да бъде наети (кризата остави доста народ, готов да пътува на пазара в целия свят). Нещото, което най-много липсва е добро управление на тези екипи (измислянето на добри продукти) и маркетинг.

    Тъжното е, че вместо това да се случва, в повечето фирми тук и сега основната мисъл спрямо държавата е как да се спестят данъци (т.е. да не се плащат осигуровки на истинските заплати). Това според мен е случая и в целия IT бранш.

    Нередност?
  • 7
    kbderror avatar :-P
    kbderror
    • + 5

    Аз пък мисля че е най удачно да си платя за "дигитал копие" което "свалям" и не плащам на разни кърлежи като Озон и Пулсар.
    Неприятното е че не всички гейм студиа предлагат тази опция.

    Иначе СК2 е многообещаващо грандиозна :)

    Нередност?
  • zonker3m
    • + 10

    "фикционалния свят" - сериозно? Разбирам, че използвате англоезични източници при писането на статиите си, но що за дума е "фикционалния"? Все пак сте журналисти в един от водещите български вестници, който твърди, че налага и спазва високи профисионални стандарти. Подобна дума нелепица, при наличието на напълно равносилен български утвърден еквивалент, смърди на непрофесионализъм.

    Нередност?
  • 9
    asengeorgiev avatar :-|
    Асен Георгиев
    • - 11
    • + 1

    @ zonker3m,

    Какво против думата фикционален имате? Думата фикция присъства в българския тълковен речник (http://www.kakvo.org/tword/%D1%84%D0%B8%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%8F). Фикция = измислено => фикционален свят = измислен, нереален свят. Съвсем на български език.

    Поздрави,
    Асен Г.

    Нередност?
Нов коментар