Все по-комерсиални
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Все по-комерсиални

Изп. директор на Twitter Евън Уилямс се надява хората да прекарват повече време в подобрения сайт 

Все по-комерсиални

Редизайнът на популярните сайтове Twitter и Digg загатва за посоката, в която ще се развиват социалните мрежи

Асен Георгиев
2979 прочитания

Изп. директор на Twitter Евън Уилямс се надява хората да прекарват повече време в подобрения сайт 

© Randy Stewart


Средата на септември е известна и под името back to school season. Това е ново начало не само за първолаците, но и за целия корпоративен свят. По това време мениджърите на фирмите захвърлят небрежните хавайски ризи на палмички, навличат отново строгите костюми и се впускат в нови начинания с още по-голям хъс от преди.

Тазгодишният септември може би ще се окаже преломен и за набиращата популярност онлайн платформа Twitter. Сайтът, който позволява на своите потребители да споделят с целия свят послания, по-кратки от sms, обяви първия голям редизайн в четиригодишната си история именно на 15 септември. Всичките 160 млн. потребители, които към момента използват платформата, ще видят обещаните новости след около месец.

Новият изглед на Twitter

ще раздели сайта на два прозореца. Единия подобно на досегашната визия ще приютява вашата порция от близо 90-те милиона съобщения, генерирани всеки ден. В другия ще могат да се гледат снимки, видео и информация за потребителите, публикуващи съобщения. Целта е растящият с приблизително 370 хил. нови потребители на ден сайт да задържа вниманието на хората за по-дълго време. Това ще зарадва рекламодателите, които са основният потенциален източник на приходи за американската компания. За да се случи всичко това, фирмата е сключила договори с 16 големи сайта, предлагащи снимки и видеосъдържание, като YouTube, Flickr и други.

Според главния изпълнителен директор и съосновател на компанията Евън Уилямс новият изглед ще позволи на потребителите да получават повече контекст и информация към всеки един "туит" за по-кратко време, съобщава Би Би Си.

Редизайнът на платформата за споделяне на кратки съобщения идва в момент, когато ветеранът в социалните онлайн услуги Digg изпитва сериозни проблеми с гладкото преминаване към новата версия на сайта си. Digg е микроблогинг платформа, която само преди две години се размина на косъм от това да бъде придобита от Google в сделка на стойност около 200 млн. долара. Популярността й се гради върху изградената общност от хора, които споделят връзки към интересни според тях новини. След това други хора гласуват за тях. Най-популярните заглавия се появяват на първа страница на сайта.

Първоначално Digg генерираше сериозен трафик за сайтовете, чиито новини се появяват на предните позиции. В последните години обаче сайтът все повече изпада от полезрението на потребителите на интернет. Липсват свежи нови функционалности, трафикът намалява, а новите социални мрежи като Facebook и Twitter планомерно изяждат трафика му. С новия изглед създателят на компанията Кевин Роус се опитва да прекъсне тази негативна тенденция.

Осъвременената версия на Digg

интегрира много от познатите в социалните мрежи елементи. Тя предлага възможността по подобие на Twitter да следите определени потребители и издания. Също така вече има възможност за преглеждане само на "моите" новини, отделно от "топ" новините. Като цяло идеята на редизайна е Digg да се превърне в нещо като Twitter, специализиран за новини, коментират анализатори.

Това обаче хич не се нрави на ядрото от твърди почитатели на услугата, които преди редизайна имаха голямо влияние около това коя новина ще се появи на първа страница и коя не. След промените всеки производител на съдържание (новинарски сайт, блог) може да се регистрира за автоматично публикуване на всички новини. Това до голяма степен комерсиализира начинанието и намалява възможността в челните места на сайта да се появи новина, която принципно е малко встрани от конвенционалния информационен поток на медиите. Така новият Digg се превръща в нещо като агрегатор на новини като Google News, предлагащ допълнителни услуги, познати от Twitter. Дали това е добре или не от бизнес гледна точка е все още рано да се каже със сигурност.

Същото обаче в голяма степен важи и за редизайна на Twitter, за който за момента се знае само това, което казват от компанията. Може само да се предполага как ще реагират хората, когато видят новите функционалности на практика. По принцип в момента повечето потребители и коментатори са ентусиазирани и приемат предстоящите промени като необходима и правилна стъпка в развитието на услугата. Тя ще позволи на потребителите да достигат до повече информация по-бързо, ще ги задържи по-дълго в пределите на сайта и ще подобри позициите му пред рекламодателите.

И докато нещата за Twitter изглеждат все по-положителни, настроенията в лагера на Digg определено са доста мрачни. "Лично аз смятам, че с изгряването на всички нови сайтове (Facebook, Twitter -  бел. авт.) Digg губи позиции", коментира Кристофър Маскари, маркетинг мениджър в Gawker Media, цитиран от New York Times. И добавя: "Изглежда, че интересът към Digg намалява." Това до голяма степен е вярно - статистиката показва сериозен спад в трафика към Digg, особено през последните месеци. Освен това някои потребители на сайта дори вече го бойкотираха, като публикуваха в него множество линкове към основния му конкурент Reddit в знак на несъгласие с промените. Недоволството им обаче едва ли е обективен измерител за успеха или неуспеха на новия дизайн. Справка - множество промени във Facebook често са посрещани на нож, но с времето хората свикват и дори ги харесват.

Въпреки всички негативи обаче редизайнът на Digg е продиктуван от стремежа на мениджмънта му да се адаптира към променящата се среда, да стане по-привлекателен за рекламодателите и да продължи да генерира добър трафик. Въвеждането на инструменти за персонализиране безспорно е правилният път. Спорно обаче е решението на Кевин Роус да се откаже от сърцевината на Digg, а именно възможността общността от най-лоялни потребители да има влияние върху топ съдържанието на сайта. При всички положения това ще промени възприятието на хората към Digg. Остава да видим дали това ще повлече сайта с още по-голяма сила към дъното, или ще му вдъхне нов живот.

Средата на септември е известна и под името back to school season. Това е ново начало не само за първолаците, но и за целия корпоративен свят. По това време мениджърите на фирмите захвърлят небрежните хавайски ризи на палмички, навличат отново строгите костюми и се впускат в нови начинания с още по-голям хъс от преди.

Тазгодишният септември може би ще се окаже преломен и за набиращата популярност онлайн платформа Twitter. Сайтът, който позволява на своите потребители да споделят с целия свят послания, по-кратки от sms, обяви първия голям редизайн в четиригодишната си история именно на 15 септември. Всичките 160 млн. потребители, които към момента използват платформата, ще видят обещаните новости след около месец.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.