С вързани ръце
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

С вързани ръце

С вързани ръце

Къде са проблемите с преносимостта на телефонните номера

Андриан Георгиев
6986 прочитания

© Claro Cortes Iv


На 8 септември 2010 г. сключих договор с "Виваком" с желание  да стана техен абонат, но да запазя номера си от "Мобилтел". До ден днешен (25 октомври) това не се е случило.

Нямам договор  с "Мобилтел", ползвам предплатена карта и смятах, че това ще улесни процедурата. От офиса на "Виваком" в "Мол – Варна", където сключих договора по време на отпуската си, обясняват, че подават договора ми до "Мобилтел" с искане за пренос на номера, но заявката се връща с обяснението, че договорът не се чете. Следва ново сканиране и ново пращане на договора. И отново познатото "не се чете". И така вече почти два месеца те си разменят само писмени съобщения.

Пратих две  жалби по електронен път до Комисията за регулиране на съобщенията, нямам отговор и нищо не се променя за мен. Аз съм все така закрепостен към "Мобилтел", а от "Виваком" все така твърдят, че са "с вързани ръце" и правят "всичко възможно", но нещата не се случват.

Това е най-новото писмо от читател до "Капитал" на тема "Защо не успявам да сменя оператора, запазвайки своя номер?".

Проблемите с преносимостта на телефонните номера ескалират. От началото на октомври хората са подали над 150 жалби до Комисията за регулиране на съобщенията. За сравнение същият показател за септември е 137, а през август - 70.

Въпреки обещанията на телекомите проблемите да бъдат изгладени до 1 октомври. Стигна се дотам миналата седмица Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията, да определя похватите на операторите като "измекярски хватки".

Интересното е, че услугата е блокирана, откакто процедурата формално бе опростена през август.

Може да ни помогнете за текста в съботния брой като разкажете своите лични истории. Освен за проблемите с преносимостта ще проучим за какво се борят телекомите и кога конкурентните телекоми ще получат облекчен достъп до инфраструктурата на "Виваком".

На 8 септември 2010 г. сключих договор с "Виваком" с желание  да стана техен абонат, но да запазя номера си от "Мобилтел". До ден днешен (25 октомври) това не се е случило.

Нямам договор  с "Мобилтел", ползвам предплатена карта и смятах, че това ще улесни процедурата. От офиса на "Виваком" в "Мол – Варна", където сключих договора по време на отпуската си, обясняват, че подават договора ми до "Мобилтел" с искане за пренос на номера, но заявката се връща с обяснението, че договорът не се чете. Следва ново сканиране и ново пращане на договора. И отново познатото "не се чете". И така вече почти два месеца те си разменят само писмени съобщения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

26 коментара
  • 2
    sagittarius avatar :-|
    sagittarius


    След няколко месеца чакане наближи да ми изтече договора с Глобул и реших да си прехвърля номера към друг оператор. За целта подадох предизвестие, че не желая да ми се подновява автоматично договора. след това отидов в офис на другия оператор и там подадох необходимото заявление. Предупредиха ме, че глобул правели проблем ако съм си сменил личната карта, за това отидох отново в Глобул и подадох заявление да ми актуализират данните. Когато наближи датата да ми изтече договора, отидох до глобул да попитам дали трябва да направя още нещо, където любезен служител ми обясни че всичко е наред и няма за какво да се притеснявам.
    Е предполагам, че разбирате удивлението ми, когато получих смс, с който ставя ясно че получавам 50 безплатни минути в групата като благодарност че съм си подновил договора към глобул. Избеснях. Може би е по добре, че не си бях във Варна иначе щях да убия някой.
    Оказа се че:
    1. молбата която съм подал за неподновяване на договора не е регистрирана в тяхната система и това е "очевидно по моя вина" както една служителка каза. Добре че имах копие от нея.
    2. в продължение на 2 седмици не са актуализирани данните ми от личните документи, през което време е отказано на другия оператор прехвърлянето именно поради разминаване на номерата в ЛК. Актуализирани са минути преди да ми се поднови договора.
    3. За пренос на номера, понеже вече съм с подновен договор ми искат да платя като неустойка месечните такси за 1 година напред но в двоен размер, понеже аз съм ползвал промоция, която вече не важи.

    След като подадох жалба в КРС и ходих няколко пъти до офиса на другия оператор, най накрая ми беше пренесен номера, но дължах неустойка 1.80 лв. Така и не разбрах за какво точно е тази неустойка, но нейсе, не ми се занимаваше повече.
    Изненадата продължи. след като доволно си ползвах услугите на новия оператор, получавам смс от глобул, че им дължа определена сума. Доста завичена според мен но...отивам да я платя. Поисках обаче да вида за какво плащам. Не може! Не може защото при тях не излизат подробни разпечатки, тъй като съм ползвал такива през сайта им. Да ама сега като не съм техен абонат, достъпа до сайта ми е отказан.
    Т.е плащам и нямам право да знам за какво. категорично ми беше отказано да разговарям лично или по телефона с някой от ръководството, който може да ми обясни защо ги плащам тея пари. По лошото е, че ако не платя оставам без телефон. В общи линии притиснат за пореден път.

  • 4
    opinionated avatar :-P
    opinionated

    все едно боко борисов чакаш да ти се обади да те прави министър на здравеопазването, че ти трябва толкова стария номер :)

  • 5
    opinionated avatar :-|
    opinionated

    и ето едно удобно решение на проблема с преносимостта: активираш си гласовата поща и записваш следното съобщение: Здравейте, казвам се ... и си смених номера с .... повтарям отново бавно новия си номер ... приятен ден.

    толкова е лесно, нали?

  • 6
    stg avatar :-|
    stg

    ако реша да си сменям оператора не бих държал да си запазвам номера не е чак толкова трудно за мен да информирам хората които трябва за новия си номер, според мене не си заслужава усилието

  • 7
    cia_germany avatar :-|
    CIA Germany

    До кога ще им позволявате на тези измекяри да ви правят на маймуни !?

  • 9
    cveti2010 avatar :-|
    cveti2010

    Смятам на всички ни е ясно как е направена системата със смяната и прехвърлянията.Това беше по искане на европейския съюз,а не по лична инициатива на някой от операторите.Който не е отишъл да си сменя оператора, той не е имал проблеми.Просто продължавам да се учудвам на хора който искат да стават абонати на "великата" фирма МТЕЛ, но се пак някой трябва да плати сметката на идванто на Енрике, а тук в България за съжаление това са всичките им абонати.И последно за компентните-говорим за закони за лобизма, а в същото време вицепремиера ни Цветан Цветанов си пийва и хапва, като официален гост на концерта.Честито българи!

  • 10
    minimala avatar :-|
    minimala

    Хора, подавайте си жалбите в КЗП. Те след това сезират всички необходими други комисии. Нямат право да не могат да ви кажат за какво плащате. При изискване на хартиена разпечатка ТРЯБВА да ви я предоставят, а това извинение със сайта дето са му го дали на Saggitarius е било на принципа "ако мине". И е минало. Аз миналата седмица подадох жалба срещу Виваком. Никога не ги щадете. Написвате си жалбата у вас, разпечатвате си я и я подавате в КЗП на Славейков. Става за точно 5 минути. Получавате входящ номер и сигурен резултат от жалбата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK