Колко струват навиците ти

Как популярни приложения в социалните мрежи изпращат лични данни на рекламни компании

Подходътна FarmVille

FarmVille е един от символите на геймърството в социалните мрежи. Играта, освен че събира ваши лични данни, дава възможност на потребителите да си изградят собствена виртуална "ферма", да садят различни земеделски култури, да изграждат различни постройки като хамбари, да отглеждат животни като овце, крави и др. Разработена е от компанията Zynga, която преди няколко седмици надмина по пазарна капитализация гиганта на гейм индустрията Electronic Arts. Освен през Facebook от тази година FarmVille е достъпна и през MSN Games - гейм портала на Microsoft. Zynga е разработила вече и приложения за Android и iOS. Apple направиха специално приложение за своята операционна система поради факта, че тя не поддържа Flash, която се изисква, за да може да играеш през Facebook. В момента FarmVille има около 62 млн. потребители. Според вестник "Индипендънт" всеки десети потребител в социалната мрежа на Марк Зукърбърг има виртуална ферма.

Първоначално социалните мрежи бяха просто сайтове за запознанства. Постепенно еволюираха в места за споделяне на всевъзможна информация - като се започне от моментни мисли и интересни линкове и се стигне до далеч по-лични неща като снимки с приятели, предпочитания, дори актуалното ни местоположение...


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    oziris7 avatar :-|
    oziris

    Какво се чудите! Няма безплатен обяд. Разбира се, че ще се опитат да ни проучат навиците и да превърнат тази информация в пари.

    Нередност?
Нов коментар