Кинетична еуфория

Новата сензорна приставка Kinect за X-Box 360 регистрита над милион продажби 10 дни

Kinect позволява на потребителите да играят само чрез движения на тялото, без нуждата от контролер.<br>
Kinect позволява на потребителите да играят само чрез движения на тялото, без нуждата от контролер.<br>
Kinect позволява на потребителите да играят само чрез движения на тялото, без нуждата от контролер.<br>    ©  Flickr
Kinect позволява на потребителите да играят само чрез движения на тялото, без нуждата от контролер.<br>    ©  Flickr

Инструментите за контрол и управление на гейм преживяването имат ключово значение в бизнеса с компютърни игри. Благодарение на тях се ражда отделен пазар на всякакви периферии, било то за конзоли или за персонални компютри, както и последващи техни модификации. Всичко започва от първите лъчеви пистолети за конзолите Nintendo и Atari, минава през джойстиците, предназначени за самолетни симулатори, автомобилните волани с вибрации и стига до сензорния контролер на Wii, който "улавя" движенията тялото и дава възможност на потребителите примерно да играят тенис, като го използват за тенис ракета.

Всъщност именно появата на Wii даде истинския тласък на сензорните устройства, чрез които геймърите да взаимодействат по-ефективно с игрите. Това беше основния коз на Nintendo през 2006 г. да си върне позициите на конзолния пазар предвид силната конкуренция от страна на Sony и Microsoft.  Двете компании от своя страна не реагираха на предизвикателството на японската гейм фирма и разчитаха на традиционните си заглавия, предоставянето на онлайн услуги и инерцията им с техните конзоли.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар