С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 26 ное 2010, 16:02, 4582 прочитания

Социалната мрежа васал

MySpace, която само преди няколко години беше сложила в малкия си джоб всички конкуренти, днес малко по малко потъва в забрава.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мълвата твърди, че бившият шеф на медийната група Viacom Том Фрестън бил уволнен от акционерите на компанията, защото не успял да купи  MySpace. Според журналистката Джулия Енгуин, която е автор на книгата "Да откраднеш MySpace", инвеститорите във Viacom побеснели, защото Фрестън си почивал на Хаваите, докато медийният магнат Рупърт Мърдок водел напрегнати преговори с тогавашните собственици на втората по големина социална мрежа в света. В крайна сметка Мърдок и неговата империя News Corporation успели да спечелят битката за MySpace. Е, в наши дни акционерите на Viacom вероятно вече са доволни, че въпросната социална мрежа не е част от бизнеса им...

Социалната мрежа, която само преди няколко години беше сложила в малкия си джоб всички конкуренти, днес малко по малко потъва в забрава. Мениджърите на MySpace се опитват да поддържат популярността й по най-различни начини, но прогресивно изостават от най-големия конкурент Facebook. Наскоро сайтът на Мърдок претърпя съществени козметични промени, за да могат потребителите по-лесно да следят какво се случва с приятелите им. Тези, които все още ползват MySpace, вероятно са забелязали, че сайтът вече е с ново лого, в което думата space (пространство, място) е заменена с бяла линия, която символизира именно празно място. Шефовете на социалната мрежа твърдят, че редизайнът се приема сравнително добре от потребителите. Факт обаче е, че новият дизайн не решава основния проблем на MySpace - сайтът е прекалено тежък заради щедрото използване на различни мултимедийни формати. Новото анимирано лого също не помага особено, защото е тежко и забавя допълнително работата.


Интеграция с Facebook или капитулация

Последното нововъведение в MySpace е опция да интегрирате профила си в социалната мрежа с този във Facebook. Това означава например, че MySpace проверява какво сте написали в графата "Интереси" във Facebook и на кои неща цъкате "Харесвам", след което копира тази информация в собствената си база данни. Ползата за потребителя е, че така MySpace може да ви предлага конкретни клипове или песни, съобразени с вашите предпочитания. Ако например в "Интереси" сте написали "баскетбол" и харесвате сериала "Женени с деца", MySpace ще ви предложи информация и клипове за последните мачове от НБА или възможност да гледате любимите серии от любимия сериал.

На практика обаче въпросната интеграция означава само едно: директно признание, че потребителите всъщност предпочитат да използват профила си в конкурентната мрежа Facebook.



Слаби резултати

"Позицията ни е, че MySpace е проблем. Загубите, които сайтът реализира, не са приемливи. Сегашният мениджмънт не е причина за тези загуби, но е наясно, че трябва да се справи с тях", заяви преди няколко седмици президентът на "Нюз корпорейшън" Чейс Кери. По думите му MySpace все още има потенциал да носи печалба, но екипът на компанията трябва да работи сериозно, за да поддържа потребителския интерес. News Corporation не дава финансови данни за MySpace, но миналата година една трета от персонала на социалната мрежа беше уволнен. А това обикновено не е никак добър знак.
MySpace стана собственост на NewsCorporation през 2005 г., когато социалната мрежа още нямаше сериозна конкуренция. Тогава Рупърт Мърдок обяви, че сайтът ще е двигател за приходите от реклама и популяризиране на телевизиите, които притежава. В разцвета на силите си MySpace се оценяваше на близо 600 млн. долара. Трудно е да се прецени колко струва сайтът днес, но цената със сигурност ще е много по-малка.

Смяна на статуквото

Aприл 2008 г. беше преломен месец за MySpace. Тогава се случи неизбежното - броят на редовните посетители на Facebook изпревари броят на посетителите, които ползват активно социалната мрежа на Мърдок. Днес за конкуренция не може и да се говори - Facebook убедително е лидер и нито една друга социална мрежа не може да оспорва позицията му на пазара.  Според компанията Alexa, която измерва интернет трафикa, facebook.com е вторият най-посещаван сайт в света след google.com. За сравнение - сайтът на MySpace е едва на 45-о място в глобалната класация. Статистиката на Alexa показва, че през последните 7 дни само 1.8% от потребителите в интернет са заредили сайта на MySpace, докато в същото време 38% от всички потребители са посещавали Facebook. Данните показват още, че основната аудитория на MySpace са американци - над 40% от посетителите са от САЩ. В същото време за глобалната популярност на Facebook говори и фактът, че има държави като Малайзия, Турция и Филипините, където (отново според статистиката на Alexa) facebook.com е по-посещаван дори от търсачката на Google.

За около 8 години MySpace претърпя фундаментални превъплъщения - появи се в мрежата през 2002 г., бързо набра популярност в цял свят и после беше смазан от конкуренцията. До някаква степен можем да търсим аналoгия между MySpace и месинджъра ICQ, с който се случи почти същото - появи се на пазара експлозивно, но постепенно залезе след серия грешни ходове и под натиска на много по-популярния днес Skype. Преди да бъде продаден на руски инвеститори, ICQ беше собственост на бившия гигант сред интернет доставчиците AOL. През 2008 г. компанията възложи големи надежди на една друга социална мрежа - Bebo. Технологичният гигант дори се съгласи да плати за нея 850 млн. долара. Но Bebo се оказа провал и по-рано тази година AOL се видя принудена да продаде социалната мрежа за нищожните 10 млн. долара.

Това е един от примерите за динамиката на пазара, с който собствениците на MySpace ще трябва да се съобразяват. Ако все още искат социалната им мрежа да оцелее...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX изстреля експериментална втора степен на ракетата Falcon 9 2 SpaceX изстреля експериментална втора степен на ракетата Falcon 9

Подобрената модификация трябва да позволи по-дълги полети в орбита

5 дек 2019, 872 прочитания

Uber вече не е готин Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

5 дек 2019, 1013 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
NASA откри нова форма на живот

Бактерията използва арсен и е намерена в отровно езеро в Калифорния

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10