Коронавирус в България и по света
7 2 дек 2010, 18:27, 11036 прочитания

NASA откри нова форма на живот

Бактерията използва арсен и е намерена в отровно езеро в Калифорния

21:24 "Подобни организми може да живеят на Земята днес, без да ги забелязваме, на необичайни места", казва д-р Фелиса Улф-Саймън".

21:08
NASA потвърди, че учени са открили първия познат микроорганизъм, който използва арсен и може да се размножава чрез него. Бактерията, наречена GFAJ-1, създава свои компоненти от арсен.

20:48 "Бактерията може да използва арсен вместо фосфор в някои основни клетъчни процеси", пише сп. Nature.

20:19 След 40 мин. започва пресконференцията на NASA. Можете да я гледате на живо от сайта на космическата агенция.

19:45
"Може да открием организъм, който изглежда като организмите, които познаваме. Това е най-консервативната идея. Или да намерим биологична структура, която оцелява при висока концентрация на арсен. Може би тя съхранява фосфор по невиждан досега начин. Другата крайност е, че може да открием организъм, който може напълно да замени фосфора или въобще да не се нуждае от него", казва д-р Фелиса Улф-Саймън в интервю за Astrobiology Magazine.

19:28 "Достоверни източници от астробиологичната общност разказват, че предстоящото съобщение на NASA касае структури, базирани на арсен, и тяхното влияние върху произхода на живота на Земята, как те може да съществуват и на други планети и последиците от появата на живот на друго място в космоса", пише сайтът NASA Watch.

---

NASA е открила непозната форма на живот, която използва арсен за някои клетъчни процеси. Бактерията е открита в алкалното езеро Моно в Калифорния. Информацията е с източник Gizmodo, часове преди пресконференцията на NASA, в която се очаква държавната агенция да обяви, че е открила форма на живот, която няма нищо общо с познатите ни биологични структури на Земята.

Всяка форма на живот на Земята е изградена от въглерод, фосфор, кислород, азот, водород и сяра.

Д-р Фелиса Улф-Саймън, която от години изследва отровните води на езерото Моно, за да търси нова форма на живот, може би е вероятният откривател на бактерията.

Нейният екип взима проби от калта в Моно, съдържащи бактерии, и ги разрежда, за да намали количеството фосфор за сметка на арсенa. След това учените добавят захар и витамини, за да помогнат на организмите да растат и след това тестват резултатите. Работата на д-р Фелиса Улф-Саймън е финансирана от астробиологичния институт на NASA.

"Изследванията могат да докажат, че има много други възможности извън нашето въображение. Те ни позволяват да мислим за биологията по начини, за които досега не сме и помисляли. Проучванията могат да ни помогнат да развием методи, по които да търсим неща, които досега не сме виждали", заявява ученият в интервю за Times от пролетта на 2010 г.
Научна статия на д-р Фелиса Улф-Саймън по темата