Какви са правата на онлайн купувачите
Задайте въпрос относно търговията в интернет на адвокат Нели Недкова от Wolf Theiss, а тя ще ви отговори в коментарите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Как е уредена защитата на онлайн купувачите в сравнение с офлайн покупките?
Основният закон, регламентиращ покупките онлайн, е Законът за електронната търговия, имплементиращ европейска Директива 2000/31. Специална закрила за потребителите при покупки онлайн – т.нар. ‘продажба от разстояние’ или ‘дистанционна продажба’ - е предвидена и в Закона за защита на потребителите. Разпоредбите въвеждат европейското законодателство и по-конкретно Директива 97/7/ЕО.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Примерът как да не се прави електронна търговия, може да видите в България. Всичко е наопаки сравнено с истинските бизнес модели.
Как седи въпроса с услугите предлагани и/или осъществявани онлайн?
Закон за електронната търговия, който реално пречи на електронната търговия и е написан, така че да защитава само и единствено потребителите, независмо дали са или не коректни.
До коментар [#3] от "bestbuy":
много ясно!
България повече от всичко има нужда от защита на потребителите.
Здравейте. Имах огромен проблем с фирма "Риск Електроникс" за стока, която след като закупих се оказа втора ръка. След като им върнах новозакупения и неработещ лаптоп, те ми казаха, че трябвало да чакам 30 дена за ремонт!!!????? След 300 разговора и каднардми се оказа, че от "Риск Електроникс" изобщоп нямат намерение нито да ми сменят "новия" лаптоп, нито да ми върнат парите. Трябвало да чакам, докато не дойдели части от Китай!!!!!!????? Тогава се обърнах към представителите на HP и по серийният номер установихме, че машинката си е чиста проба демо-версийка. Ужким нов лаптоп, а пък взет от някакви складове за втора употреба, реизлъскана от Франкфурт. Оказа се, че "Риск" дори не са представители на марката и просто лъжат! Казаха ми, че съдебните дела ще се проточат с години! Реших си проблема благодарение на приятели, който ги понатиснаха оттук оттам! Така, че моят призив е:
"НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ПРАВЕТЕ ГРЕШКАТА ДА СИ КУПИТЕ ДОРИ И МИШКА ОТ ФИРМА РИСК ЕЛЕКТРОНИКС!!!!"
При теб явно е било риск губи :)
До коментар [#5] от "George":
Мисля че ти не си разбрал.
Те са си го казали пределно ясно - Риск Електроникс !!!
До коментар [#7] от "Patilan":
Е даааааа, ама в началото не се усетих. Както и да е моят призив е да ги скъсваме от въпроси и писмени гаранции когато купуваме.
До коментар [#4] от "Rage Against":
Да, ама може да защитаваш потребители там където има потребление, а там къдеот такова още няма - трябва да дадеш възможност и на другата страна да се развива, нали.
Все едно някой да построи нов магазин във Враца, и държавата да те задължи той да бъде зареждан с влак, защото .. автомобилите вдигали шум. Нещо такова е Закона за електр. търговия в БГ - тези, дето сме в бизнеса го разбираме добре.
До коментар [#5] от "George":
intPartnerId=1-279-178&long=&lat=&PNam e=Risk+Electronics+Ltd.&Fax=%2b359+2+9712021&a mp;Phone=%2b359+2+9175+423&Cnry_Code=BG&ln g_Code=bg&SLprofile=&prefShopIcon=
Доста тъп начин да правиш антиреклама и от Капитал би трябвало да изтрият коментарите ти ...
Риск Електроникс са партньор на НР според сайта им за България:
http://h20465.www2.hp.com/GPL/PartnerDetails.aspx?
Аз съм им клиент от 10тина години и съм напълно доволен от услугите им.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.