С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 10 дек 2010, 12:49, 21840 прочитания

Модели за е-търговия

Как работят повечето интернет търговци в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Виртуален магазин

Това е най-близкият до традиционния потребител вариант за пазаруване онлайн. Представлява каталог със стоки, най-често обвързани от обща тема (обувки и дрехи; електроника; книги). Потребителят може да влезе в сайта, да разгледа артикулите и извърши покупка на цена, по-ниска от тази в офлайн магазините. По-добрите предложения са резултат от по-ниските разходи за персонал, наем на обект и други. При някои разновидности дори не е нужно да се инвестира в поддържането на складови наличности (за по-скъпи стоки, например лаптопи).


Пазаруването във виртуалните магазини пести време, позволява сравнение на много стоки и осъществяване на информиран избор. Често върви с бонуси, които няма да намерите в кварталния хипермаркет - отстъпки, безплатна доставка, подаръци.

Силният виртуален магазин трябва да разполага с много добре изградена складова база и логистични процеси, връзки с куриери и денонощна линия за обслужване на клиенти. Това е свързано с големи инвестиции и е една от основните причини повечето български онлайн магазини да попадат в графата "гаражни", които успяват да извършат по няколко продажби дневно. Добрите резултати са силно обвързани и с поведението онлайн - необходими са хора с добри познания в сферата на интернет маркетинга и оптимизацията за интернет търсачки (SEO).

Инвестицията във виртуален магазин зависи от множество фактори. Първоначалната сума е от няколкостотин до няколко хиляди лева. По-важното е, че при всички положения след това има фиксирани месечни разходи за реклама, заплати, хостинг. Те са не по-малко от 700 - 1500 лв месечно при средноголеми магазини.



Повечето от виртуалните магазини са фокусирани в една, две категории стоки. Платформа за повече търговци и голямо разнообразие от стоки предоставят т.нар. онлайн хипермаркети. Пример за успешен такъв магазин е get.bg, който съществува вече повече от 10 години. "За този период бизнесът ни не спира да расте и да трупа лоялни клиенти", коментира Теодор Павлович от get.bg. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 1891 прочитания

Раждането на 5G в България 2 Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

15 ное 2019, 4432 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Да четеш книга навсякъде

Google пуснаха своята интернет книжарница eBooks

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10