Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 14 яну 2011, 15:49, 3181 прочитания

Развръзката наближава

Масови уволнения в MySpace предвещават скорошно преструктуриране или продажба на втората по големина социална мрежа в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Преди около пет години MySpace беше онлайн перлата в короната на разрастващата се медийна империя News Corp. на Рупърт Мърдок. Закупувайки тогавашната социална мрежа номер едно в света за сумата от 580 милиона щатски долара, австралийският мултимилиардер си беше поставил за цел да я превърне в своя онлайн платформа, чрез която да навлезе агресивно в света на дигиталните медии.

В началото на 2010 обаче нещата не изглеждат никак розови. За пет години MySpace успя да извърви стремителен път надолу и в момента със своите около 66 милиона потребители вече е като джудже на фона на 600-милионния социален Голиат Facebook.


Затова и лошите новини от тази седмица са по-скоро закономерни – News Corp. се подготвя за евентуална продажба на мрежата, след като ден по-рано обяви 47-процентно съкращение на персонала. Над 500 служители на компанията остават без работа, като най-засегнати са международните звена. Социалната мрежа закрива представителствата си в Аржентина, Бразилия, Канада, Франция, Индия, Италия, Мексико, Русия, Швеция и Испания. По този начин броят на неамериканския персонал на MySpace спада под 100 души. Това е второто голямо съкращаване на хора, след като през юни 2009 г. социалната мрежа освободи около 30 на сто от служителите си.

Вестта за предстоящото преструктуриране е била обявена от Майк Джоунс, главен изпълнителен директор на MySpace, на среща с персонала на компанията в сряда. "News Corp. обсъжда няколко възможности, които включват евентуална продажба, сливане или отделяне на дейности в нова компания", коментира говорителят на социалната мрежа Розабел Тао пред информационна агенция "Блумбърг". Според нея процедурата още е в много ранен стадий. По неофициална информация, след като бъде преструктурирана, MySpace ще бъде предложена на фонд за дялово инвестиране или на Yahoo!. Говорителят на интернет търсачка номер две в света е отказал информация по темата с аргумента, че не коментира слухове и спекулации. На практика обаче е твърде малко вероятно Yahoo! да прояви реален интерес към MySpace най-малкото защото компанията и така си има достатъчно проблеми, опитва се да се "чисти" от странични дейности и да се фокусира върху производството на онлайн съдържание, с което да конкурира традиционните медии.

"По всяка вероятност News Corp. ще закрие MySpace през юни, освен ако не станем свидетели на видим обрат през следващите няколко месеца", коментира Алан Гоулд от анализаторската компания Evercore Partners. Според данните в негово изследване Fox Interactive Media, чиято дъщерна компания е MySpace, е генерирала 180 млн. щатски долара загуби за последната фискална година и това число вероятно ще нарасне на 225 млн. през следващите 12 месеца. Според официалните данни на News Corp. социалната мрежа е генерирала около 100 милиона щатски долара загуби за една година, считано към юни 2010 г. Направените съкращения, плановете за преструктуриране и намеренията за продажба са ясен сигнал, че търпението на News Corp. вече се е изчерпало и империята на Рупърт Мърдок се готви да насочи усилията си към други онлайн проекти, като например първия дигитален "вестник", предназначен за таблета iPad.



Преструктурирането и съкращенията на персонала са поредния опит на MySpace да си възвърне загубената слава и отново да стане конкурентна във все по-пренаселената пазарна ниша на социалните мрежи. Само преди около 2 месеца компанията обяви тотален редизайн и възможност за интеграция с профил във Facebook. Въпросните мерки обаче явно не са дали очаквания резултат, въпреки че според твърденията на Майк Джоунс само през ноември и декември са били създадени 3.3. милиона нови профила, а мобилните потребители са се увеличили с 4% до над 22 милиона души.

Историята на MySpace е нагледен пример за това колко бързо може да се обърнат нещата в онлайн бизнеса. Социалната мрежа е създадена през август 2003 г., копирайки част от функционалностите на своя конкурент и предшественик Frendster. В рамките на 3 години сайтът успява да натрупа над 100 милиона потребители и да стане номер едно в своята категория. Благодарение на това той успява да привлече вниманието на Рупърт Мърдок, който го купува и решава да го използва за адаптиране на своите медии към онлайн среда.

Корпоративната реалност на News Corp. обаче не се отразява особено здравословно на MySpace и през април 2008 г. сайтът е изместен от своя конкурент Facebook. В момента социалната мрежа е едва на 47-о място по посещаемост в интернет, докато сайтът на Марк Зукърбърк вече е на второ, дишайки във врата на Google.

Оттук нататък MySpace е в позицията на догонващ. Мрежата минава през няколко редизайна, които обаче не внасят нищо революционно, което да завладее сърцата на потребителите. Най-силната страна на сайта си остава възможностите му за онлайн звук, поради което той става предпочитано място за музиканти и диджеи. Това обаче се оказва недостатъчно, за да може MySpace да бъде атрактивен за масовата аудитория. Нещо, което в скоро време вероятно ще доведе до постепенната маргинализация на бившата социална мрежа номер едно в света. Или до закриването й.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 1181 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 2498 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Как се проваля една регулация

Ограничението на броя предплатени sim карти, които човек може да притежава, няма да помогне в борбата срещу престъпността

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10