С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 21 яну 2011, 15:37, 3718 прочитания

Социализирай се!

Нова услуга на "Икономедиа" интегрира онлайн читатели и журналисти в една голяма мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Репортерите и читателите на изданията на "Икономедиа" (компанията, издател на "Капитал") вече си имат собствена социална мрежа. От тази седмица те могат да обменят информация помежду си, да оценяват мнения, да гласуват и т.н. Идеята зад id.capital.bg е да се интегрират на едно място функционалностите на новинарските сайтове на "Икономедиа". Освен това благодарение на мрежата компанията очаква да подобри качеството на онлайн съдържанието, което предоставя. В проекта има и бизнес потенциал, който може да акумулира допълнителни приходи, ако се реализира ефективно.

Какво представлява


Ако имате регистрация в сайтовете на "Икономедиа" (освен "Капитал" компанията издава още всекидневника "Дневник", списанията "Бакхус", "Хоремаг" и "Регал", собственик е на сайта за кариерно развитие karieri.bg и онлайн-магазина klikshop.bg), то вие де факто вече сте регистриран и в id.capital.bg. Платформата вече е достъпна на посочения интернет адрес.

След като влезете в страницата, можете да започнете да изграждате своя мрежа от предпочитани автори и потребители. Чрез бутона "Следване" избирате онези репортери и потребители, които ви интересуват. Това означава, че на вашето табло ще получавате информация за всеки материал, който въпросните хора публикуват, всяко тяхно гласуване в анкета, всяка оценка на материал или коментар. Всичко това става в реално време - получавате новата информация веднага след публикуването й в сайтовете на "Икономедиа", което ви спестява търсенето на конкретни материали в общия информационен поток. Можете да публикувате и кратки съобщения в услуги като "Дневник" LIVE например.

200 хил. са потенциалните потребители на платформата

Подробности за новата социална мрежа можете да научите на id.capital.bg/promo.
"Услугата е полезен, удобен и увличащ начин да четеш, споделяш, следиш теми, хора, реакции, да се ориентираш в съдържанието и да го ползваш като генератор за идеи", обобщава Юлияна Плевнелиева, ръководител на отдел "Информационни технологии и инфраструктура" в "Икономедиа".



Бързи, смели, сръчни

В новата социална мрежа има и състезателен елемент - колкото повече хора ви следват, толкова по-висок е рейтингът ви. На базата на този рейтинг потребителите са разпределени в две класации. В едната са подредени рейтингите на репортери и читатели, а другата е само за репортери. Другият основен бутон е "Отбягване". Можете да го използвате, за да намалите рейтинга на автор, към който сте критично настроени. Други негативни последствия за него от вашето "отбягване" няма да има. Има и наградна система - потребителите могат да връчват медали за съдържанието, което е ценно за тях. Медалите са в 24 категории; просто за пример ще посочим някои от тях: "оптимист", "злобар", "фоторепортер", "чудак" и т.н....

Бизнес потенциал

Създателите на id.capital.bg смятат, че в дългосрочен план услугата ще донесе няколко основни ползи. Първата е, че така се осигурява по-лоялна аудитория, която редовно се връща на сайтовете на медийната група, за да търси по-прецизно и филтрирано необходимата информация. Така се създава и по-активна общност около медиите, която може да участва заедно с репортерите в препредаването и анализирането на новинарския поток. Така самите потребители могат да създават информационно съдържание и да регулират качеството на новините, които се публикуват от журналистите.

За самата компания услуга като id.capital.bg може да се окаже с бизнес потенциал поне по две направления. От една страна, услугата стимулира читателите да отварят повече статии, да генерират повече импресии и по този начин да се увеличат приходите от реклама. Освен това чрез id.capital.bg е възможно да се предлага таргетирана реклама, съобразена с вкусовете и предпочитанията на конкретните потребители, вместо те да бъдат "облъчвани" от банери, които да са им безинтересни или дори да ги дразнят.

В една или друга степен този бизнес модел се използва от повечето големи социални мрежи в света, включително и Twitter. "В бизнес отношение id.capital.bg ще добавя много стойност за рекламодателите ни чрез по-добро познаване на аудиторията и дългосрочно в изграждането на нови модели за реклама и маркетинг", посочва Владимир Петков, директор "Продукти и операции" в "Икономедиа".

Потeнциалната аудитория на id.capital.bg е близо 200 хил. души - толкова са читателите, които имат регистрация в сайтовете на "Икономедиа". Ако бъде развита по правилен начин, мрежата има потенциала да привлече и българската аудитория в Twitter, тъй като се доближава по функционалност до системата за микроблогинг. По принцип платформата не предоставя статистика за това колко българи ползват услугата за изпращане на съобщения в 140 символа. Според проучване на "Капитал" от миналата година Twitter регистрира около 150 хил. уникални посещения от България. Тази цифра обаче не е абсолютно достоверна, защото включва както хората с профил в Twitter, така и случайни неактивни потребители, попаднали в системата за микроблогинг. Броят на активните потребители е много по-малък.

Пускайки платформата id.capital.bg, "Икономедиа" със сигурност прави поне едно нещо: сближава читателите с хората, които трябва да ги информират. Това е логична стъпка в трансформацията на традиционните издания към социални медии, които рано или късно ще оформят бъдещето на новинарския бизнес и в България. А в него потребителят престава бъде пасивен зрител и започва да участва в информационния процес.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И JP Morgan вече се опасява от "катастрофални" климатични промени И JP Morgan вече се опасява от "катастрофални" климатични промени

Анализатори на водещата инвестиционна банка предлагат въвеждане на глобален "въглероден данък"

24 фев 2020, 903 прочитания

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 4 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 990 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Apple може да предложи мобилни плащания в средата на 2011 г.

Кои са предимствата и трудностите пред компанията на Стив Джобс

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10