Тъчдаун за Ариана Хъфингтън
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тъчдаун за Ариана Хъфингтън

Тъчдаун за Ариана Хъфингтън

AOL се сдобива със силна новинарска марка в лицето на Huffington Post

Андриан Георгиев
4322 прочитания

© Капитал


AOL ще плати $315 млн. за влиятелния новинарски сайт Huffington Post. Оценката е за 10 пъти по-висока от приходите на онлайн изданието за 2010 г. и пет пъти повече очакваните постъпления през 2011 г. Шейсетгодишната Ариана Хъфингтън, създател и гл. редактор на сайта, ще оглави всички онлайн издания на AOL под шапката на новосъздадената Huffington Post Media Group. Новината беше обявена ден след финала в първенството на САЩ по американски футбол.

След покупката на медиата AOL вече има на своя страна обигран редактор в лицето на Ариана Хъфингтън и аудитория, чиито глас се чува силно в интернет. Huffington Post от своя страна ще получи не само свежи постъпления в кеш, но и допълнителен прилив на качествено съдържание по линия на притежавани от AOL силни сайтове като Engadget и TechCrunch.

Сделката е част от тенденцията все повече рекламни пари да се инвестират в интернет. За 2011 г. пазарът на онлайн реклама в САЩ ще достигне $28.5 млрд. от почти $26 млрд. през миналата година по данни на eMarketer.

Покупката утвърждава прехода на AOL от интернет доставчик към онлайн медийна група. Според финансовия отчет на компанията за третото тримесечие на 2010 г. приходите на AOL от доставка на интернет спадат до $244.8 млн. Постъпленията й от онлайн реклама, поставена до статиите, обаче също намаляват до $292 млн. Затова и мислята на Ариана Хъфингтън в AOL едва ли ще е от най-лесните.

Иначе перспективата е ясна - приходите от абонаменти спадат до 43% от общите постъпления на AOL, а от онлайн реклама вече са 52%. Корпорацията придоби преди месеци технологичния блог TechCrunch, както и три компании, които ще й осигурят инфраструктура за публикуване на онлайн видео в огромни мащаби.

Също така преди няколко дни в интернет изтече стратегията на AOL за създаване на най-голямата компания в света, която ще е фокусирана върху създаването на онлайн съдържание. Една от целите в нея е до април статиите в мрежата на AOL да се увеличат от 33 000 на 50 000 месечно. Средният брой прочитания на материал също трябва да стигнат 7000, като сега те са 1500. Делът на статиите, оптимизирани да бъдат видими за интернет търсачки, следва да се увеличи до 95%, пише още в стратегията.

Според инструкциите към редакторите има четири критерия, които трябва да се вземат предвид при решението дали да се пише по дадена тема: потенциалния трафик, потенциалния приход, колко време ще отнеме да се напише статията и дали тя отговаря на редакционната политика на AOL.

Huffington Post е създаден преди шест години като блог в лявото политическо пространство с начална инвестиция от $1 млн. Постепенно той се разраства и днес едва 15% от трафика му идва от секции с политическо съдържание. Миналата година по данни на comScore трафикът на Huffington Post е пораснал с 22%, което повече от Twitter (увеличение от 18%). На сайта всеки месец се публикуват над 4 млн. коментара.

Всеки ден Huffington Post пуска над 300 статии, агрегирани от други издания, заедно с още толкова оригинални материали. За целта сайтът разчита на труда на 97 души, наети на пълен работен ден, и още 106 служители. През годините Huffington Post привлича като гостуващи автори политици, сценаристи, актьори, певици и дори известния американски общественик Норман Мейлър.

Най-често интегрирането на съдържание от други медии се случва, след като редактор на Huffington Post съкрати оригинален текст или интервю от онлайн издание и го сведе до кратък материал, който излиза на сайта.

Размерът на аудиторията на сайта е почти колкото тази на интернет страницата на New York Times. Сайтът надминава конкуренти като Drudge Report и Daily Beast, който наскоро се сля с Newsweek. През 2010 г. Huffington Post е печеливш благодарение основно на онлайн рекламата и организирането на събития. Очакванията на неговия гл. редактор са приходите да се повишат до $100 млн. през 2012 г. Компанията няма интерес към създаването на хартиено издание или желание да таксува читателите си, коментира наскоро Ариана Хъфингтън пред "Блумбърг".

Успешният модел на агрегиране на съдържание провокира конкурентите на сайта да започнат подобен проект. "Ню Йорк таймс", "Вашингтон пост" и Ganett инвестират $12 млн. в компанията Ongo, която работи върху услуга, събираща на едно място статии от няколко издания.

Конкуренция на Huffington Post са т.нар. "ферми за съдържание" като например Demand Media. Компанията развива онлайн изданията eHow, Cracked и други. Тя наскоро излезе на борсата, където оценката й достигна $1.6 млрд. Бизнес моделът на Demand Media се състои в набиране на хиляди доброволци, повечето без професионален опит. Те публикуват по няколко статии или видеоклипове на ден, оптимизирани да бъдат намирани лесно от интернет търсачките. След това компанията поделя приходите от реклама със своите сътрудници.

Yahoo е другата голяма интернет компания, която има интереси в масовото публикуване на онлайн съдържание. Associated Content, една от по-големите ферми за съдържание, беше закупена през май 2010 г. именно от Yahoo за повече от $100 млн. Засега обаче компанията, ръководена от Каръл Барц, изостава и не може да достигне размаха на AOL в покупките на онлайн медии.

AOL ще плати $315 млн. за влиятелния новинарски сайт Huffington Post. Оценката е за 10 пъти по-висока от приходите на онлайн изданието за 2010 г. и пет пъти повече очакваните постъпления през 2011 г. Шейсетгодишната Ариана Хъфингтън, създател и гл. редактор на сайта, ще оглави всички онлайн издания на AOL под шапката на новосъздадената Huffington Post Media Group. Новината беше обявена ден след финала в първенството на САЩ по американски футбол.

След покупката на медиата AOL вече има на своя страна обигран редактор в лицето на Ариана Хъфингтън и аудитория, чиито глас се чува силно в интернет. Huffington Post от своя страна ще получи не само свежи постъпления в кеш, но и допълнителен прилив на качествено съдържание по линия на притежавани от AOL силни сайтове като Engadget и TechCrunch.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    fccf avatar :-P
    fccf

    "AOL ще плати $315 млн. за влиятелния новинарски сайт Huffington Post."

    Ha-ha-ha..
    Oh wait, you're serious, let me laugh even harder:

    HA-HA-HA-HA

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не сте прав, "фккф", Адриана е влиятелна като личност и като журналист. Проверете, дори само вьв wikipedia". Класирането и от Форбс и Гуардиан не е случайност, нали?

    "In 2009, Huffington was named as number 12 in Forbes' first-ever list of the Most Influential Women In Media.[3] She has also moved up to number 42 in The Guardian's Top 100 in Media List.[4]"

  • 3
    pavka14 avatar :-|
    Павел

    Сега да вземете и да ни обясните какво значи "тъчдаун"?

  • 4
    bohrmottelson avatar :-|
    BohrMottelson

    До коментар [#1] от "fccf":

    Тя ще се смее много повече на път към банката.

  • 5
    georgi_ch avatar :-|
    georgi_ch

    До коментар [#3] от "pavka14":

    Вестниците не са длъжни да обясняват всяка дума, която използват. Не им е това ролята. Ако ти е интересно, отиваш в нета и търсиш.

  • 6
    unsworth avatar :-|
    unsworth

    Всичко на този свят се продава. За мен свободната журналистика в Хъфингтън поуст ще свърши с мига на подписа на Ариана.

    Интересно ми е по колко ще получат от продажбата служителите, както и фрийлансърите, които са хиляди и които са допринесли не малко, за да се оцени на 315 млн. $ сайтът днес.

  • 7
    fccf avatar :-P
    fccf

    До коментар [#4] от "BohrMottelson":

    О, напълно съм съгласен :)

  • 8
    pavka14 avatar :-|
    Павел

    Вестницте не са длъжни и на български да се списват - могат да минат на китайски или папуаски. Ама като са решили да излизат на български, да вземат да пишат на български. А не малоумно да превеждат едно към едно американски идиоми без абсолютно никакво значение за българската публика (за която уж се пише вестника).

  • 9
    bai_toz avatar :-|
    Без коз

    До каквото се докопат АОЛ всичко осират!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK