Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 7 фев 2011, 17:05, 4170 прочитания

Тъчдаун за Ариана Хъфингтън

AOL се сдобива със силна новинарска марка в лицето на Huffington Post

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
AOL ще плати $315 млн. за влиятелния новинарски сайт Huffington Post. Оценката е за 10 пъти по-висока от приходите на онлайн изданието за 2010 г. и пет пъти повече очакваните постъпления през 2011 г. Шейсетгодишната Ариана Хъфингтън, създател и гл. редактор на сайта, ще оглави всички онлайн издания на AOL под шапката на новосъздадената Huffington Post Media Group. Новината беше обявена ден след финала в първенството на САЩ по американски футбол.

След покупката на медиата AOL вече има на своя страна обигран редактор в лицето на Ариана Хъфингтън и аудитория, чиито глас се чува силно в интернет. Huffington Post от своя страна ще получи не само свежи постъпления в кеш, но и допълнителен прилив на качествено съдържание по линия на притежавани от AOL силни сайтове като Engadget и TechCrunch.


Сделката е част от тенденцията все повече рекламни пари да се инвестират в интернет. За 2011 г. пазарът на онлайн реклама в САЩ ще достигне $28.5 млрд. от почти $26 млрд. през миналата година по данни на eMarketer.

Покупката утвърждава прехода на AOL от интернет доставчик към онлайн медийна група. Според финансовия отчет на компанията за третото тримесечие на 2010 г. приходите на AOL от доставка на интернет спадат до $244.8 млн. Постъпленията й от онлайн реклама, поставена до статиите, обаче също намаляват до $292 млн. Затова и мислята на Ариана Хъфингтън в AOL едва ли ще е от най-лесните.

Иначе перспективата е ясна - приходите от абонаменти спадат до 43% от общите постъпления на AOL, а от онлайн реклама вече са 52%. Корпорацията придоби преди месеци технологичния блог TechCrunch, както и три компании, които ще й осигурят инфраструктура за публикуване на онлайн видео в огромни мащаби.





Също така преди няколко дни в интернет изтече стратегията на AOL за създаване на най-голямата компания в света, която ще е фокусирана върху създаването на онлайн съдържание. Една от целите в нея е до април статиите в мрежата на AOL да се увеличат от 33 000 на 50 000 месечно. Средният брой прочитания на материал също трябва да стигнат 7000, като сега те са 1500. Делът на статиите, оптимизирани да бъдат видими за интернет търсачки, следва да се увеличи до 95%, пише още в стратегията.

Според инструкциите към редакторите има четири критерия, които трябва да се вземат предвид при решението дали да се пише по дадена тема: потенциалния трафик, потенциалния приход, колко време ще отнеме да се напише статията и дали тя отговаря на редакционната политика на AOL.

Huffington Post е създаден преди шест години като блог в лявото политическо пространство с начална инвестиция от $1 млн. Постепенно той се разраства и днес едва 15% от трафика му идва от секции с политическо съдържание. Миналата година по данни на comScore трафикът на Huffington Post е пораснал с 22%, което повече от Twitter (увеличение от 18%). На сайта всеки месец се публикуват над 4 млн. коментара.

Всеки ден Huffington Post пуска над 300 статии, агрегирани от други издания, заедно с още толкова оригинални материали. За целта сайтът разчита на труда на 97 души, наети на пълен работен ден, и още 106 служители. През годините Huffington Post привлича като гостуващи автори политици, сценаристи, актьори, певици и дори известния американски общественик Норман Мейлър.

Най-често интегрирането на съдържание от други медии се случва, след като редактор на Huffington Post съкрати оригинален текст или интервю от онлайн издание и го сведе до кратък материал, който излиза на сайта.

Размерът на аудиторията на сайта е почти колкото тази на интернет страницата на New York Times. Сайтът надминава конкуренти като Drudge Report и Daily Beast, който наскоро се сля с Newsweek. През 2010 г. Huffington Post е печеливш благодарение основно на онлайн рекламата и организирането на събития. Очакванията на неговия гл. редактор са приходите да се повишат до $100 млн. през 2012 г. Компанията няма интерес към създаването на хартиено издание или желание да таксува читателите си, коментира наскоро Ариана Хъфингтън пред "Блумбърг".

Успешният модел на агрегиране на съдържание провокира конкурентите на сайта да започнат подобен проект. "Ню Йорк таймс", "Вашингтон пост" и Ganett инвестират $12 млн. в компанията Ongo, която работи върху услуга, събираща на едно място статии от няколко издания.

Конкуренция на Huffington Post са т.нар. "ферми за съдържание" като например Demand Media. Компанията развива онлайн изданията eHow, Cracked и други. Тя наскоро излезе на борсата, където оценката й достигна $1.6 млрд. Бизнес моделът на Demand Media се състои в набиране на хиляди доброволци, повечето без професионален опит. Те публикуват по няколко статии или видеоклипове на ден, оптимизирани да бъдат намирани лесно от интернет търсачките. След това компанията поделя приходите от реклама със своите сътрудници.

Yahoo е другата голяма интернет компания, която има интереси в масовото публикуване на онлайн съдържание. Associated Content, една от по-големите ферми за съдържание, беше закупена през май 2010 г. именно от Yahoo за повече от $100 млн. Засега обаче компанията, ръководена от Каръл Барц, изостава и не може да достигне размаха на AOL в покупките на онлайн медии.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси

Компанията надмина JPMorgan Chase като най-скъпата глобална група за финансови услуги

3 апр 2020, 775 прочитания

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 12 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, която да помага за проследяване на състоянието на заподозрените, че са заразени

1 апр 2020, 12475 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Универсалното зарядно за мобилни телефони е готово

С него ще може да се зарежда всеки апарат независимо от неговата марка.

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10