С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 18 мар 2011, 17:32, 5213 прочитания

Първият препоръчителен стандарт за уеб реклама в България е почти готов

Три браншови асоциации утвърдиха размерите на банерите. Предстоят насоки за големината на файловете и нестандартните формати (rich media)

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кой подкрепя стандарта
Рекламодатели:

Българска асоциация на рекламодателите

Нестле България

Медии:

Аз Медиа

Вестникарска група България

Датекс

Икономедиа

Информационна агенция БЛИЦ

Мейл.БГ ЕАД

Некст Медиа ООД

Уеб Граунд

Уебкафе БГ ЕООД

НЕГ.БГ

Darik Web

Нет Инфо.БГ

Инвестор.БГ

Дигитални агенции, рекламни агенции и уеб студия:

ABC Design & Communication Group

Digital Vision

Изи Онлайн АД

Interactive Share

Калипърс АД

Маг Студио ООД

Media Direction

New Moment Interactive

РА Крес

WebWorks

Zed Digital Cybermark

Дизайн.БГ

КомОн
"Интерактив асосиейшън България" (ИАБ), обединяваща големите интернет медии, и Българската уеб асоциация публикуваха съвместен стандарт за банерната онлайн реклама.

Документът съдържа спецификации за Flash, GIF и JPG/JPEG файлове. Той е съобразен с препоръките на международната асоциация IAB, която задава международните стандарти в интернет рекламата. "Интерактив асосиейшън България" е асоцииран член на IAB. Начинанието е подкрепено от Българската асоциация на рекламодателите.


Стандартизирането има за цел да облекчи работата на рекламодателите, които ще избират между по-малко на брой размери на банерите, и така по-лесно ще управляват своите онлайн кампании.

На база използваните досега видове банери в България, браншовите асоциации утвърждават следните размери:

- 300x250 // Medium Rectangle - квадратен банер
- 728x90 // Leaderboard - хоризонтален банер
- 160x600 // Wide Skyscraper - вертикален банер
- 468x60 // Full Banner - малък хоризонтален банер
- 300x600 // Half Page Ad - голям вертикален банер



Прави впечатление, че по време на работата е отпаднал стандартът 180x150. По-рано представители на дигитални агенции и медиа шопове обясниха за "Капитал", че този размер е рядко използван от българските медии.

В работната група, изготвила стандарта, участват представители на "Нетинфо", "Инвестор.БГ", EasyAds, "Aз медиа", Bg Maps, NEG (bg-mamma.com), "Дарик уеб", "Икономедиа" (издател на "Капитал" и "Дневник"), Webground и т.н. Днес към проекта се е присъединил представител на "Дир.БГ".

Липсват представители на големи издатели като MSKey Group и "Уеб медиа груп". Въпреки това стандартът е отворен за всички компании от сектора.

"До три седмици ще добавим към документа размерите на файловете и препоръки за нестандартни рекламни формати (rich media)", коментира Иван Иванчев от EasyAds, който ръководи работната група. След това тя ще приеме препоръчителни стандарти за:

- видео рекламата в интернет
- структурирането на рекламните тарифи
- работата на метричните системи
- етичен маркетинг по електронната поща
- процесите в рекламната дейност (управление на кампании, фактуриране)

Всяка година браншовите асоциации ще обновяват документа, за да отговаря той на нуждите на пазара.

"Колкото повече медии използват международните стандарти, толкова по-положително ще бъде това за онлайн рекламата. И международните стандарти и българският списък са препоръчителни, което означава че ще има медии, които няма да се съобразяват с тях. Така е в цял свят. Оттам нататък, дали ще бъдат използвани стандартни или не толкова стандартни банери зависи от това, колко е ценна една медия за рекламодателя или рекламната му агенция", смята Иван Иванов от дигиталната агенция Cybermark.

Брутните инвестиции в онлайн реклама в България за 2010 г. достигат 30.1 млн. лв., сочат данните на "Интерактив асосиейшън България". Тази сума не отчита направените отстъпки от медиите, както и рекламните разходи за Facebook и Google AdWords. Брутният ръст спрямо 2009 г. е 26%. По-голямата част от онлайн рекламата през 2010 г. е банерна (82%), следвана от реклама на клик (10%). Въпреки двуцифрения ръст, рекламата в интернет остава под 10% от общия медиен микс.

Стандарт за размерите на банерите
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация

Едва половината в момента са ангажирани активно в компаниите, показва проучване на PwC за Централна и Източна Европа

21 ное 2019, 465 прочитания

Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship

Междупланетният апарат на SpaceX претърпя авария при наземни изпитания с втечнен кислород или азот

21 ное 2019, 770 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Facebook Places @ България

От петък геолокационната услуга на социалната мрежа е активна и за вече 2 млн. български потребители

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10