С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 18 мар 2011, 16:01, 5078 прочитания

Чат ли си

Услугите за групово изпращане на SMS-и набират популярност и започват да търсят своя бизнес модел

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рон Конуей е един от най-прочутите инвеститори в нововъзникващи технологични компании. В неговото портфолио от около 500 компании се открояват инвестиции в Google, PayPal, Mint, Napster, Facebook, Square, Twitter, Digg и Foursquare.

Наскоро в интернет се появи визионерска презентация на Рон Конуей, в която той описва 7 тенденции, на базата на които той преценява къде да вложи средствата си. Става дума за следните неща: социални мрежи, реално време, услуги, базирани на местоположението, градски начин на живот, мобилни технологии, цифровизация на аналогови услуги и процеси.


Ако следваме визията на Конуей, услугите за групово изпращане на SMS-и не биха могли да се появят в по-правилен момент. Не случайно легендарният бизнес ангел участва във финансирането на лидера в сектора - GroupMe. Фирмата съществува от по-малко от година, но нейните потребители вече изпращат по над 1 млн. текстови съобщения на ден. Досега компанията е привлякла инвестиция в размер на $11 млн., а оценката й възлиза на $30 млн.

Това е поредният случай, в който технологична компания уцелва правилния момент, като взима стара идея (групово изпращане на SMS-и) и я трансформира за смартфони. Въпросът е дали услугите за групово изпращане на SMS-и отговарят на устойчива нужда на потребителите, или просто търсят как да оправдаят своето съществуване.

Най-големите компании, които предлагат подобни възможности, са Beluga (наскоро закупена от Facebook), Kik, Yobongo, Fast Society и Ping Chat. Досега стотици приложения за групово изпращане на sms-и през годините се възползваха от липсата на подобна вградена функционалност в телефоните. Нито едно от тях обаче не постигна популярността на GroupMe. Услугата е успешна и заради наличието на потребители, които се противопоставят на мантрата на Facebook за комуникация в реално време с много хора.



Джаред Хехт и Стив Марточи създават GroupMe, след като отиват на музикален фестивал и осъзнават, че ще е по-добре, ако могат да общуват с всички свои приятели в един канал. "Хората са постоянно със своя телефон. Той не зависи от интернет, за да е включен. Освен това по време на големи събития мобилният интернет често пада", обяснява Джаред Хехт, като аргументира избора на SMS като комуникационно средство.

GroupMe се изтегля безплатно на телефони с Android, iPhone или BlackBerry. Услугата може да работи и с по-стари модели апарати. След регистрацията

можете да поканите до 24 приятели в групата

Тези, които имат инсталирано приложение, ще получат поканата по мобилния интернет, а останалите - с SMS. Всеки може да ви включи в SMS група без ваше одобрение, въпреки че излизането е лесно. Но пък това, от друга страна, може да засегне нечии чувства и самолюбие.

Услугата задава уникален номер, до който се изпращат съобщенията, предназначени за всички в групата. SMS-ите могат да съдържат текст или снимки. Всички съобщения в групата сe заплащат според тарифата на оператора, но излизат безплатно на потребителите с неограничени абонаменти.

Друга функционалност на приложението е конферентни обаждания в рамките на групата. Всички съобщения се пазят на сайт, до който само участниците в комуникацията имат достъп. GroupMe и останалите приложения могат да работят в България, но през мобилния интернет и без използване на SMS функционалността.

Бизнес моделът на GroupMe все още не е известен, но според неговите създатели подобни услуги ще печелят от спонсорство и реклама. "Ще си сътрудничим с местни бизнеси, за да предложим промоционални оферти на потребителите на Hurricane Party, подобно на Groupon", коментира за "Капитал" Рене Пинел, основател на въпросната услуга за групово изпращане на SMS-и, чийто фокус е спонтанно организиране на партита.

В крайна сметка GroupMe и нейните конкуренти биха могли да се превърнат в нещо като Skype, но не в гласовата телефония, а в бизнеса с SMS-и. Той е известен с това, че на практика е чиста печалба за телекомите заради ниските експлоатационни разходи за оператора. Но преди да променят телекомуникациите завинаги, GroupMe и компания трябва да преминат изцяло към мобилен интернет, върху който да пътуват съобщенията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

SpaceX изстреля и приземи ракета четирикратно 11 SpaceX изстреля и приземи ракета четирикратно

Компанията на Мъск изведе в орбита първата официална порция интернет сателити от системата Starlink

11 ное 2019, 3858 прочитания

Експанзията на китайския изкуствен интелект към Европа 2 Експанзията на китайския изкуствен интелект към Европа

Китайските стартиращи компании в сферата на AI получават съществено държавно финансиране

10 ное 2019, 3449 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Първият препоръчителен стандарт за уеб реклама в България е почти готов

Три браншови асоциации утвърдиха размерите на банерите. Предстоят насоки за големината на файловете и нестандартните формати (rich media)

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10