Затваря ли се Android
Google въвежда по-строг контрол върху модифицирането на мобилната си платформа


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Онлайн гигантът Google очевидно замисля да направи немислимото. Компанията, която оглавява консорциума, създал Android - най-популярната мобилна операционна система в света, като че ли обръща курса на действие и се готви да "затвори" кода на платформата. Подобни слухове се появиха през последните дни из интернет, а малко по-късно бяха опровергани от компанията, но само частично. В крайна сметка стана ясно, че Android си остава с отворен код. Google обаче планира да въведе по-строг контрол върху развитието на отрочето си, което през последните месеци е започнало да става твърде "разхайтено". Факт, който не се харесва нито на потребителите, нито на разработчиците, нито на самите Google.
Именно отвореността на платформата стана причина за бързата й пазарна експанзия. Благодарение на това тя завоюва първа позиция по продажби на глобално ниво в края на миналата година. Google предостави на оператори, производители и дори на потребителите пълен контрол върху завършена мобилна операционна система, която еволюира непрекъснато и може да бъде модифицирана според желанията на всеки. По този начин компанията елиминира нуждата от инвестиция в собствени платформи от страна на компании - производители на мобилен хардуер, които иначе трябваше да прибегнат до подобен ход. Затова и Android бе приета от мобилния бранш повече от добре.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
ахахаха .. ами сега?
Андроид определено не е отворена операционна система. Гугъл се опитват едновременно да получат предимствата на отворините системи без недостатъците им. Няма да стане :)
Говорете каквото искате, ама аз от Андроид не мърдам в следващите няколко години!
ОТ 1 седмица имам телефон с тая ОС и честно казано се чудя как съм живял преди това :))))
До коментар [#3] от "Delta Sigma":
И мойта по-добра половина прави подобни декларации, че дори вече е на мобилен емайл, чат, браузва през телефонът, ... и звънни на мен или детенце през половин час да пита това как може да направи, онова как да промени и прочие. Голям смях ни напушва с дечко от ентусиазма на мама.
Андроид е страхотна система за масовият потребител, както и iOS, но при необходимост телефонът да се ползва като инструмент, и двете "издишат"
До коментар [#2] от "|":
Хехе, гледам напоследък всеки който може да сглоби нещо с над 3 инчов дисплей слага Андроид, и го "подобрява" - което си е осакатяване на системата най-често. Но в интерес на истината, засега де, обикновенният потребител си се кефи много и на "подобрените" версии, но ще е до време.
Life was much simpler when Apple and Blackberry were just fruits...
Marttine, винаги си казвал, че китайките знаят какво правят. В средата излязоха данни за R&D на Apple. Не можах да повярвам... те харчат 2.7%.
Sence
До коментар [#7] от "Otchuzden":
иновации" към модел на "процесни иновации". Ябълкъта е на гребенът на вълната, като при нея иновациите са доминиращо процесни (ай-тюнс, апп-маркет, пр,) - и това е изграждането на "инфраструктура/платфор а" около продуктите им. Разходите в процесни иновации, в повечето случаи, не отиват в графа Р&Д в баланса, тъй че нивото на тези разходи не отразява иновативността на компанията.
Здрасти :)
За 2.7% е интересно, не го знаех. По същество може да има "спекулации" в много насоки, включително цикличност на индустрията с тенденция към "улягане" - което също е фактор. От друга страна Ябълка е много силна в дизайнът, докато не съм останал с впечатление да са се "заровили" в разработването на технологии - където отиват големите пари. Друг фактор е и бизнес моделът на Ябълката, силно ограничена гама от продукти - моделче на година, и толкоз, което е много съществена разлика с компаниите изваждащи на пазарът редица модели годишно.
Ако обаче ги сложим по концептуално нещата, индустрията е в процес на трансформация - от модел на "технологични/продуктов
;)
Между другото, другата компания която би могла да е много успешна е РИМ. Те по същество имат "инфраструктурата", но при тях е важно до каква степен ще успеят да се адаптират към "пазарните тенденции". Проблемът при тях е, че те са силно технологично фокусирана компания, и не е сигурно дали ще успеят да се преборят с факторът "юзър експириънс". Гугъл, според мен, е някъде по средата, имат "инфраструктура" но проблемите възникват с все по ярко изразената "времева" и "пространствена" фрагментация на ОСът им.
Няма какво да му мислят, кодът трябва да се затвори, отвореният код е прекалено надценен, ползата е доста относителна, това с подобренията на ниво OS, а не като приложения за нея ми изглежда доста странно
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.