Вторична сила

Технологичните компании не бързат да излизат на борсата и предпочитат да набират средства по алтернативен начин

Банковият колос Goldman Sachs купи около 1% във Facebook за 450 млн. долара и направи създателя на най-голямата социална мрежа в света Марк Зукърбърг (в средата) още по-богат.
Банковият колос Goldman Sachs купи около 1% във Facebook за 450 млн. долара и направи създателя на най-голямата социална мрежа в света Марк Зукърбърг (в средата) още по-богат.
Банковият колос Goldman Sachs купи около 1% във Facebook за 450 млн. долара и направи създателя на най-голямата социална мрежа в света Марк Зукърбърг (в средата) още по-богат.    ©  Reuters
Банковият колос Goldman Sachs купи около 1% във Facebook за 450 млн. долара и направи създателя на най-голямата социална мрежа в света Марк Зукърбърг (в средата) още по-богат.    ©  Reuters

През 1999 и 2000 г. имаше интернет предприемачи с идеи, която не носеха пари. Днес компаниите, които подготвят (или за които се говори, че подготвят) първично публично предлагане на акции, вече генерират сериозни финансови постъпления. Но основният въпрос е дали те не са надценени.

След спукването на дотком балона от началото на XXI век близо 5 трлн. долара бяха изтрити от борсата. Инвеститорите научиха болезнения урок, че не всичко, което мърда, става за ядене. Разбира се, изплуваха и истинските онлайн шампиони като Google, Amazon, и eBay.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове