SonyLeaks

Хакерска атака срещу игралната мрежа PlayStation Network изложи на риск данните на 77 млн. потребители

Мрежата на Sony продължава да е недостъпна за геймърите.
Мрежата на Sony продължава да е недостъпна за геймърите.
Мрежата на Sony продължава да е недостъпна за геймърите.    ©  reuters
Мрежата на Sony продължава да е недостъпна за геймърите.    ©  reuters

Големите компании за видеоигри изградиха през последните няколко години свои собствени мрежи, които са нещо като интернет в интернета. Чрез тях свързват потребители така, че да могат да играят мултиплеър помежду си и да купуват онлайн нови заглавия, добавки или виртуални продукти. Постепенно тези мрежи станаха неизменна част от живота на всеки конзолен геймър. Такива екосистеми съществуват под най-разнообразна форма и за всякакви компютърни игри. По подобен начин е устроена и мрежата PlayStation Network (PSN) на развлекателния гигант Sony. Тя позволява на всеки потребител на конзолите PlayStation 3 и PlayStation Portable (PSP) да играе със свои приятели или други геймъри, както и да пазарува различни неща от интернет магазина й. Излезли са нови карти и модификации за любимата игра? Няма проблем – играчите плащат през PSN, след което ги свалят в профила си и после ги използват. PSN свързва над 77 млн. потребители по целия свят, като близо 90% от тях са съсредоточени в Европа и САЩ. Всеки акаунт съдържа мейл, потребителско име и парола, както и възможност за пазаруване чрез кредитни карти. Много от играчите използват истинските си имена в него.

PSN също така дава достъп до социалните мрежи като Facebook и Twitter, позволява на потребителите да гледат стриймвани филми от каталога на Netflix и др. Просто и ефективно за геймърите, доходоносно за разработчиците и Sony. Подобна е системата на конкурентите Microsoft – X-Box Live (с около 23 млн. регистрирани акаунта) и на Nintendo – Wi-Fi Connection. Повечето игри на трите компании разполагат с онлайн компоненти, които изискват регистрация в тези мрежи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 2
    • + 3

    "интернет в интернета" е доста забавно обяснение. По същата логика имаме "телефон в интернета" (Скайп), "епъл в интернета" (iTunes), "дирник в интернета" (dir.bg) и т.н.

    Хора, не сме в 1999, че да обяснявате какво е мрежа и да използвате нищо не значещия израз "интернет в интернета" (между другото всеки VPN е точно това, ама незнайно защо никой не използва точно това словосъчетание).

    Нередност?
  • 2
    rewind avatar :-|
    Todor Tanev
    • + 4

    Същото може да се случи буквално със всеки голям доставчик на игри като Steam или Desura. Определено ще е голям урок за тази индустрия, която през последните години си създаде немалко врагове с поведението си спрямо потребители и разработчици.

    Нередност?
  • 3
    zlatev avatar :-|
    Златин Златев
    • + 3

    Не само доставчиците на игри са target на такива атаки.
    Не ми се мисли какво би станало ако има подобен пробив в портали като Amazon, eBay и т.н.

    http://www.novajaja.com/?p=623 четиво за размисъл

    Нередност?
Нов коментар