201-ят таблет

201-ят таблет

Наследникът на Kindle вероятно ще бъде най-сериозният конкурент на iPad досега

Андриан Георгиев
6613 прочитания

© Shutterstock


120

млн. бройки могат да достигнат продажбите на таблети през 2012 г. според Хорацио Дедиу.
263

долара ще бъде средната цена на таблет през 2015 г. по изчисления на Gartner. Продажбите на устройствата след четири години могат да надминат 295 млн. бройки.

Встрани от Amazon

За производителите е трудно да извадят на пазара конкурент на iPad и заради изчерпването на електронни компоненти, провокирано от успеха на ябълковия таблет. Екраните, чувствителни на докосване, и флаш паметите например са скъпи заради търсенето от страна на Apple.

Освен това компанията на Стив Джобс налага цените на пазара, затова все още нито един производител не рискува да загуби пари, като предложи по-евтин таблет, анализират журналистите от CrunchGear. Според тях производителите на хардуер са свикнали да произвеждат непрекъснато продукти, независимо дали са добри. В резултат те снижават разходите и произвеждат недотам добри таблети, които биват игнорирани от потребителите, твърдят от CrunchGear.

В опит да опровергаят анализаторите HTC, Samsung и Asus ще пуснат на пазара свои нови таблети. HTC Flyer ($983) има 7-инчов екран, поддържа мобилен интернет и разполага с 32 GB памет. Asus Eee Pad ($627) е с по-голям дисплей и работи с операционна система Android 3.0, правена за таблети. До няколко дни пък ще има българска премиера на 10.1-инчовия Samsung Galaxy Tab ($862).

Междувременно Motorola съобщи, че между януари и март е продала 250 000 таблета от модела Xoom ($799). RIM ще продаде 500 хил. бройки от своя PlayBook ($500) до края на май, според данни на Boy Genious Report. Само за сравнение, Apple ще продаде 28 млн. таблета през 2011 г. по данни на UBS Investment Research.

По-добре е да нямате таблет, отколкото да представите безразличен таблет. Като цяло това е урокът, който получаваха конкурентите на iPad досега. "iPad е съставен от компоненти. За някои от тях лесно се намират доставчици. Това включва памет, микропроцесори и комуникационни части. Други компоненти са по-трудни за намиране. Това са подходящите батерии и екран. Но има компоненти, които са почти невъзможни за възпроизвеждане. Сред тях е софтуерът", коментира за "Капитал" независимият технологичен анализатор Хорацио Дедиу.

Research In Motion (производител на BlackBerry), Acer, Motorola и компания не успяват да привлекат сериозен интерес от потребителите към своите продукти. По думите на Стивън Елоп, изпълнителен директор на Nokia, "на пазара има 200 таблета и само един от тях се справя добре. Предизвикателството за нас е да не покажем 201-я таблет, който хората да не различават от останалите". Финландската компания в момента обмисля стратегията си за навлизане на пазара на таблети.

Най-очакваните премиери до края на годината са тези на HP и Amazon. И докато таблет от HP се очаква вече от година насам, допреди няколко месеца изобщо нямаше каквито и да било  индикации, че Amazon също работи върху свой продукт в този пазарен сегмент. Онлайн компанията е поръчала таблети от тайванския производител Quanta Computer, твърдят източници на Digitmes сред производителите на електроника. По подобен начин изтече първата информация за предстоящата премиера на iPad, така че слуховете могат да се считат за сравнително достоверни.

Kindle има силни продажби в Северна Америка и Европа, но Amazon не е доволен от представянето на четеца на останалите пазари. Затова компанията ще свали цената му, а освен това ще представи и нов таблет, който да се конкурира с iPad 2, допълват източниците на Digitimes.

Предполагаемият таблет на Amazon ще има LCD дисплей от Е Ink Holdings - компанията, която сега произвежда екраните на Kindle. Всичко това се случва, въпреки че през 2009 г. изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос заяви, че цветен Kindle може да има едва след няколко години. Изглежда, че или моментът е дошъл по-рано от очакваното, или компанията работи върху таблет, различен от Kindle. Или и двете.

Очаква се, че първите продукти да излязат от фабриките на Quanta във втората половина на 2011 г. Най-голямата месечна доставка за Amazon ще възлиза на 700-800 хил. бройки, посочват от Digitimes. Quanta е производител на таблети, който работи за компании като Research In Motion и Sony, а в момента преговаря с Lenovo.

"Ако Amazon или Facebook, или Baidu (китайският Google) работят по свой таблет, най-голямата иновация ще бъде в техния бизнес модел. Предполагам, че хардуерът на Amazon ще бъде безплатен или почти безплатен, но потребителите ще имат инициатива да купуват съдържание или други продукти от онлайн магазина. Подобно на други бизнеси, Amazon ще се възползва от таблетите, като ги превърнe в аксесоар към своя основен бизнес. Това ще промени играта, защото хардуерът ще се съобразява със софтуера, който работи върху него. С други думи, устройството ще бъде аксесоар за услугата, а не обратното", смята Хорацио Дедиу.

Според BusinessInsider онлайн гигантът Amazon има няколко важни предимства пред своите конкуренти. Компанията е най-големият интернет търговец в САЩ, така че, ако иска да продава свой продукт, не трябва да се съобразява с дистрибутори. Според анкета сред аудиторията на BusinessInsider например 17% от посетителите на сайта биха си купили таблет от сайта на Amazon. Спекулацията има смисъл, защото Amazon вече има успешен опит с производството на хардуер в лицето на Kindle.

За разлика от сегашните производители на таблети обаче само Amazon поддържа каталог с книги, тв предавания, филми, музика и софтуер. Онлайн търговецът вече има в своята база данни кредитните карти на милиони потребители, което ще улесни налагането на нов хардуерен продукт. Единствената друга компания с подобни възможности е Apple.

В средата на март пък звеното на Amazon, което произвежда Kindle, публикува пет обяви за програмисти на Android и така още повече засили спекулациите, че готви пускането на свой таблет. Преди дни компанията дори представи свой магазин с онлайн приложения за Android, ограничен до територията на САЩ.

120

млн. бройки могат да достигнат продажбите на таблети през 2012 г. според Хорацио Дедиу.
263

долара ще бъде средната цена на таблет през 2015 г. по изчисления на Gartner. Продажбите на устройствата след четири години могат да надминат 295 млн. бройки.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    stoiank avatar :-|
    stoiank

    Едно от приятните предимства на Киндъл е че може да четеш дълго време без да ти се уморяват очите, ако е цветен с LCD дисплей мисля, че няма да е точно така. Поне за мен Киндъл и Таблетът покриват две различни ниши в пазара, едната за хора които обичат да четат и друга за хора които се забавляват чрез Интернет. Макар че ще е интерсно да има сериозен конкурент на Епъл в този сегмент.

  • 2
    oziris7 avatar :-|
    oziris

    До коментар [#1] от "stoiank":
    Не съм ползвал Киндъл, но аз се замислих за таблет точно заради възможността за четене. Затова според мен са си точно в една ниша. Никога не бих си купил само четец. Нищо не пречи в едно устройство да се комбинират различни приложения. Така таргетът става по-широк.

  • 3
    kamendc avatar :-|
    Камен

    @2 - защо да не си купиш четец, като е $139 - киндъла е толкоз. избиваш ги с първите десетина книги, които свалиш безплатно. не говоря за пиратство - книгите с изтекли авторски права, тоест над 50 години от смъртта на автора, което включва всички класици, са безплатни.
    на таблет не е много удобно да четеш книга, защото е големичък и тежичък, а и ЛСД екранът уморява очите. и трябва да го зареждаш след няколко часа. електронната книга кара по един месец между зарежданията.

  • 4
    unreal avatar :-|
    unreal

    Ако Епъл осъществят това...
    ще стане вече по-интересно:
    http://www.reader.bg/useful/item/207.html

  • 5
    4erenmetar avatar :-P
    4erenmetar

    До коментар [#4] от "unreal":
    Не съм отявлен фен на Епъл, но им признавам иновативността - да, ще бъде феерично!

  • 6
    pitanka_chudenka avatar :-P
    Питанка, чуденка

    Браво на Епъл!!!

    Отново ще покажат на света колко са напред с технологиите като използват чужда идея, която ще препишат на себе си.
    За любознателните и всички, които се информират преди да изрецитират поредната ода в хвала на ябълките : http://www.wired.com/gadgetlab/2010/07/pixel-qi-hybrid-e-ink-lcd-screens-for-your-own-netbook/

    Относно темата: таблета е точно толкова нужен и потребен колкото един нетбоок. Siemens правеха таблети още преди 7-8 години. HP също имат серия лаптопи с въртящ се екран от доста време. Ако искам устройство с екран с докосване, предпочитам лаптоп с екран със завъртане. А вместо таблет предпочитам един четец, за да го ползвам по предназначение: далече от лице-книгата, далече от интернет и дразнителите като скайп, аутлоок и т.н. и по-близо до четивото. А който иска и двете : http://entourageedge.eu/


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход