На вниманието на българските клонинги на Groupon

Глобалната компания за групово пазаруване представи мобилно приложение за дребните и средни бизнеси

80%

над стойността на купона плащат потребителите на Groupon в партньорски ресторанти, сочат данните на компанията. Затова е важно да се изчисли точната отстъпка - едновременно да е достатъчно голяма и да стимулира клиентите да доплащат.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    opsss avatar :-|
    Opsss
    • - 2
    • + 8

    Че то в България останаха ли малки и средни бизнеси? Отстъпка, отстъпка, ама колко да е тая отстъпка :). Зарежи ги тия отстъпки. Лоялните клиенти не се интересуват от отстъпки. Плюс това отстъпките са нож с две остриета. Генерираш обороти, но не и печалби. Този модел е цикличен, на вълни. Трябва да е устойчив с ниски оперативни разходи. Е, тук вече гигантите се задъхват, защото им е трудно.
    Преди два-три дни имаше и проучване, че тинейджърите не се интересуват изобщо от местонахождението си и какво се предлага около тях. Така че трябва да се гледа и профила на клиентите и статистиките преди да правиш нещо. Иначе Групон са шаренички. Няколко пъти съм влизал, но честно казано не се задържам и не ми предизвикват интерес. Силни като резултати, не споря.

    Нередност?
  • 2
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • - 4

    Хм, нямаше да е лошо да се интегрират във вече утвърдения foursquare.

    Нередност?
  • 3
    goldfrapp001 avatar :-P
    Димитър Лабарба
    • - 2
    • + 33

    Т'ва мобилното голям фйешън, да пишем на Асандж да разработи мобилен Уикилийкс, гледаш си на ГСМ-а къде около теб в момента става далавера, подкуп, рекет, надписване на фактури, помпичка в такси, измама в грамаж и т.н, та да можеш да снимаш за господарите и за homepage на дневник.бг.

    Нередност?
  • 4
    stefan_s_us avatar :-|
    stefan_s_us
    • - 1
    • + 13

    "Например играете Angry Birds и в един момент реклама ви информира за отстъпки в околни заведения."

    КАКВА ИДИЛИЯ!

    Според някой корпоративен мозък това е смисъла на живота - след като си работил цял ден като роб да се забавляваш със затъпяващи игри и с искараните си пари да им правиш още пари и вместо свободен да правиш каквото си искаш да се движиш по невидими траектории, които те са ти задали с намаления. Имам познат тук във Вашингтон който беше станал роб на Групон преди да се осъзнае.
    Слава Богу - животът не скроен според простите модели на корпорациите. Цената вече я плати Майкрософт - с тъпото си желание за контрол на потребителите. Цената сега в САЩ я плащат кабелните телевизии които поради рекламите са отвратни за гледане и все повече хора ги изоставят за да си гледат чиста от реклами и стойностна интернетна телевизия (Netflix, Hulu, Amazon VOD, Cracle чрез хардуера+софтуер като Roku, AppleTV и др.)

    Нередност?
  • 5
    alexmanbg avatar :-|
    Александър Петров
    • - 2
    • + 6

    и за мен групон модела не работи за бизнеса - ако си сметнеш, че от малкото пари, които клиента плаща трябва да дадеш половината на компанията за групова продажба... И какви клиенти хващаш? в никакъв случай лоялни към теб, защшото те са лоялни към груповите продажби и няма да се върнат, а ще отидат на следващото място с ваучер.
    затова съм фен на алтернативната идея - за дискаунт клубовете: ползваш по-малки от груповите отстъпки, но пък постоянно. за бизнеса това е разсрочване във времето при все пак очаквания за хора, които му стават лоялни клиенти (макар и защото ползват постоянна отстъпка), а за потребителя отстъпката в крайна сметка (след няколко посещения) илиза по-голяма и от груповите продажби.
    Но пък журналистите пишат за "модерните" неща и докато този модел не стане поне толкова популярен в БГ няма да му обърнат внимание. А този модел вече има пионери и у нас. Нека авторите на статията си направят труда и проверят klub.bg

    Нередност?
  • 6
    goldfrapp001 avatar :-P
    Димитър Лабарба
    • - 2
    • + 4

    Това е чист консумеризъм, купуваш простотии само защото са евтини и ти ги навират в сурата по всевъзможни начини, а НЕ защото имаш нужда от това. По-хепи няма да станем след 3 дни на майната си за 60 лева вместо за 6000, щото човек насищане няма, ако ще и безплатно да пътува. Аз лично не обичам такива оферти, защото не съм малоумен и мога сам да реша къде да ида, не съм клошар и мога да си платя реална цена, и смятам, че хотелиерите и всички останали заслужават адекватни приходи от труда си, каквито очаквам и аз от своя.

    Нередност?
  • 7
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 2
    • + 4

    В САЩ масово хапват по ресторантите, затова там има място този модел.
    Българите масово се хранят, че и фризират в къщи (или при приятелка). Така, че докато не почнат да предлагат с отстъпка нещо, което се потребява реално от българите тук фирмите ползващи модела трудно ще спечелят много.
    За сравнение българите също търчат подир отстъпките, но предимно на хранителни стоки и други за масово потребление. За справка да си спомним стълпотворенията пред новооткрити хипермаркети с промоции. Нашите фирми да вземат да сключат договори за отстъпки с бензиностанции :) гарантирано ще спечелят в пъти повече :)

    Нередност?
  • 8
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • + 4

    Тъкмо преди час получих поредняи спам от един българки клонинг на Групон. Имаше цели 4 продукта на сайта си, 2 от които вече с изтекла промоция.

    Нередност?
  • 9
    vcb avatar :-|
    vcb
    • + 5

    И за мен лично, системата тук е сбъркана.Предлагат се предимно услуги, които не са широко профилирани, а задаволяват само определен потребителски профил.Сайтовете предлагат почти едни и същи глупости, а и няма и грам лоялност към клиентите, както каза някой по-горе.Пример: тренирах в една зала от доста време, изведнъж страхотен наплив на клиенти, а то били ваучеристи за един месец.Значи аз си плащам редовна карта за 40лв., а собственика на салона е пуснал офертата за 13 или 15 лв доколкото си спомням.Емииии не става така, първо този прилив наруши нормалното функциониране на залата и второ аз се почуствах леко обиден за тази нелоялност към лоялните клиенти от страна на собственика.Имам и още примери, но според мен трябва по-добро планиране и проучване на потребителите склонни да си купят ваучер.

    Нередност?
  • 10
    dobre.bg avatar :-|
    Dobre.bg
    • + 6

    До коментар [#7] от "dreamer":

    Много си прав! Най-лесно да проверят в НСИ колко процента от хората си харчат 100% от месечните доходи за храна и режийни разходи.

    Хит ще бъде промоцията: "Плати си водата на полвин цена". "Парното на 90% отстъпка". :)

    Нередност?
Нов коментар