Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 май 2011, 9:54, 4108 прочитания

Облачни прогнози

Българският бизнес с онлайн базиран софтуер не очаква раздвижване на пазара преди 2012 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският бизнес масово не е запознат с предимствата на интернет базирания софтуер (cloud computing), показва проучване на "Капитал" на местния IT пазар. В България има две компании, които предлагат софтуер като онлайн услуга - DGM и Cloud.bg.

"Първите три месеца на 2010 г. бяха по-силни за Cloud.bg, отколкото същия период на настоящата година. Имаме около 5% спад на приходите от нови клиенти", отбелязва Димитър Аврамов, създател и едноличен собственик на cloud.bg. За година и половина, откакто съществува, компанията има 198 поръчки.


На противоположното мнение е DGM, която тази година отчита по-висок интерес към базирания в интернет софтуер. "Увеличението на приходите ни от този бизнес бележи нарастване в трицифрени проценти", коментира Александър Филипов, изп. директор на DGM. Компанията работи в сектора от края на 2007 г.

Софтуерът като услуга "намалява няколко пъти разходите за интернет проекти, които изискват сериозна начална инвестиция в хардуер и компютърни ресурси", уверен е Димитър Аврамов.

"Услугите ни се използват от медийни портали, онлайн финансови и брокерски платформи, разработчици на софтуер, редица корпоративни клиенти", допълва Александър Филипов. Едноличен собственик на DGM е Драгомир Денев, според проверка в Търговски регистър.



"От български клиенти [най-голям интерес има] към т. нар. sCloud, което представлява виртуален хостинг с висока наличност на ресурси (High Availability Virtual Hosting). Повечето клиенти извън България се интересуват от RCloud, което представлява ResellerCloud и им дава възможност да препродават услугите ни като техни собствени", разказва Димитър Аврамов от Cloud.bg

Предимството на този бизнес е, че спестява на фирмите, чиято дейност не е IT, капиталови разходи във формата на хардуер и софтуерни лицензи. Освен това оперативните разходи (ток, персонал, колокация, свързаност) също спадат. В замяна клиентите получават непрекъснат достъп до своя софтуер и могат във всеки един момент да добавят или премахват ресурси според нуждите си.

Тъй като всички процеси се извършват в мрежата, всяко устройство, независимо от производителността му, може да има достъп до софтуера, работещ в интернет. В резултат онлайн услугите работят еднакво на компютър, таблет или телефон. По този начин до голяма степен се блокира интернет пиратството, тъй като софтуерът се намира на отдалечен изчислителен център извън контрола на потребителя.

Недостатъкът е, че въпреки гарантираната с договор 99.9% надеждност на връзката (SLA - service level agreement), понякога клиентите нямат достъп до своя софтуер заради аварии. Преди месец например Amazon EC 2 имаше технически проблем, от който пострада достъпа на потребителите на Foursquare, Quora и Reddit.

Фирмите като DGM и Cloud.bg поддържат виртуалните машини, върху които работи софтуерът на техните клиенти. Те съхраняват оборудването си в колокационния център 3DC. Най-големите компании в този сегмент са Amazon, Salesforce, Google и Rackspace.

Достъпът до компютърните ресурси може да бъде три вида - затворен (само в рамките на една организация), публичен (отворен за всички - Google Apps например) и хибриден (съдържа отворени и затворени приложения).

Софтуерът като услуга едва ли ще стане популярен в България преди средата на 2012 г., прогнозират от DGM. "Не очакваме рязко нарастване на броя на клиентите си в следващите 12 - 24 месеца", потвърждава Димитър Аврамов от Cloud.bg

Липсват данни за броя на българските клиенти на пакета Google Apps, който включва платени версии на Gmail, Google Docs и други продукти. Относно Amazon, от DGM и Cloud.bg смятат, че IT пазарът в България е твърде малък за онлайн търговеца. 

"Разходите по обслужването на един клиент за тях биха били еднакви с разходите за обслужването на местните им клиенти. Проблем би била и географската отдалеченост на виртуалните сървъри тъй като тя би повишила разходите за свързаност на българските клиенти", смята Александър Филипов, управител на DGM.

Въпреки скептичните прогнози за развитието на българския пазар, Cloud.bg и DGM продължават да инвестират в своята инфраструктура.

"Тестваме различни клъстърни файлови системи и нови варианти за репликация на дисковите масиви с данни и работим по интергриране на различни Open source софтуерни приложения с Cloud.bg. най-важната ни комерсиална цел е налагането на Cloud.bg на международния пазар и привличане на клиенти от цял свят. За тази цел подобряваме значително мрежата и инфраструктурата си", коментира Димитър Аврамов от Cloud.bg.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 1566 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 2755 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Google се прицелва в безконтактните разплащания

Компанията обяви Google Wallet - платформа за финансови транзакции със смартфони чрез технологията NFC

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10