В търсене на следващия Facebook

Подобно на Diaspora, Altly ще се опита да конкурира социалната мрежа на Марк Зукърбърк. Перспективите пред нея обаче са доста мъгляви.

Говори ли ви нещо името Diaspora? Този амбициозен проект, обявен през пролетта на 2010 г., искаше да се превърне в нещо като алтернатива на най-голямата социална мрежа в света Facebook. Само за няколко седмици четиримата автори на идеята - Илия Житимировски, Дан Грипи, Макс Залцбърг и Рафаел Софаер (всички на възраст между 19 и 22 години) успяха да наберат на 200 хил. долара инвестиции, дарени от над 6500 ентусиаста чрез платформата Kickstarter. Година по-късно Diaspora все още е на "алфа" етап от разработката си - тоест, почти доникъде. Това обаче не пречи на други предприемачи да обявят нови планове за създаването на така дългоочакваната алтернатива на Facebook.

Вторият подобен проект, който се цели още по-високо, се нарича Altly. Oснователят му Димитри Шапиро твърди, че разликите с Diaspora са толкова големи, че на практика двете инициативи нямат нищо общо. Като за начало - Diaspora е инициатива на четирима студенти, които просто решиха, че искат да създадат социална мрежа с отворен код, за да конкурират Facebook и да дадат повече свобода на потребителите. Създател на Altly обаче е човек с опит в бранша - Шапиро е основател на услугата за видеосподеляне Veoh. И въпреки че самата тя не е най-добрият пример за успех (компанията бе продадена набързо, след като набра 70 млн. долара капитал), имаше време, в което се радваше на голям интерес. След продажбата й Шапиро е бил част от екипите както на MySpace, така и на Facebook.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал