С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 28 юни 2011, 12:23, 4329 прочитания

Играта продължава

Върховният съд на САЩ приравни компютърните игри с произведения на изкуството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кървища, вътрешности и черепи хвърчат навсякъде, а чудовища изстрелват ракети от очите си. Така накратко може да се опише една обичайна сцена от компютърна екшън игра. В много държави по света игрите с извънредно количество насилие са забранени. В Калифорния дори местното правителство гласува закон, който криминализира продажбата на игри, съдържащи каквото и да било насилие, на лица под 18 години.

Предвид факта, че индустрията на дигиталните забавления е една от най-бързо развиващите се в света (с прогнозни годишни приходи от 48.9 милиарда долара за 2011 г. според доклад на PricewaterhouseCoopers), не беше особена изненада, че Върховният съд на САЩ вчера отмени забраната. Производителите на игри могат да си отдъхнат, след като най-големият пазар за продуктите им няма да попадне под строгата щатска регулация.


Макар и решението на Върховния съд да беше по-скоро с мисъл за вредата върху икономиката, която забраната щеше да доведе, отколкото за ограничаването на личната свобода на подрастващите, съдът се позова на Първата поправка в американската Конституция, която защитава свободата на словото. Според съдия Антони Скалиа "никое местно правителство няма право да ограничава идеите, които достигат до подрастващите".

Скалиа направи и интересно сравнение между игрите, съдържащи насилие, и голяма част от световните литературни класики, които се изучават в гимназията. Според него съдържанието на "Божествена комедия" на Данте Алегиери и това на Mortal Kombat (една от най-популярните игри - бел.ред.) не се различава особено що се отнася до описанието на насилие, кръв и вътрешности. "Разликите между двете са културни и интелектуални, но не и конституционни", заяви Скалиа.

По този начин игралната индустрия, освен че запази най-големия си пазар – този на подрастващите калифорнийчета – се сдоби и с правото гордо да носи същия статут като произведенията на изкуството, които са защитени от цензура.



В България, където самата концепция за "плащане за софтуер" е малко или повече непонятна за масовия потребител, дебатът относно насилието в компютърните игри никога не е събирал особена публичност. Към момента малцината, които закупуват игрите си легално от официалните разпространители, не биват питани за тяхната възраст. А и няма защо – рейтинговата система на ESRB (Борд за оценка на развлекателен софтуер) е изцяло консултативна и не налага никакви законови ограничения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

София приема Седмицата на разработчиците на игри в края на януари София приема Седмицата на разработчиците на игри в края на януари

Ентусиастите ще могат да се запознаят с гейминг индустрията на Sofia Game Jam Week

9 яну 2019, 2791 прочитания

Апарат на NASA достигна най-далечнoто космическо тяло до този момент Апарат на NASA достигна най-далечнoто космическо тяло до този момент

След Плутон New Horizons ще изследва астероида Ултима Туле

2 яну 2019, 4703 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Техническият университет в София откри лаборатория с промишлени роботи

Тя е оборудвана от инженеринговата компания "Ехнатон България"

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Какво обичате?

Новият портал на Google вече е достъпен, макар и да не е официално обявен

Ефектите от Brexit без сделка за българите

Правата на българите във Великобритания ще зависят от българските мерки спрямо британските граждани в България

Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия

Кюрдските съюзници на Америка не са единствените, които ще пострадат от зигзагообразните ходове на Тръмп

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Компания с 1400 служители се изтегля от България; Samsung продаде соларните си паркове за 150 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 21.01.2019 Прочетете