С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 28 юни 2011, 12:23, 4403 прочитания

Играта продължава

Върховният съд на САЩ приравни компютърните игри с произведения на изкуството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кървища, вътрешности и черепи хвърчат навсякъде, а чудовища изстрелват ракети от очите си. Така накратко може да се опише една обичайна сцена от компютърна екшън игра. В много държави по света игрите с извънредно количество насилие са забранени. В Калифорния дори местното правителство гласува закон, който криминализира продажбата на игри, съдържащи каквото и да било насилие, на лица под 18 години.

Предвид факта, че индустрията на дигиталните забавления е една от най-бързо развиващите се в света (с прогнозни годишни приходи от 48.9 милиарда долара за 2011 г. според доклад на PricewaterhouseCoopers), не беше особена изненада, че Върховният съд на САЩ вчера отмени забраната. Производителите на игри могат да си отдъхнат, след като най-големият пазар за продуктите им няма да попадне под строгата щатска регулация.


Макар и решението на Върховния съд да беше по-скоро с мисъл за вредата върху икономиката, която забраната щеше да доведе, отколкото за ограничаването на личната свобода на подрастващите, съдът се позова на Първата поправка в американската Конституция, която защитава свободата на словото. Според съдия Антони Скалиа "никое местно правителство няма право да ограничава идеите, които достигат до подрастващите".

Скалиа направи и интересно сравнение между игрите, съдържащи насилие, и голяма част от световните литературни класики, които се изучават в гимназията. Според него съдържанието на "Божествена комедия" на Данте Алегиери и това на Mortal Kombat (една от най-популярните игри - бел.ред.) не се различава особено що се отнася до описанието на насилие, кръв и вътрешности. "Разликите между двете са културни и интелектуални, но не и конституционни", заяви Скалиа.

По този начин игралната индустрия, освен че запази най-големия си пазар – този на подрастващите калифорнийчета – се сдоби и с правото гордо да носи същия статут като произведенията на изкуството, които са защитени от цензура.



В България, където самата концепция за "плащане за софтуер" е малко или повече непонятна за масовия потребител, дебатът относно насилието в компютърните игри никога не е събирал особена публичност. Към момента малцината, които закупуват игрите си легално от официалните разпространители, не биват питани за тяхната възраст. А и няма защо – рейтинговата система на ESRB (Борд за оценка на развлекателен софтуер) е изцяло консултативна и не налага никакви законови ограничения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

19 апр 2019, 2005 прочитания

Как Facebook ни управлява 2 Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

19 апр 2019, 5675 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Какво обичате?

Новият портал на Google вече е достъпен, макар и да не е официално обявен

В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Иван Шопов

На 18 май той ще представи на живо ремиксирана версия на Kanatitsa, съвместния си албум с фолклорното трио "Авигея"

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа