Капан за тролове*
Facebook базираната система за коментари повишава качеството на дискусиите и увеличава трафика на сайтовете, в които е интегрирана
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Джереми К. е редовен читател на технологичния блог TechCrunch. Миналия вторник той по навик влиза в сайта и започва да чете текст за патентните спорове между Apple и Samsung. Не е съвсем съгласен с позицията на автора, затова решава да напише коментар. В този момент Джереми изобщо не предполага, че това ще го направи поне малко известен и вероятно ще му помогне да си намери работа в технологичен стартъп - нещо, за което винаги е мечтал... Технологичният блог TechCrunch е един от първите сайтове, които преди няколко месеца решиха да изпробват платформата за коментиране на Facebook, която беше отворена за свободно интегриране от всеки сайт. Очевидно са я харесали, защото все още я ползват и преоткриват нейните възможности.
Коментарът на Джереми е съвсем стандартен - изразява несъгласие с гледната точка на автора на статията. Вторият коментар под статията обаче е неочакван. Той е от майката на Джереми и е недвусмислен: "Обади се възможно най-скоро." В отговор, който освен на стената на коментиращия във Facebook се появява и под статията в TechCrunch, където ежеминутно преминават хиляди погледи на технологични фенове от цял свят, Джереми отвръща на майка си: "По дяволите, мамо, винаги разваляш включванията ми в TechCrunch."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
положителният ефект коментиран в статията ще се задържи не повече от няколко месеца, максимум година: времето за което почти всеки ще има повече от няколко мейл акаунта (пардон фейсбук акаунта)
Като става въпрос за коментари - може ли някой от редакцията или извън нея внятно да обясни как се изчисляват рейтингите на участниците във форума?
Досега моето убеждение е че те съответстват само и единствено на броя на постовете, без никаква връзка с тяхното съдържание и качество.
На хоризонта се появява нова социална платформа, Уебклуб. Разгледах я внимателно и там се вплитат по уникален начин общуването на високо ниво с колеги и приятели от работата, с неангажиращото споделяне на не толкова важна информация. Изцяло български проект е, което бе достатъчно за мен да се регна поне да видя за какво става въпрос...
За съжаление в българските сайтове интегрирането на Facebook коментарите не ограничава нито троловете , нито просташките изказвания , които на всичко отгоре са с истинските им имена в повечето случаи. Това до някъде е добре, щото всеки може да види истинското лице на някого и това как мисли. Някои обаче ще бъдат доста неприятно изненадани...
Като изключим немаловажния момент с правото да останеш анонимен, само на мен ли ми прави впечатление чисто "техническата" страна на вградените FB коментари: сайтовете с тях се зареждат значително по-бавно от преди вграждането? Основното съдържание се зарежда за ~15% от времето, останалите 85% отиват за зареждане на коментарите (дори да, са само 2-3!). Само коментарите се зареждат по-бавно дори от FB страница.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#3] от "Wizard":
Guerilla маркетингът не спи, а?
Както е казано и по-горе, ефектът най-вероятно ще е временен, да не говорим че и в момента има много груби коментари във Facebook. Основният ми проблем е друг - първо, защо аз трябва да бъда задължен да ползвам външна услуга, за да мога да коментирам на даден сайт, и второ, какво става ако не желая абсолютно всеки в списъка ми с приятели да вижда какво и къде коментирам?
Разбирам, че тази система всъщност улеснява нещата за много онлайн медии, защото получават готов (и безплатен, доколкото знам) инструмент, и не се занимават с поддръжка на система за коментиране (без значение дали ще е форум, message board, или нещо друго), което обикновено не е чак толкова евтино. Само че ми се струва, че на много хора им убягва момента, че така всъщност облагодетелстват най-вече Facebook, частна компания, която печели от увеличения трафик през своите сървъри.
Честно казано, не виждам защо трябва да допринасям за печалбите на една частна компания, само защото искам да коментирам нещо.
Слабостта на интернет е анонимността.
Интернет превзе света, защото е анонимен.
Пълни глупости, нищо не ме спира да си направя акаунт във ФБ специално за коментиране и пак да пиша простотии.
Аз съм Трол. Признавам си. :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.