Втори шанс за TouchPad
Hewlett-Packart временно ще възобнови производството на своя таблет, за да може да посрещне голямото търсене


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Може да ви прозвучи изненадващо, но най-продаваното мобилно устройство през последните близо две седмици не е продукт на Apple.
Изненадващо ябълковата компания бе детронирана от таблета на Hewlett-Packard (НР), наречен TouchPad. Причината за това обаче не е някаква рязка смяна на потребителските предпочитания, а фактът, че компанията прекрати производството му и намали цената от 500 долара до почти символичните 99 долара за 16 гигабайтовата версия. Идеята за евтин таблет, при това произведен в ограничени количества, привлече огромен интерес от страна на потребителите и буквално за часове TouchPad беше разпродаден в големите разпространителски мрежи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Потребителите са готови да харчат парите си за каквото и да е , стига да е достатъчно евтино и качествено. Какво толко са се шокирали не знам.
Става дума за това, че НР имат на склад части за тъчпад и им е по изгодно да ги сглобят и да ги пласират и на загуба отколкото да ги изхвърлят/рециклират.
Какво толкова се изненадвате, помислете малко, пазарна логика, пък и реклама си правят, безценен маркетинг във всеки смисъл на думата.
Хората обичат да се хвърлят да купуват всичко, което е обявено за евтино или намалено, простото защото обичат да са "на далавера". Отделен е въпросът на кого му трябва таблет и на кого - не. А и аз лично не виждам смисъла от междинно между смартфона и лаптопа устройство, каквото е таблетът. За какво ми е например 16-гигабайтов таблет, при положение че вече си имам 16-гигабайтов iPhone, който върши същата работа като таблета, че и повече и освен това мога да си го сложа в джоба. Така че и по 5 евро да станат таблетите, пак не бих се редил по опашки за такъв. Впрочем тогава пред магазините сигурно ще има сцени на колективна истерия :-)
Но явно хората не можем да устоим пред всяка поредна високотехнологична играчка :-)
И за мен таблета е безмислено устройствно , но си признавам ,че ако добарам някой свестен за 100$ и аз бих си купил :D
До коментар [#3] от "bodytalk":
Таблетът може:
1. да се ползва като преносим медиен плейър - за филми и музика при пътуване с деца. В Щатите е нормално да се пътува по 3-4 часа в една посока през уикенда, децата откачат за толкова време неподвижни в кола. Таблетът значи, замества ДВД плейър струващ около 100 долара, и е много по-удобен. Може да се ползва и в хотелите, където иначе детските ТВ канали са по 15-20 долара на ден за достъп. Телевизорите в хотелите са с отстранени контакти за свързване на външно устройство - тоест трябва ти екран или плащаш.
2. може да се ползва като четец за електронни книги, с вградени всякакви шрифтове - тоест без да се побъркваш от преформатиране можеш да си четеш на кирилица, включително и през нощта. Спестяваш още 120-130 долара.
3. можеш да играеш игри - достатъчно интересни са за деца, спестяваш от Нинтендо или Плейстейшън около 170 долара
4. можеш да си преглеждаш електронната поща, Фейсбук, т.н. - спестяваш от телефонен дата план в САЩ около 30 долара на месец плюс данъци и такси, който и без това е толкова ограничен, че чак е неизползваем като дата план
5. можеш да ползваш Скайп или аналогичен видео чат преносимо
6. можеш да ползваш Нетфликс за филми в САЩ, и даже да стрийм-ваш към телевизор видеото, ако имаш HDMI out - това е изключително сладко и обезмисля до голяма степен плащането на месечен телевизионен абонамент от порядъка на 100ина долара. За телевизионните шоута си има Хулу
7. можеш да ползваш вградения GPS, ако има такъв, и да спестиш от GPS за автомобил например - 100-150 долара минимум.
Извод: В Щатите таблетите на практика излизат без пари, само от спестените алтернативни разходи за 3 месеца. Поради ред причини таблетите нямат подобно приложение в България, или алтернативните услуги изброени по-горе в България са широко достъпни/безплатни. Поне за момента масовото притежание/ползване на таблет в БГ е финансово необосновано (т.е. е просто гъзария :) ). Извод номер 2 - нито България, нито Щатите са целият свят, така че преди да си правим глупави генерализации, трябва да помислим малко.
Ако спазят и уговорката да го продават за 299 $ тогава може да се говори за 2 ри шанс ?
:) аз бях втори по ред човек, който научи за промоцията два дни преди НР официално да я обявят. Не си заслужава 299, но за 99 е ОК - даже и да са хвърлени на вятъра, има някаква използваемост. Няма ТВ аут, няма Нетфликс, Хулу ще спре скоро, няма слот за СД карти, няма да има и поддръжка, щото е преустановен продукт. За мен и 99 не си заслужава, ама хората го купуват, повечето с надеждата да се зареди порт на Андроид. НР просто са сметнали, че ще могат да си продадат патентите от Палм за повече пари, отколкото ще им струва и без това неизбежната загуба от ТъчПад-а, ако при преговорите с потенциални купувачи имат зад себе си вече установена база от ползватели :):), та затова и разпродажбата...Плюс малко игра с данъците - те имат да си покриват данъчни печалби от продажбата на земя на Епъл, и им е изгодно да отпишат цялата Палм дивизия за тази данъчна цел. Става въпрос за спестяване на милиарди от данъци :):)...в такава парична светлина на никой не му пука дали един продукт има бъдеще или не. И това не е решено от вчера, както може би хората останаха с грешно впечатление - тази финансово-данъчна стратегия я има от поне 5 години, доколкото знам. Закупуването на Палм също беше част от това, на никой в мениджмънта на НР не му е дремело за потенциално развитие на Палм когато и да било.
До коментар [#5] от "mirohero":
Емм не че нещо , но всички горепосочени точки могат да се изпълнят и от лаптоп. (освен GPS)
Изводът е, че щом са първи на пазара за компютри - да си правят компютри, да не би и от там да слязат.
По-модерните неща да ги оставят на Apple. Сега покрай тоя неуспех може да им пострада и компютърното реноме.
Иначе маркетингът си е маркетинг - бил той добър или лош :)
До коментар [#8] от "jorji24":
Разбира се. Затова и заключих, че в БГ таблетите нямат широко приложение, поне засега. Ай-Пад и Ай-Фон пък са почти безсмислени в БГ, понеже няма официален Ай-пазар за приложения, за което те са по принцип създадени. Хак-ването, Джейл-брекването и прочие методи за отключване на Епълските устройства въобще не ги включвам в разсъжденията си - те не са по възможностите на масовия потребител, нито пък позволяват устройствата да се ползват по предназначението си като касови апарати за апп магазина на Епъл :). Коментиращите в този форум не сме масов потребител - предполагам представляваме едва 0.1% от българите в БГ. Таблетите за момента в БГ са като Ферари и Ламборджини - луксозни стоки без приложение поради липсата на инфраструктура, просто израз на социален статус (т.нар. гъзария). Лошо няма - просто аз коментирам практичността.
В Щатите ежедневието е малко по-различно, особено от страна на разходи, потребеление на услуги, и таблетите са изключително практични поради мобилността си. В интерес на истината и десктопите вършат същата работа, но не са мобилни. Не мога например толкова лесно да ползвам лаптоп за четене на книги в леглото вечер преди заспиване, или в градския транспорт, което е 10-20% от дневното време на един индивид...
Също така себестойността на един таблет е по-ниска, което позволява марджини за производителите от порядъка на 40-50% в момента. За сравнение, същото ценово ниво лаптопи е марджин 5-9% на хардуера. Тоест, и да няма кой знае какво търсене, производителите ще го "създадат", понеже е изгодно. Пазарът на десктопи и лаптопи в САЩ е наситен, и компаниите просто гледат да продадат същата фунционалсност в нова опаковка и нова цена :) - неизменната технологична игра.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.