Бизнесът приема добре модела ни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бизнесът приема добре модела ни

Джордж Хаджигергиу, изпълнителен директор на GoldenGroup

Бизнесът приема добре модела ни

Изпълнителният директор на компанията за колективно онлайн пазаруване Golden Group Джордж Хаджигергиу пред "Капитал"

Асен Георгиев
3179 прочитания

Джордж Хаджигергиу, изпълнителен директор на GoldenGroup

© Golden Group


Визитка

Джордж Хаджигергиу е основател и изпълнителен директор на GoldenGroup – оперираща в Югоизточна Европа компания за колективно онлайн пазаруване с представителства в Гърция, България, Румъния и Сърбия. GoldenGroup дава възможност на повече от един милион потребители за по-добър начин на живот, като им предоставя достъп до продукти, услуги и нови брандове на промоционални цени. Българският сайт на групата се казва www.goldendeals.bg.

Джордж Хаджигергиу е сред лекторите, които "Капитал" покани да говорят на конференцията за дигитални технологии Digital|K, която ще се проведе на 26 септември в София.

Наскоро имаше голяма измама в един от българските сайтове за групово пазаруване. Как това ще се отрази на целия бранш?

- Като пряк резултат според нас цялата индустрия ще стане по-отворена и прозрачна за бизнесите и потребителите. В индустрия, която е толкова привлекателна и популярна, има и компании, които не поставят своите потребители на първо място и това е неизбежно. Ние вярваме истински в потребителското удовлетворение и че дългосрочността на този модел зависи именно от високото задоволство на крайните клиенти. Затова гарантираме за него при всеки допир с потребителя. Например за всяка сделка, която пускаме на нашия сайт, посещаваме търговеца на място и попълваме списък с 20 критерия, които гарантират, че той може да предложи качествена услуга. Това дава на нас и на търговците увереност, че потребителите ще получат услуги с добро качество.

Има ли загуба на доверие от страна на потребителите към сайтовете за групово пазаруване?

- Потребителите са умни и когато отделни случаи създават предпазливост у някои хора, това е добре. Така те оценяват компаниите, на които могат да имат доверие и да разчитат – качества, които ние сме доказали, че притежаваме.

Бизнес моделът на сайтовете за групово пазаруване е все още нов и има съмнения относно неговата ефективност в дългосрочен план. Какво мислите по този въпрос?

- Основният принцип, заложен в бизнес модела (win-win ситуация за всички по веригата) продължава да е привлекателен за потребителите и търговците. Чрез въвеждането на нови типове оферти в общия микс, като пътуванията и почивките например, ние поддържаме заинтересоваността на нашите потребители и достигаме до нови. Българските крайни клиенти и бизнесът досега приемат добре модела и реагират позитивно на нови видове оферти.

Как се развива бизнесът на Golden Deals в България?

- Ние сме малка, но амбициозна компания, така че очакванията ни за България са високи. Засега сме доволни от нашето представяне и от позитивната реакция, която отчитаме от страна на българските потребители. Ние сме в началото на нашето "пътуване" и разполагаме с цялостна програма от дейности, чрез които да се развиваме, удовлетворявайки нашите партньори и клиенти.

Все още голяма част от хората не правят разлика между отделните сайтове за групово пазаруване. Как това се отразява на бизнеса?

- Да, това е вярно до голяма степен и разграничаването е предизвикателство и за нас. Нашият фокус върху честността, интегритета и потребителското обслужване ни се отплаща добре в други държави. Вярваме, че и в България ще e така.

Къде е пресечната точка между традиционния онлайн бизнес и модела за групово пазаруване?

- Нашият модел е допълващ на традиционното онлайн пазаруване. Ние работим заедно с онлайн търговците, които виждат стойността в новите клиенти, добрите сделки и шанса да промотират техните магазини и услуги пред нашата аудитория при голяма отстъпка. Определено има място и за двата модела, работещи в тясна връзка помежду си.

Социалният елемент играе все по-голяма роля при пазаруването онлайн. Можем ли да очакваме скоро нов модел, различен от този, наложен от GroupOn?

- Един от стълбовете на успеха на груповото пазаруване е социалният елемент. Хората препоръчват добрите сделки на техните приятели и ги купуват заедно. Всъщност използването на социалните мрежи е увеличаваща се тенденция, която намира различни пътища за създаване на все повече приложения, попадащи в нашето ежедневие. Естествено е да очакваме, че моделът ще се развива още, но смятаме, че социалният елемент ще си остане в неговата основа и за в бъдеще.

За какво трябва да внимава българският бизнес, когато договаря партньорство със сайт за групово пазаруване? Кои са най-важните детайли, които не трябва да пропуска?

- На първо място бизнесът трябва да се огледа за благонадежден партньор. Това не означава само да намери сайт, който пуска сделки, а да се увери, че този сайт може да поддържа целия процес. Случват се всякакви неочаквани неща и вие трябва да знаете, че имате силен бизнес зад себе си, който да ви помогне с обслужването на клиентите, гарантирайки ви, че те ще останат доволни. Важно е бизнесът да получи и добра представа от страна на сайта за това колко горе-долу ваучера могат да бъдат продадени. Много от сайтовете не публикуват точния брой на ваучерите, които вече са продали, а само тези, които са запазени. Това може да бъде объркващо за търговеца, който трябва да планира броя на своите служители и да приготви всичко необходимо, за да достави качествена услуга на новите си клиенти.

В България има над 50 сайта за групово пазаруване. Тази силна сегментация на пазара намалява ли процента, който сайтовете взимат за всяка сделка? Това проблем ли е и как се справяте с него?

- Вярваме, че сериозните търговци ценят партньори, на които могат да се доверят и с които могат да имат дългосрочни бизнес отношения. От тази гледна точка те са готови да платят справедлива такса за услуга, която доставя голяма стойност на тях и потребителите едновременно.

Визитка

Джордж Хаджигергиу е основател и изпълнителен директор на GoldenGroup – оперираща в Югоизточна Европа компания за колективно онлайн пазаруване с представителства в Гърция, България, Румъния и Сърбия. GoldenGroup дава възможност на повече от един милион потребители за по-добър начин на живот, като им предоставя достъп до продукти, услуги и нови брандове на промоционални цени. Българският сайт на групата се казва www.goldendeals.bg.

Джордж Хаджигергиу е сред лекторите, които "Капитал" покани да говорят на конференцията за дигитални технологии Digital|K, която ще се проведе на 26 септември в София.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    chievo avatar :-|
    Chievo

    Кога ли ще спрете да ги наричате "Сайтове за групово пазаруване"?

    В България не съществува сайт, ползващ концепцията на Groupon. По съществото си, тези сайтове са платформи за ваучери за намаления.

    Най-ценната функция на тези сайтове е да покажат на потребителите, колко всъщност е реалната надценка на търговците в България, и да разкрият цялата им алчна същност.

  • 2
    sladur avatar :-|
    Stoyan Guglev

    До коментар [#1] от "Chievo":

    Ти ме учудваш! Какъв е моделът на Groupon?

  • 3
    bonzoo avatar :-|
    Vladimir Todorakov

    До коментар [#2] от "sladur":

    При Групон сделката става валидна само, ако бъде "закупена" (в смисъл записана) от определен минимум потребители. Сделката се проваля, ако не се стигне до този минимум и никой не губи - потребителите не заплащат, а търговеца е получил малко безплатна реклама.

    Този бизнес модел е бил замислен върху т.нар. "икономия от мащаба", т.е., ако имаш 100 потребители с еднотипни покупки, предплата от всички тях (през сайта) и фиксирано време за което ще ги обслужваш, можеш да постигнеш ниска себестойност на продукта/услугата.

    В БГ, както каза Chievo, няма "колективен" елемент - т.е. сделката си върви дори и един човек да си купи ваучер. Просто тук всички са под водата от кризата и са склонни на всичко за едните 5 лв...

    Затова тук платформите са за
    [quote#1:"Chievo"]ваучери за намаления[/quote]

  • 4
    chievo avatar :-|
    Chievo

    До коментар [#3] от "bonzoo":

    Благодаря :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Къде са чиповете

Къде са чиповете

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK