Гиганти на ръба на нервна криза
Технологичните компаниите се превръщат от производители на "желязо" в доставчици на онлайн услуги и се преориентират към cloud computing
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Годината е 2005. IBM обявява официално радикална промяна, която първоначално шокира технологичния свят. Компанията продава бизнеса си с персонални компютри на китайската Lenovo и обявява, че ще се фокусира върху предоставянето на услуги. Този на пръв поглед странен ход обаче не беше толкова шокиращ за хората с малко по-визионерски поглед върху сектора. Разделяйки се с производството на хардуер за крайни потребители, IBM, някога основен конкурент на Hewlett-Packard в тази сфера, сложи началото на една тенденция, която в момента е на път да залее цялата IT индустрията. Става дума за преориентирането на високотехнологичните компании към услуги и решения, а не просто производство на "желязо". Асемблирането на хардуера от своя страна остава в ръцете на не толкова иновативни компании от Далечния изток...
Седем години след трансформацията на IBM и Hewlett-Packard (настоящият номер едно в сферата на компютрите) обяви, че обмисля продажбата на PC бизнеса си, защото в момента от него истински печелят само тези, които предоставят завършени решения. Например Apple, които от години се концентрират върху добавената стойност на компютрите си, тоест не върху самия хардуера, а върху това, което може да се прави с него. По този начин технологичният гигант може да продава по-скъпо и съответно - с по-високи маржове на печалбата, защото всички продукти с логото на ябълката са ориентирани към потребители, които не желаят да бъдат товарени с технологичната проблематика. Те искат просто устройствата им да работят интуитивно и безотказно. За тях е лесно да работят с приложения като iLife, които предлагат всичко - обработка на видео и снимки, съхранението им и т.н. - тоест всичко да е на едно място.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
Между другото, познавам един Петър от Варвара, който има Vaio. Дяволска работа...
Следващата стъпка е свързване на мобилното "нещо"директно с мисълта на Петър от Варвара и от там,безкомпромисно, към "облака",без нуждата от какъвто и да е хардуер и всички ще станем събратя на чичо Арни от онзи пост пс,апокалиптичен и свръх технологичен свят,обрисуван в онзи терминиращ филм.Ужас да изядем ябълката преди тя нас:))))))))
До коментар [#1] от "Александър Куртев":
Дано да няма букса на тила:))))))
Разделяйки се с производството на хардуер, IBM ex.html oducts-_-sys-allsystems
http://www-03.ibm.com/systems/x/hardware/tower/ind
http://www-03.ibm.com/systems/?cm_re=masthead-_-pr
имат доста богата гама от продукти за компания, която се е "отказала от производството на хардуер" преди седем години :D :D
всъщност цялата статия е пълна с неточности и грешни заключения...
Всъщност, дали има или няма хляб в бизнеса с "облака" зависи от цената и достъпа до Интернет - което все повече се ограничава и кинтролира от шепа телекомуникационни компании...Защото ама няма никакъв смисъл от тези идеи, ако АТТ ме таксува по 10 долара на МВ :)
Проблемът в "облака" идва не от приложенията, понеже един сървър може всичко което един персонален компютър може, а и много повече, а от неопределения брой, а в пикови моменти възможно колосален, от потребители, които биха го използвали. Теорията на масовото обслужване задава максималната сложност на едно приложение, за да е "облакът" все още рентабилен по принцип. Например сравнете възможностите на Офис 365 (в облак) с тези на Офис 2010 или 2012 бета (самостоятелен РС): колкото по-големи са камъните (приложенията), толкова е по-неравна е настилката (натоварването на облака). Затова облаците изискват наистина "тънки" клиенти и като хардуер и софтуер и като хора - потребители. Умният ще разбере ...
[quote#5:"mirohero"]Всъщност, дали има или няма хляб в бизнеса с "облака"[/quote]
Има хляб, и салам, че и масълце се намира (виж следващия цитат) . Веднъж плащаш за софтуера (няма как да го "свалиш") и втори път плащаш за мобилната връзка...
[quote#6:"Васил Пенчев"]Проблемът в "облака" идва ... от неопределения брой, а в пикови моменти възможно колосален, от потребители, които биха го използвали.[/quote]
Ами скоро ще измислят такса "ВИП-достъп" с ВИП-цена.
Приходите на Фоксконн за 2010 са не 2,2 милиарда $, а малко повече от 100 милиарда; посоченото число в статията би означавало приход на служител за година около 2300 $ на година или по-малко от 200 $ на месец
Искам да поправя Капитал, HP и IBM не се отказват от бизнеса си с компютри, а с бизнеса си с потребителска електроника. IBM и HP ще продължават да произвеждат компютри, които няма да са предназначени за крайния потребител(сървъри и суперкомпютри).
А на село у кръчмата - потребителите като жулнат няколко "облака" и директно се отнасят във виртуалното пространство!!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.