Социалният пътеводител Gowalla
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Социалният пътеводител Gowalla

Creative Commons

Социалният пътеводител Gowalla

Конкурентът на Foursquare се преориентира към създаването на мобилни туристически гидове и споделяне на истории

Юлиян Арнаудов
5505 прочитания

Creative Commons

© Dave Newman


Когато говорим за социалните мрежи, където потребителите споделят местоположението си, безспорният фаворит е един - Foursquare. Повечето конкурентни компании не издържаха и затвориха врати, други разпродадоха активите си в този бранш. Дори гигантът Facebook се дистанцира от навлизането в тази специфична пазарна ниша, спирайки аналогичната си услуга Places. През последните няколко месеца единственият потенциален конкурент на Foursquare се нарича Gowalla.

Приликите между конкурентните компании не са една и две. И двете старираха своята услуга за геолокационно споделяне през 2009 г. И двете успяха да спечелят значително влияние. Но Gowalla винаги се е опитвала да предложи нещо повече от това потребителят да регистрира присъствието си на дадено място. Социалната мрежа се опита да наложи в своята услуга виртуални продукти, но тази идея не сработи добре и в крайна сметка беше премахната. Това принуди компанията да преосмисли концепцията си как да бъде нещо по-различно от тази на Foursquare.

Така се ражда четвъртата версия на Gowalla за мобилни устройства. Основната цел на услугата вече не е просто отбелязването на даден човек на определено място. Тази функция продължава да съществува, но вече е малко на по-заден план. Фокусът пада върху две ключови неща: пътуване и споделяне на истории.

Идеята е, че потребителите вече не просто се отбелязват, но и могат да участват в групи, наречени "Истории" (Stories). Там те могат да разговарят помежду си да качват снимки и да обменят впечатления за различни места. Така с приятелите си може например да снимате дадено събитие, да направите "история" и да споделите преживяното, свързано с дадена локация.

В частта с пътуванията има секция за пътеводители. Там може да се намерят описания и пътеводители за най-различни места по света. Освен за големите градове, като например Сан Франциско и Ню Йорк, туристически справочници могат да бъдат и специално създавани по повод големи събития – културни, научни, спортни и др. Gowalla разполага с достатъчно голяма база данни от отбелязвания на потребители по света, които лесно могат да създадат такива онлайн гидове. Някои от местата се избират, защото просто са важни, докато други, защото са много посещавани и хората се отбелязват често в тях и дават положителна обратна връзка. Също така потребителите могат и да споделят снимки от съответните локации, където са се "отметнали".

По този начин Gowalla се превръща в приложение, което дава както полезна информация, така и предоставя на потребителите стандартното усещане за социална мрежа за споделяне на местоположението. Подобно на предишните си версии, и при новата ще може да качвате цялата тази информация в традиционните социални мрежи като Facebook и Twitter.

Услугата има голям потенциал за развитие в предоставянето на туристическа и пътеводна информация. Причината се крие в големият масив от справочни данни, която Gowalla ще събере в течение на времето. Допълнително компанията е сключила стратегически партньорства за развитие на съдържанието с Disney, National Geographic и няколко големи американски университета. Подобни форми на сътрудничество само ще увеличат възможностите на приложението. Всичко това дава допълнително предимство на Gowalla пред конкурента си Foursquare, както и дава алтернативни варианти за монетаризиране на услугата.

И все пак не бива да се забравя, че Gowalla има само около 600 хил. потребителя, а лидерът Foursquare - над 10 млн.

Когато говорим за социалните мрежи, където потребителите споделят местоположението си, безспорният фаворит е един - Foursquare. Повечето конкурентни компании не издържаха и затвориха врати, други разпродадоха активите си в този бранш. Дори гигантът Facebook се дистанцира от навлизането в тази специфична пазарна ниша, спирайки аналогичната си услуга Places. През последните няколко месеца единственият потенциален конкурент на Foursquare се нарича Gowalla.

Приликите между конкурентните компании не са една и две. И двете старираха своята услуга за геолокационно споделяне през 2009 г. И двете успяха да спечелят значително влияние. Но Gowalla винаги се е опитвала да предложи нещо повече от това потребителят да регистрира присъствието си на дадено място. Социалната мрежа се опита да наложи в своята услуга виртуални продукти, но тази идея не сработи добре и в крайна сметка беше премахната. Това принуди компанията да преосмисли концепцията си как да бъде нещо по-различно от тази на Foursquare.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    bgvlado avatar :-?
    БГ Владо

    Звучи интересно,


    ще го тествам

  • 2
    bailandero avatar :-|
    Кръстан Фотев

    Звучи ми така сякаш скоро Хотелският бизнес и въобще промотирането на заведения, хотели и ресторанти ще трябва доста сериозно да погледнат в посока на съответните социални мрежи ... интересно. Светът се променя ежедневно, бизнесите също.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK