С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 16 сеп 2011, 17:30, 5322 прочитания

Социалният пътеводител Gowalla

Конкурентът на Foursquare се преориентира към създаването на мобилни туристически гидове и споделяне на истории

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Когато говорим за социалните мрежи, където потребителите споделят местоположението си, безспорният фаворит е един - Foursquare. Повечето конкурентни компании не издържаха и затвориха врати, други разпродадоха активите си в този бранш. Дори гигантът Facebook се дистанцира от навлизането в тази специфична пазарна ниша, спирайки аналогичната си услуга Places. През последните няколко месеца единственият потенциален конкурент на Foursquare се нарича Gowalla.

Приликите между конкурентните компании не са една и две. И двете старираха своята услуга за геолокационно споделяне през 2009 г. И двете успяха да спечелят значително влияние. Но Gowalla винаги се е опитвала да предложи нещо повече от това потребителят да регистрира присъствието си на дадено място. Социалната мрежа се опита да наложи в своята услуга виртуални продукти, но тази идея не сработи добре и в крайна сметка беше премахната. Това принуди компанията да преосмисли концепцията си как да бъде нещо по-различно от тази на Foursquare.


Така се ражда четвъртата версия на Gowalla за мобилни устройства. Основната цел на услугата вече не е просто отбелязването на даден човек на определено място. Тази функция продължава да съществува, но вече е малко на по-заден план. Фокусът пада върху две ключови неща: пътуване и споделяне на истории.

Идеята е, че потребителите вече не просто се отбелязват, но и могат да участват в групи, наречени "Истории" (Stories). Там те могат да разговарят помежду си да качват снимки и да обменят впечатления за различни места. Така с приятелите си може например да снимате дадено събитие, да направите "история" и да споделите преживяното, свързано с дадена локация.

В частта с пътуванията има секция за пътеводители. Там може да се намерят описания и пътеводители за най-различни места по света. Освен за големите градове, като например Сан Франциско и Ню Йорк, туристически справочници могат да бъдат и специално създавани по повод големи събития – културни, научни, спортни и др. Gowalla разполага с достатъчно голяма база данни от отбелязвания на потребители по света, които лесно могат да създадат такива онлайн гидове. Някои от местата се избират, защото просто са важни, докато други, защото са много посещавани и хората се отбелязват често в тях и дават положителна обратна връзка. Също така потребителите могат и да споделят снимки от съответните локации, където са се "отметнали".



По този начин Gowalla се превръща в приложение, което дава както полезна информация, така и предоставя на потребителите стандартното усещане за социална мрежа за споделяне на местоположението. Подобно на предишните си версии, и при новата ще може да качвате цялата тази информация в традиционните социални мрежи като Facebook и Twitter.

Услугата има голям потенциал за развитие в предоставянето на туристическа и пътеводна информация. Причината се крие в големият масив от справочни данни, която Gowalla ще събере в течение на времето. Допълнително компанията е сключила стратегически партньорства за развитие на съдържанието с Disney, National Geographic и няколко големи американски университета. Подобни форми на сътрудничество само ще увеличат възможностите на приложението. Всичко това дава допълнително предимство на Gowalla пред конкурента си Foursquare, както и дава алтернативни варианти за монетаризиране на услугата.

И все пак не бива да се забравя, че Gowalla има само около 600 хил. потребителя, а лидерът Foursquare - над 10 млн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1657 прочитания

Дигитализацията на една болница в провинцията Дигитализацията на една болница в провинцията

Как технологиите промениха до неузнаваемост лечебното заведение "Д-р Димитър Чакмаков" в Раднево

6 дек 2019, 1116 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Google Wallet е на крачка разстояние

Онлайн гигантът стартира новата услуга днес

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10