С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 26 сеп 2011, 16:52, 4695 прочитания

"Кешът е основния враг"

Първият панел на Digital|K беше посветен на мобилните разплащания, тенденциите при смартфоните, таблетите и "облачните" технологии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"В района на Сан Франциско има над 100 000 компании, които се занимават с биотехнологии. И повечето от тези компании са с под 50 души персонал. Иновациите ще дойдат именно от този тип малки фирми". С тези думи посланикът на САЩ у нас Джеймс Уорлик откри днес първата конференция Digital|K, посветена на цифровите технологии и начина, по който те променят правенето на бизнес.

Събитието се провежда в Народния театър "Иван Вазов" в София и събра няколкостотин представители на българския технологичен, маркетингов, рекламен и мениджърски елит, дошли да чуят в каква посока се движи IT-сектора и как това ще повлияе бизнеса им. "Няма причина България да не е сред европейските лидери в сферата на иновациите. Тук могат да се направят много пари и рисковите капиталисти нямаше да са тук, ако не беше така", добави посланик Уорлик, преди да даде думата на лекторите, които дойдоха да убедят представителите на българските компании, че трябва да мислят за бизнеса си "все по-дигитално".


Първият панел на Digital|K беше посветен на мобилния сектор, мобилните разплащания и т.нар. "облачни технологии". "Плащанията в брой стават твърде скъпи за малкия бизнес", коментира Джеймс Макилви, един от създателите на иновативната компания за мобилни разплащания Square, чиято пазарна оценка в момента надминава 1 млрд. щатски долара. И добави: "Ако не можеш да приемаш електронно разплащане в момента, ти си в изключително неизгодна позиция".

По подобен начин разсъждава и Мартин тех Хаутен, вицепрезидент, директор "Продажби" и развиващи се пазари във Visa Европа. "Кешът е основния враг!", шегува се той и добавя, че до две години повечето търговци, включително и в България, вероятно ще поддържат мобилни разплащания. "Скоро ще имам нужда само от вашия телефонен номер, за да изпращам и получавам пари от моята до вашата банкова сметка", добавя той.

Всичко това обаче едва ли ще бъде възможно без интелигентните дигитални устройства на т.нар. Post-PC епоха – смартфони, таблети, ултралеки лаптопи и т.н. По тези въпроси говори независимият анализатор Хорас Дедиу, работил за Nokia в продължение на 7 години. За да демонстрира нагледно, че трансформацията се случва тук и сега, той направи своето представяне директно от своя... смартфон.



"Някои от силите, които управляват мобилния пазар, не са под контрола на компаниите на него", обяви Дедиу и илюстрира нагледно как компанията Apple успя да измести неговите бивши работодатели от Nokia при "умните" телефони в рамките само на 4 години и то стартирайки практически от нулата. "Беше моя работа да обясня всичко това на хората в Nokia, когато работех за тях. И не беше лесно", сподели анализаторът пред участниците в Digital|K.

"Хората от нашето поколение обаче все още се притесняват дали ще имат постоянен достъп до информацията си. Ако погледнем следващото поколение обаче, то живее с облачните технологии. Децата ми имат мейл, но не го използват. Те използват облачни услуги през цялото време. Ако искам да ги намеря, трябва да им пиша във Facebook", илюстрира промяната Щефан Щрайт, вицепрезидент, маркетинг и търговия на дребно в HTC Европа. Според него мобилната индустрия се променя и това се случва изключително бързо. "Например не мога да обясня на майка ми какво са облачните технологии. Но въпреки това тя ги използва", казва той. Според него потребителите са гладни за трафик на данни и услуги, базирани на тях. За да се случи обаче това ефективно, мобилните оператори трябва да пуснат своите мрежи от четвърто поколение – промяна, която все още предстои да се случи, добавя Щрайт.

Директорът на отдел "Oблачни" технологии" в Microsoft Майкъл Кьоглер изнесе динамична лекция на тема "Бизнес употребата на уеббазирани приложения и данни". Според него тази технология вече успешно навлиза в средния и малък сектор. Преминаването към "облака" обаче е процес, който не може да се случи за един ден. "В идеалния случай хората ще започнат да работят със смесица от онлайн и офлайн софтуер", заяви той. Кьоглер смята, че все още не е дошъл моментът, в който човек ще може да върши абсолютно цялата си работа онлайн. "Все някога ще се наложи да се качите в самолет, където нямате достъп до мрежата. Е, разбира се, в момента, в който човек може постоянно да бъде свързан с интернет, светът коренно ще се промени, но все още не сме достигнали дотам", добави Кьоглер.

За повече информация от Digital|K следете сайта на "Капитал".

Обобщение на събитията от форума и презентациите на лекторите очаквайте в съботния брой на вестника.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

21 фев 2020, 581 прочитания

SAP подготвя компаниите за новата икономика на изживяванията SAP подготвя компаниите за новата икономика на изживяванията

Над 900 специалисти в SAP Labs България разработват иновативни технологии за потребителите на SAP, твърди Том Киндерманс, управляващ директор на SAP за Централна и Източна Европа

21 фев 2020, 723 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Защо е най-важният въпрос в социалния маркетинг

Вторият панел на DigitalK мина под знака на това как да ангажираме потребителите онлайн

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10