С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 26 сеп 2011, 16:52, 4598 прочитания

"Кешът е основния враг"

Първият панел на Digital|K беше посветен на мобилните разплащания, тенденциите при смартфоните, таблетите и "облачните" технологии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"В района на Сан Франциско има над 100 000 компании, които се занимават с биотехнологии. И повечето от тези компании са с под 50 души персонал. Иновациите ще дойдат именно от този тип малки фирми". С тези думи посланикът на САЩ у нас Джеймс Уорлик откри днес първата конференция Digital|K, посветена на цифровите технологии и начина, по който те променят правенето на бизнес.

Събитието се провежда в Народния театър "Иван Вазов" в София и събра няколкостотин представители на българския технологичен, маркетингов, рекламен и мениджърски елит, дошли да чуят в каква посока се движи IT-сектора и как това ще повлияе бизнеса им. "Няма причина България да не е сред европейските лидери в сферата на иновациите. Тук могат да се направят много пари и рисковите капиталисти нямаше да са тук, ако не беше така", добави посланик Уорлик, преди да даде думата на лекторите, които дойдоха да убедят представителите на българските компании, че трябва да мислят за бизнеса си "все по-дигитално".


Първият панел на Digital|K беше посветен на мобилния сектор, мобилните разплащания и т.нар. "облачни технологии". "Плащанията в брой стават твърде скъпи за малкия бизнес", коментира Джеймс Макилви, един от създателите на иновативната компания за мобилни разплащания Square, чиято пазарна оценка в момента надминава 1 млрд. щатски долара. И добави: "Ако не можеш да приемаш електронно разплащане в момента, ти си в изключително неизгодна позиция".

По подобен начин разсъждава и Мартин тех Хаутен, вицепрезидент, директор "Продажби" и развиващи се пазари във Visa Европа. "Кешът е основния враг!", шегува се той и добавя, че до две години повечето търговци, включително и в България, вероятно ще поддържат мобилни разплащания. "Скоро ще имам нужда само от вашия телефонен номер, за да изпращам и получавам пари от моята до вашата банкова сметка", добавя той.

Всичко това обаче едва ли ще бъде възможно без интелигентните дигитални устройства на т.нар. Post-PC епоха – смартфони, таблети, ултралеки лаптопи и т.н. По тези въпроси говори независимият анализатор Хорас Дедиу, работил за Nokia в продължение на 7 години. За да демонстрира нагледно, че трансформацията се случва тук и сега, той направи своето представяне директно от своя... смартфон.



"Някои от силите, които управляват мобилния пазар, не са под контрола на компаниите на него", обяви Дедиу и илюстрира нагледно как компанията Apple успя да измести неговите бивши работодатели от Nokia при "умните" телефони в рамките само на 4 години и то стартирайки практически от нулата. "Беше моя работа да обясня всичко това на хората в Nokia, когато работех за тях. И не беше лесно", сподели анализаторът пред участниците в Digital|K.

"Хората от нашето поколение обаче все още се притесняват дали ще имат постоянен достъп до информацията си. Ако погледнем следващото поколение обаче, то живее с облачните технологии. Децата ми имат мейл, но не го използват. Те използват облачни услуги през цялото време. Ако искам да ги намеря, трябва да им пиша във Facebook", илюстрира промяната Щефан Щрайт, вицепрезидент, маркетинг и търговия на дребно в HTC Европа. Според него мобилната индустрия се променя и това се случва изключително бързо. "Например не мога да обясня на майка ми какво са облачните технологии. Но въпреки това тя ги използва", казва той. Според него потребителите са гладни за трафик на данни и услуги, базирани на тях. За да се случи обаче това ефективно, мобилните оператори трябва да пуснат своите мрежи от четвърто поколение – промяна, която все още предстои да се случи, добавя Щрайт.

Директорът на отдел "Oблачни" технологии" в Microsoft Майкъл Кьоглер изнесе динамична лекция на тема "Бизнес употребата на уеббазирани приложения и данни". Според него тази технология вече успешно навлиза в средния и малък сектор. Преминаването към "облака" обаче е процес, който не може да се случи за един ден. "В идеалния случай хората ще започнат да работят със смесица от онлайн и офлайн софтуер", заяви той. Кьоглер смята, че все още не е дошъл моментът, в който човек ще може да върши абсолютно цялата си работа онлайн. "Все някога ще се наложи да се качите в самолет, където нямате достъп до мрежата. Е, разбира се, в момента, в който човек може постоянно да бъде свързан с интернет, светът коренно ще се промени, но все още не сме достигнали дотам", добави Кьоглер.

За повече информация от Digital|K следете сайта на "Капитал".

Обобщение на събитията от форума и презентациите на лекторите очаквайте в съботния брой на вестника.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина 10 Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина

Компанията поставя географски координати на WiFi мрежите и събира информация за местоположението дори при изключена геолокация

18 авг 2019, 9234 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

16 авг 2019, 1686 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Защо е най-важният въпрос в социалния маркетинг

Вторият панел на DigitalK мина под знака на това как да ангажираме потребителите онлайн

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Надвиснала ли е световна рецесия

Глобалните инвеститори са в състояние на паника и готови да инвестират в дългове с отрицателна доходност

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците