Amazon срещу Google
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon срещу Google

Основателят на Amazon Джеф Безос демонстрира Kindle Fire и функионалностите, които предлага.

Amazon срещу Google

Таблетът Kindle Fire може би ще се окаже по-голяма заплаха за мобилната платформа Android

Момчил Милев
6047 прочитания

Основателят на Amazon Джеф Безос демонстрира Kindle Fire и функионалностите, които предлага.

© Shannon Stapleton


Създателите на таблети, базирани на платформата Android, трябва да се преориентират по-активно сътрудничество към с онлайн-гиганта Amazon, отколкото с Google.

Това препоръчва в свое изследване Ричард Уиндзър, технологичен анализатор на базирания в Токио транснационален конгломерат Nomura International. Според него представеният от Amazon 7-инчов таблет Kindle Fire ще завземе ниския ценови сегмент на този пазар, където нито едно от базираните на Android устройства до момента не успя да се намести с достатъчно атрактивна оферта.

"С излизането на Amazon Kindle Fire много от производителите на таблети до голяма степен ще изпаднат в затруднено положение, тъй като техните относително скъпи устройства остават без достатъчно съдържание", коментира Уиндзър през британския в. The Guardian. Kindle Fire ще се продава на безпрецедентно ниската цена от 199 щатски долара, ще осигурява директен достъп до всички услуги на Amazon (видео, музика, книги, медии, игри и т.н.) и ще се появи на пазара през ноември. До момента повечето анализатори разглеждаха устройството като потенциален конкурент на различните модели iPad, които обаче са позиционирани в средния и високия ценови сегмент.

Специфичното при таблета на Amazon е, че той се задвижва от модифицирана версия на платформата Android, в която не са интегрирани всички функции за търсене, анализиране на потребителското поведение и насочена реклама, които присъстват в оригиналните версии на платформата на Google. Това удря директно бизнес-модела на интернет-търсачка номер едно в света, който е базира на таргетирана интернет реклама. По принцип търсачката на Google в момента е интегрирана в Kindle Fire, но лесно може да се махне и да бъде заменена например с Bing на Microsoft.

Създателите на таблети, базирани на платформата Android, трябва да се преориентират по-активно сътрудничество към с онлайн-гиганта Amazon, отколкото с Google.

Това препоръчва в свое изследване Ричард Уиндзър, технологичен анализатор на базирания в Токио транснационален конгломерат Nomura International. Според него представеният от Amazon 7-инчов таблет Kindle Fire ще завземе ниския ценови сегмент на този пазар, където нито едно от базираните на Android устройства до момента не успя да се намести с достатъчно атрактивна оферта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK