iГолф и iСперих (Обновена)

Всъщност колко струва да имаш електроавтомобил?

Край вас минава с мръсна газ Голф тройка, но ауспухът му не дими и форсираният до дупка двигател не се чува... Това е първата асоциация при новината, че Перник може да се превърне в тестове поле за първия по-мащабен проект за въвеждане на електрически автомобили в България.

Шегата на страна, но българският "Индустриален клъстер Електромобили" (ИКЕМ) наистина планира да пусне в движение заедно с община Перник шест задвижвани с електричество коли. Идеята, според Илия Левков, председател на (БИКЕ) е да се експериментира с различни видове возила, включително и бъдат преобразувани в електроавтобусчета няколко оставащи без работа (софийска община отдавна се кани да ги спре) маршрутки. Клъстерът и общината са кандидатствали пред Европейската комисия по програмата Life+ за финансиране.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bondinio avatar :-|
    bondinio
    • - 6
    • + 20

    ако се сметне и на практика задължителната застраховка Каско за такъв скъп автомобил, везните се накланят още повече в полза на бензина

    Нередност?
  • 2
    ariman_info avatar :-?
    Ariman
    • - 2
    • + 52

    Разходи без стойност на автомобила:
    електро автомобил - 2 600 лв
    автомобил с ДВГ - 33 400 лв
    т.е. електромобила е почти 13 пъти по-изгоден.
    Извод: трябва да се развие технологията до спадане на първоначалната цена. Толкова е просто.

    Нередност?
  • 3
    siolen avatar :-P
    siolen
    • - 1
    • + 46

    От таблицата става ясно, че основната загуба при електромобила е при първоначалната покупка, а основната печалба - при използването му. Това е типично за авангардните технологии и до 5-10 години след навлизането на електромобилите в масовата практика и те ще поевтинеят

    Нередност?
  • 4
    nname avatar :-|
    nikcname
    • + 9

    Цар Киро да продаде 2-3 ланеца, да събере 1 милион, да пусне 10 таксита на ток в София и тогава нещата ще тръгнат

    основният разход са цената на Каското и лихвите по лизинга, Бай Пешо надали би си сложил главата в торбата с такава инвестици

    Нередност?
  • 5
    krass. avatar :-|
    krass
    • - 3
    • + 9

    А когато си заминат батериите на електромобила?
    Нисан май вземаха 10-12 000 лева за нови батерии на Leaf...

    Нередност?
  • 6
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube
    • - 1
    • + 13

    До коментар [#5] от "krass":

    Като заминат - си купуваш шсъвместими батерии и това е. Най-вероятно ще стане като при лаптопите - поръчваш евтинджос батерия от Китай , която изкарва 1.5 пъти по-малко от оригиналната, но струва 3 пъти по-евтино.

    Нередност?
  • 7
    bgvlado avatar :-?
    БГ Владо
    • - 1
    • + 14

    Аз мисля, че нарочно се прави ел. автомобила неизгоден - за да се продават още петролните продукти


    Електромобила не е ново откритие - все пак Тролей и електрокари съществуват от край време


    Единственият проблем е скъпата батерия

    Нередност?
  • 8
    nemisemisli avatar :-|
    nemisemisli
    • + 7

    e kak taka 25 st za 140 km!???!??!?!?!?

    Нередност?
  • 9
    ilin avatar :-|
    ilin
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#8] от "smart":

    и според мен пълната зарядка на акумулатора (16 kW) на iOn на нощна тарифа би трябвало да е около 2 лв., но така казаха от компанията. Дори и да вземем под внимание само цената на тока (без преноса и разпределението) пак се получава около 60 ст.

    Нередност?
  • 10
    mto avatar :-|
    mto
    • + 5

    "Дребната подробност е, че служителите, които ползват колата по работа обикновено навъртат повече от 100 км. на ден и тъй като няма къде да презареждат iOn-а, те просто избягват да го ползват."

    Това няма нужда от коментар дори!

    Нередност?
Нов коментар