С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
57 13 окт 2011, 15:56, 20223 прочитания

Мобилтел пуска нещо като виртуален оператор на име Bob

По подобие на своя австрийски собственик, най-големият български мобилен телеком започва за предлага услугите си под още един бранд

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сигурно ви е направило впечатление, че по големите ефирни телевизии и страниците на няколко големи ежедневника върви мистериозна рекламна кампания. "Гневни ли сте на месечните такси? Настъпва нова ера в мобилните комуникации.", гласи посланието на черен фон. Никъде не става ясно за какво точно става дума и коя компания се рекламира.

Покрай последните инициативи на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за отпускане на нови честоти за мобилни услуги, много хора асоциираха кампанията с навлизането на четвърти GSM оператор в България. Рекламата беше подсилена от малка армия от облечени в небесно синьо момчета, които се разхождаха по оживените места в столицата. Те спираха минувачите със странния въпрос "Къде е Боб?". Оказа се, че телевизионните реклами и сините хора са част от рекламна кампания на "Мобилтел". Днес изпълнителният директор на компанията Андреас Майерхофер разкри подробности около това кой е мистериозният Bob и каква точно е връзката с мобилния телеком.


Става дума за нещо като виртуален мобилен оператор. "Нещо като", защото в класическия си вид този вид компании не би трябвало да имат нещо общо с телекомите, които са собственици на безжичната инфраструктура. По принцип те просто купуват капацитет на едро от класическите мобилни оператори и го препродават, използвайки свой оригинален и иновативен бизнес-модел. В случая е заимствана схемата на компанията-майка A1 Telekom Austria - тя също има свой виртуален оператор на име Bob, който оперира в нейната мрежа. Не е ясно дали българският Bob ще се прави от независима компания, подчинена на "Мобилтел", или автономно звено в рамките на водещия мобилен оператор. Също така според Майерхофер новият виртуален телеком ще използва същия софтуер за обслужване на клиенти, който с променлив успех се въвежда във всички структури на "Мобилтел" от септември миналата година до сега.

Бизнес-моделът на Bob ще работи по следния начин. Сключва се безсрочен договор като се заплаща еднократна такса. В нея е включен еднократен пакет от безплатни минути и SMS с всичките оператори. След изразходването им започват да текат тарифите на Bob. Ценовата листа е изгодна за хора, които разговарят много в страната, защото предлага ниски цени на гласовите услуги. Според проучване на "Мобилтел" тази целева група е между 30 и 40% от българските потребители, твърди изпълнителният директор на компанията.

Една минута се таксува от 12 стотинки. Ако обаче трябва да се изпращат мултимедийни съобщения (MMS) или да се ползва мобилен интернет, тогава нещата стават не толкова изгодни. Например 1 MB трафик в глобалната мрежа през смартфона струва 50 стотинки.



"Мобилтел" ще развива ударно новия бранд, като покрай него компанията ще открие 55 нови магазина в 40 града в страната. Това превръща Bob в нещо повече от една обикновено брандирана услуга, каквато е в момента младежката програма Loop.

Идеята за бранда произлиза от оператора A1 Telekom Austria, както в момента се нарича мрежата на Mobilkom Austria – компанията-майка на "Мобилтел". Австрийският телеком дава начало на новия си виртуален оператор през 2006 г., като идеята е това да бъде услуга без обвързващ или с максимално краткосрочен договор. Bob придобива популярност в Австрия и дори наскоро е пуснат специален тарифен план за смартфони. Подобен бранд се появява и в Хърватия. По думите на изпълнителният директор на "Мобилтел" Андреас Майерхофер обаче инициативата на пускането на бранда Bob в България е на българския телеком, а не на компанията майка.

"Bob е инициатива на "Мобилтел". Предвид анализа на пазара, който направихме решихме, че подобен бранд е подходящ за страната. Telekom Austria предлага подобна опция и ние решихме да се възползваме от нея", заяви Майерхофер пред "Капитал". По думите му това е нов бранд подобен на Loop и Prima, който ще използва вече изградената инфраструктура на телекома и няма да са необходими допълнителни инвестиции в тази насока. Той обаче може да канибализира част от сегашните потребители на "Мобилтел", които може да предпочетат новия виртуален оператор пред досегашните си планове заради липсата на обвързващ договор.

Пускането на Bob може да се тълкува и като опит на "Мобилтел" да парира негативната реакция от страна на клиентите си, които недоволстват заради забавянето на своите сметки и проблемите с billing-системата на оператора. От телекома твърдят, че проблемите вече са отстранени. Негативният имидж заради проточилото се над година имплементиране на софтуера обаче продължава да тегне над "Мобилтел". В този смисъл пускането на услуги под нов бренд е логична стъпка. Въпросът е дали нямаше да е по-ефективно компанията да потърси сътрудничество с истински виртуален мобилен оператор, какъвто до момента липсва на българския пазар...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

19 яну 2020, 3620 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

17 яну 2020, 1226 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Безпилотен птичи грип

Вирус удари компютрите, контролиращи американската роботизирана бойна авиация

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10