С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
33 14 окт 2011, 16:25, 11378 прочитания

С 16 киловата в час

Около 20 хил. лв. е разликата в общата цена между стандартните коли и електрическите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Колко сте готов да платите за кола без емисии на въглероден двуокис? Отговорът е важен, тъй като много "зелени" хора дават отбой в момента, в който научат каква е сметката за въвеждането на новите технологии.
   
В случая ще си говорим за електромобили. Цената им вече може да бъде изчислена и в България, тъй като се натрупа доста критична маса от тях. Няколко серийни електромобила са в експлоатация вече от половин година. Няколко други превозни средства бяха преоборудвани от конвенционални коли в превозни средства с електрическо задвижване.

И колко гори на градско


"За период от пет години и 150 хил. км. пробег общите разходи (т.е. първоначалната цена и поддръжката - бел. ред.) на "Пежо" iOn са 72 660 лв., а на стандартен автомобил от същия клас 53 400", обяснява Александър Марков от Cosmo Mobile Bulgaria (т.е. "Глобул"). Това е една от фирмите, които първи закупиха електромобили.

Разликата наистина е значителна, особено на фона на ниските експлоатационни разходи (поне засега). Ако колата се зарежда при дневна тарифа, с 16 kWh си батерия в идеални условия тя изминава 140 км за 3.70 лв. (при цени за битови клиенти). На нощна тарифа сумата е 2.40 лв. Това е много условно изчисление, тъй като зависи не само от маниера на каране, но и от външната температура и терена.

"Съдейки от вече натрупания опит, средно за 100 км се изразходват около 14 kWh, т.е. приблизително 2.80 лв.", казва Петър Петров от варненската фирма "Коортех" ООД. Компанията е базирна на емблематичната за този бизнес ул. "Тролейна". Встрани от основната си дейност "Коортех" се занимава с конверсия на стандартни в електрически автомобили. Първият им продукт е електрически "Голф" 2, вече във версия 2.0. В момента гордостта на фирмата е трансформирана "Тойота" Ярис.



Другата компания с "опит", т.е. вече с два конверсирани автомобила, е "А1" ООД. Тя е постигнала пробег от 50 - 60 км с "Ауди" 2, снабдено с 8 kWh батерия. Новият продукт на фирмата от Исперих е "Нисан Микра", оборудван вече с 10 kWh захранване.

Общата цена на електромобила спрямо петролния му конкурент (в лв.)
Модел Първоначална цена Редовна смяна на маслко и филтри Смяна на накладки Гориво/
електричество
Гуми Общи разходи
Бензин 1.2 20000 3000 500 29000 900 53 400
Електромобил 70000 няма 500 1260 900 72 660
*Изчисленията са приблизителни за 150 хил. км. пробег за петгодишен период. Разходът на бензиновия автомобил е 8л/100 км. градско каране. При електрическият автомобил изчисленията на  Cosmo Mobile Bulgaria вероятно са подценени и сумата за електричеството е двойно по-висока.
Източник: Александър Марков от Cosmo Mobile Bulgaria
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 639 прочитания

FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това

Жозе Салойо, управител на БНП "Париба Лични финанси" в България, за мястото на отделните играчи в новата индустрия

26 фев 2020, 656 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Другият Стив

Без Стив Уозняк гигантът Apple никога нямаше да стане това, което е днес

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10