Пасивната социална мрежа

Google+ засега не успява да насърчи контактите между потребителите

Shutterstock/Капитал    ©  Shutterstock/Капитал

Когато в края на юни най-голямата интернет търсачка в света пусна социалната мрежа Google+, повечето хора приеха този факт почти еуфорично. Интернет потребителите се надяваха, че най-накрая се ще появи реална конкуренция на Facebook. Някои започнаха да предричат как компанията на Марк Зукърбърг ще последва съдбата на MySpace, запътвайки се към своя залез. Наистина, ако погледне някои сухи данни, човек може да изведе подобни заключения. Google Plus достигна 25 млн. потребители в рамките на малко повече от месец. На MySpace й отнема над година и половина, за да достигне подобна потребителска маса. Актуалните в момента Twitter и Facebook събират толкова последователи съответно за 32 и 36 месеца. Така че новата социална мрежа е един от най-бързо растящите интернет сайтове в историята. Но само привличането на много хора на едно място не означава, че те са дошли, за да останат...

Именно това убягва на Google, откакто се опитват да направят социална мрежа – те имат инструментите и възможностите да привлекат вниманието на активните хора в интернет, но засега не мога да задържат вниманието им за дълго време и те да продължат да влизат всеки ден примерно. Макар G+ да има в момента маса от над 40 млн. потребители, това не означава, че скоро тя ще достигне мащабите на Facebook и техните близо 800 млн. профила. Много от хората, които ползват мрежата на Google в момента, се присъединяват от чисто любопитство, за да видят какво ще предложи. Доста от тях вече са намалили значително своята активност. Ако хората не комуникират по-между си и не споделят, тогава G+ ще бъде едно пусто и скучно място, независимо колко души са регистрирани. Резултатът от това е, че потребителите получават покани от абсолютно непознати хора, което може да изроди социалната мрежа в обикновен сайт за запознанства.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    longanlon avatar :-|
    Longanlon
    • - 8
    • + 22

    в G+ няма практически никой и тя безславно и тихомълком ще последва съдбата на Buzz и други неуспешни гугъл проекти

    Нередност?
  • 2
    vasil.georgiev avatar :-|
    V.Georgiev
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#1] от "Longanlon":
    Нека дадем малко време за развитие на Гугъл + и тогава пак да направим равносметка. Вярвам, че ще успеят да развият тази услуга и няма да се стигне до съдбата на Buzz. :)

    Нередност?
  • 3
    wowbagger avatar :-(
    wowbagger
    • - 1
    • + 2

    Един важен аспект е пропуснат от автора - филтъра за истинност на данните. Потребителят ми на G+ Wowbagger /имам подобен и във facebook/, беше деактивиран със съобщението:

    ... След като прегледахме потребителския Ви профил, изглежда, че въведеното от Вас име не спазва правилата на Google+ за имената. Моля, влезте в Google+ и посетете потребителския си профил, за да ...

    Зачетох се в правилата им за имена и съм потресен - нивото на дисциплина и достоверност на информацията, което искат да постигнат поставя философски въпроси за смесването на виртуален и реален живот. Не пиша за криене и конспирации, а за ясната граница между реални и виртуални данни, за да контролираме зависимостта си от социалните мрежи.
    Този остър административен подход - ако информацията ви изглежда невярна, моля напуснете, а утре /например/ любезно ще ви предложим да въвъдете своето ЕГН, банкова сметка /както в google adwords /, според мен дава признаци за самозабравяне на Гугъл, което дори M$ не си позволиха, и въобще не вещае добро бъдеще.
    С две думи - играта загрубя и погрозня, спря да е забавна!

    Нередност?
Нов коментар