Сблъсъкът на таблетите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Сблъсъкът на таблетите

Reuters

Сблъсъкът на таблетите

Четири компании влизат в ожесточена битка за умовете и портфейлите на купувачите в навечерието на празничния шопинг

5858 прочитания

Reuters

© Reuters


Коледа трябва да е време на мир и разбирателство. Но не и в технологичния бранш. Периодът на коледно-новогодишните празници се превръща в арена на разгорещена надпревара между различни компании, които се борят за вниманието на потребителите. Тази година няма да е изключение, но този път основният сблъсък ще се води на бойното поле на таблетите.

Очаква се, че за 2011 г. ще бъдат продадени над 63 млн. бройки по данни на анализаторската компания Gartner, а броят на съперничещите си производители на устройства постоянно се увеличава. Пазарът остава изключително нестабилен – в него се включват фирми с практически нулев опит при високите технологии, но с големи амбиции. Същевременно от състезанието изпадат дългогодишни технологични гиганти, които имат дълбоки джобове, но не достатъчно добре изчистена стратегия.

Според предварителните прогнози на търговци безспорен лидер на пазара ще остане iPad 2 на Apple. Оригиналният iPad не е първият таблет, правен някога, но в очите на мнозина той собственоръчно създаде този сектор, първоначално постигайки пазарен дял от над 90%. От няколко месеца се продава и неговата втора версия, която също успява да задържи много добра позиция. След контраатаката на устройствата с Android обаче дялът на iPad слезе на около 67-68%. Анализатори очакват Apple да задържи около две трети от пазара поне през следващите две години.

Основният "идеологически" враг на iPad са устройствата, работещи с операционната система Android. Там ситуацията е по-сложна, тъй като тази платформа се използва от различни производители. Начело стои южнокорейската Samsung с нейната серия таблети с различни размери Galaxy Tab.

Оттук нататък нещата стават още по-интересни. Собствен таблет ще пусне и онлайн магазинът Amazon. Чрез устройството, което се нарича Kindle Fire, интернет компанията ще се опита не само да си възвърне лидерството при електронните книги, но и да предложи на клиентите си един вид "врата" към останалите предложения на магазина. Устройството ще започне да се продава след седмица.

Последна засега във войната се включва веригата книжарници Barnes & Noble, които скоро показаха своите най-нови предложения от серията Nook. И двете джаджи работят с операционната система Android и се целят в ниския ценови сегмент.

Barnes & Noble Nook

Веригата книжарници позиционира Nook основно като четец за електронни книги, а чак на второ място като устройство за разглеждане на друго мултимедийно съдържание. Компанията сериозно се уплаши от фалита на един от основните си конкуренти - Borders, което се случи преди няколко месеца. Borders не оцениха важността на онлайн дистрибуцията и Barnes & Noble, изглежда, са решени да не повтарят грешката им.

Amazon Kindle Fire

Твърди се, че онлайн магазинът ще продава своя Kindle Fire на загуба, само и само да реализира колко е възможно повече продажби. Amazon се интересува от устройството като совеобразна пазарска чанта, чрез която потребителите ще купуват други стоки. Проучвания показват, че притежателите на таблети са по-склонни да пазаруват онлайн, ако имат лесен начин за това.

Apple iPad 2

Той е безспорният крал на таблетите в момента, неговият трон изглежда непоклатим. Втората версия обаче излезе на пазара още през март, а в този сектор девет месеца са много време. Засега Apple не са обявявали iPad 3, а конкуренцията постоянно се ожесточава. Компанията обаче има много дълбоки джобове, както и много верни фенове, така че първото им място е практически гарантирано още дълго време.

Samsung Galaxy Tab

Най-сериозното предложение от отбора на Android, този таблет се радва на добри отзиви от потребители и експерти. Той обаче е и причина за много главоболия на своите производители Samsung. Технологичният гигант от Южна Корея попадна в безкрайна съдебна битка с Apple на тема патенти, запазени марки и дизайн. Продажбата на някои модели Galaxy Tab беше временно или постоянно забранена в няколко страни, включително за кратко в целия Европейски съюз.

Източник: Капитал

Коледа трябва да е време на мир и разбирателство. Но не и в технологичния бранш. Периодът на коледно-новогодишните празници се превръща в арена на разгорещена надпревара между различни компании, които се борят за вниманието на потребителите. Тази година няма да е изключение, но този път основният сблъсък ще се води на бойното поле на таблетите.

Очаква се, че за 2011 г. ще бъдат продадени над 63 млн. бройки по данни на анализаторската компания Gartner, а броят на съперничещите си производители на устройства постоянно се увеличава. Пазарът остава изключително нестабилен – в него се включват фирми с практически нулев опит при високите технологии, но с големи амбиции. Същевременно от състезанието изпадат дългогодишни технологични гиганти, които имат дълбоки джобове, но не достатъчно добре изчистена стратегия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    georgi2025 avatar :-|
    georgi2025

    картел и мафия. прочетете за каква организирана престъпност става въпрос в австрия : http://diepresse.com/home/wirtschaft/economist/687855/?from=home.wirtschaft.sc.p1

    разследват ги вече месец и всеки ден има новини за важни мениджъри и пол...итици в аферата. същото е и в България, но засега всички се страхуват да ги закачат, докато не станат прекалено нагли, тогава няма избор...
    http://convergingtechnology.eu/threats-for-developing-countries/
    вижте цените на мобилен интерне в БГ и Европа - как може такива цени без картел?

  • 2
    metzanviolinov avatar :-|
    metzanviolinov

    Аз ли съм гламав или на тази инфографика с големи черни букви пише "Appel iPad 2" :P ?

  • 3
    aussie avatar :-|
    aussie

    До коментар [#2] от "metzanviolinov":

    Не си луд, ок си. :)

  • 4
    tsonkooo avatar :-P
    Тsonkooo

    Най-вече за портфейлите...

  • 5
    komitata avatar :-|
    komitata

    Ей, църквата на Джобс в Економедия! Kindle Fire и Nook не са таблети, а четци. Стига сте сравнявали ябълки с круши. Делът на Ipad не е с дял 90%, а около 70%. Е

  • 6
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Каквото ми подарят, такова ще ползвам...

  • 7
    momchi avatar :-|
    Момчил Милев

    До коментар [#5] от "komitata":

    Прав сте, 90-те процента бяха веднага след излизането на първия iPad, сега дялът е около 2/3. Не беше казано достатъчно ясно, поправихме го. Мерси много за уточнението.

  • 8
    mirohero avatar :-|
    mirohero

    Азус излезе днес с Трансформър Прайм с 5-ядрен НВидиа процесор Кал-Ел. Ще се продава от Декември на цената на базисен АйПад, само че като качество и способности на практика няколко месеца няма да има конкурент. Вярно, подобни перфектни устройства не са популярни сред масовите потребители :), ама поне им споменете, че иначе вовеки ще купуват неизползваеми боклуци хората :).

  • 9
    balcanmaster avatar :-P
    Майстор Балкански (00:00–24:00)

    Нема други "таблети", само един iPad и некви клонинги и жълтурски имитации...

  • 10
    tsonkooo avatar :-P
    Тsonkooo

    Всички се мъчат да убият Apple, но не успяват засега...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK