Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 18 ное 2011, 14:35, 6656 прочитания

Неподвижната светкавица

Apple самоуби мобилния Flash на Adobe

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Дали мобилният Flash "умря" заради отказа на Apple да го интегрира в устройствата си, или "отхапаната ябълка" през цялото време е имала едно наум за бъдещето на интернет? Този въпрос много наподобява онзи за кокошката и яйцето. В крайна сметка резултатът е един – Adobe спря разработката на нови версии на браузърния си плъгин за мобилни устройства.

В официално съобщение към медиите Adobe обявиха, че преустановяването на работа по мобилния Flash означава, че усилията им ще бъдат насочени към по-новата, по всеобхватна платформа – HTML5. "HTML5 вече се поддържа от всички водещи мобилни устройства, в някои случаи дори е единствената поддържана платформа. Това я прави най-доброто решение за създаване и развиване на съдържание за мобилни устройства", се посочва в официално съобщение на софтуерната компания.


Друга причина за оттеглянето на Adobe е високата цена на поддръжка на платформата – Flash плеърът трябва да се обновява всеки път когато на пазара излезе нов тип процесор и графична карта. Непрекъснатото оптимизиране на платформата е един от основните ѝ недостатъци в сравнение с HTML5. Той се корени във факта, че Flash не е система с отворен код – тоест Adobe са отговорни за всички оптимизации на софтуера. В случая на HTML5, която е отворена система, отговорността за оптимизацията с всеки нов хардуер пада в ръцете на производителя на устройства.

Последното издание на Flash плеъра за мобилни устройства ще бъде 11.1, което се очаква в най-скоро време да бъде пуснато за даунлоуд в каталозите на Android и BlackBerry. То обаче е фокусирано върху последно изглаждане на дребни бъгове и проблеми с производителността и не предлага никакви нови функции.

Apple vs. Adobe



Играта на котка и мишка между привидните партньори Apple и Adobe започва още през 90-те години на миналия век, преди масовата поява на смартфони на пазара. Тогава Macromedia (компания, впоследствие придобита от Adobe през 2005 г.) създава браузърния плъгин Flash Player, който позволява интегрирането на анимирани изображения, видео, звук и игри в уебстраниците. Flash съдържанието става абсолютен хит в света на интернет и бележи изключителен успех на Windows платформата. Под Mac обаче плъгинът предизвиквал редовни проблеми и пропадания на операционната система. Тогава Apple поемат вината за проблемите на потребителите, но компанията вече има "едно наум" за стабилността на продукта.

Разривът между двете компании се разраства през 2007 г. с излизането на пилотния iPhone. Тогава Стив Джобс въобще няма намерение да интегрира Flash съдържание в мобилния браузър на смартфона. С публикуването на едно отворено писмо през април 2010 г. управителният директор на Apple реално маркира началото на края на мобилния Flash. Част от него гласи: "Flash не се представя добре на мобилни устройства. В продължение на няколко години редовно молим Adobe да демонстрират гладко работещ Flash на мобилно устройство, каквото и да е то. Досега не сме видели нищо такова."

Решението на Джобс да игнорира платформата на Adobe, комбинирано с хапливия език на съобщението му по посока на Flash платформата, в крайна сметка доказа за пореден път, че визионерът не само предвижда бъдещето, а и до голяма степен го оформя.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

29 май 2020, 229 прочитания

Последният залп на САЩ срещу Huawei е срещу китайското производство на чипове Последният залп на САЩ срещу Huawei е срещу китайското производство на чипове

Решението може да изгони индустрията и от Америка

29 май 2020, 714 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Да убиеш "Вестоносеца"

Вътрешната история за това как Microsoft решава да прекрати работата по своя таблет Courier

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10