Какво не е наред с QR* кодовете

Quick Response (QR) кодовете имат по-скоро светло бъдеще въпреки доста трудното им първоначално възприемане

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Със сигурност сте ги виждали. Да, говоря за онези странни квадрати, изградени от малки квадратчета, разхвърляни на пръв поглед хаотично във вътрешността им. Т.нар. QR (съкращение от Quick Response) кодове все по-често се появяват върху билбордове, списания, визитни картички, бутилки, тениски и какво ли още не. Тяхната цел е да рекламират и промотират определени продукти или услуги. Те позволяват на потребителя да ги "прочете" посредством своето мобилно устройство и да получи директен достъп до предварително подготвено дигитално съдържание.

"В последно време QR кодовете могат да бъдат открити навсякъде. Малко компании обаче ги ползват и по полезен, и по креативен начин", коментира за "Капитал" Мария Тодорова, управляващ директор на творческата дигитална агенция Next-DC.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tochkar avatar :-|
    прашинка
    • - 2
    • + 11

    Благодаря за информацията. Не знаех какво е (QR) кодове.

    Нередност?
  • 2
    grem avatar :-|
    grem
    • - 3
    • + 13

    80% от анкетирани в САЩ студенти, които притежават смартфон, са виждали QR код, но едва 20% са успели успешно да го сканират - принципът на Парето е навсякъде :)

    Нередност?
  • 3
    bgvlado avatar :-P
    БГ Владо
    • - 1
    • + 12

    мда
    полезна джаджа но бавно навлиза в западният свят

    мился, че беше въведено от Тойта през 90 години за проследяване на автомобилите при процеса на производство

    Нередност?
  • 4
    aussie avatar :-|
    aussie
    • + 7

    Днешните освен да те препратят в сайта на компанията да си купиш нещо друго не правят. Според мен засега са загуба на време.

    Нередност?
  • 5
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 1
    • + 5

    Ако трябва да го сканираш за да видиш линк през телефона си е глупост. Трябва да му намерят полезно приложение за да не умре. Май и Капитал пише за това, защото е модерно.

    Нередност?
  • 6
    dimi avatar :-P
    mitiozo
    • - 2
    • + 8

    http://www.youtube.com/watch?v=h7HnR02kJxY

    Винаги може да му се намери подходящо предназначение.
    Ама не става само с ядене... :)

    Нередност?
  • 7
    gt avatar :-P
    гт
    • - 4
    • + 2

    Поредната щуротия, която не върви, но пак потребителите са виновни...

    И с какво са ни полезни изследванията за американския пазар?

    :-)

    Нередност?
  • 8
    gligi avatar :-|
    gligi
    • - 2
    • + 4

    "Просто насочваш, сканираш и секунди по-късно получаваш търсената информация."

    Ако пък просто информацията беше отпечатана на мястото на квадрат-кода, можехме през това време да сме я прочели, и то без телефон, не мислите ли?

    Нередност?
  • 9
    larykovalov avatar :-|
    lars
    • + 3

    Може би е ново за западния пазар, но в Азия и по-сепицално Япония те са повече от години там и се използват навсякъде. Разбира се това е станало поради многоспецифичната среда, в която са се появили, а именно смеската от китайски йероглифи, япноски азбуки и латински транскрипции. С една дума се създава уникален код за единна комуникация, който на американците едва ли им е необходима..

    Нередност?
  • 10
    stg avatar :-|
    stg
    • + 5

    мисля че са много переспективни, и се учудвам че така бавно навлизат, дори ги виждам като замяна на баркод

    Нередност?
Нов коментар