Конкуренцията между Google и Facebook ще се засили през 2012 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Конкуренцията между Google и Facebook ще се засили през 2012 г.

Съоснователят и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг вероятно осъзнава, че битката с Google е въпрос на оцеляване за неговата компания.

Конкуренцията между Google и Facebook ще се засили през 2012 г.

Очакваното първично публично предлагане на акции от страна на Facebook и по-силната интеграция на Google+ с другите услуги на интернет търсачката са само част от козовете, които двете компании ще извадят през следващата година

Асен Георгиев
6385 прочитания

Съоснователят и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг вероятно осъзнава, че битката с Google е въпрос на оцеляване за неговата компания.

© Brian Snyder


Докато Google полага сериозни усилия да превърне своята социална мрежа Google+ в истински конкурент на пазарния лидер Facebook, битката между двете компании може да достигне критична точка през 2012 г., твърдят анализатори, цитирани от Computerworld.com.

Залогът е коя от двете компании – най-голямата социална мрежа с над 800 млн. потребители или водещата интернет компания, доминираща в търсенете – ще се позиционира по-добре пред рекламодателите.

И тъй като през последните няколко години модерната думичка онлайн е "социален" то и двете организации се борят, за да убедят своите клиенти, че именно те са най-добрите в тази сфера и заслужават да получат техните рекламни бюджети.

Очакван сблъсък

Повечето анализатори се обединяват около мнението, че през изминалата година Facebook определено успя да затвърди доминантната си роля, докато конкурентът Google+ реализира поредица от стъпки в посока по-широка интеграция с другите услуги на интернет компанията. Предположението, което също обединява анализаторите е, че през 2012 г. конкуренцията между двата гиганта ще се изостри, което ще доведе до множество нови услуги за потребителите.

"Това е битка за оцеляване за Facebook и за доказване на адекватност за Google", коментира Роб Ендеръл, анализатор в Enderle Group, пред computerworld.com. Това, което ще се случи през 2012 г. "ще направи разликата между това дали ще има още Facebook в края на десетилетието или Google ще докаже, че може да бъде наистина адекватна извън интернет търсенето", добавя анализаторът.

Ако Facebook наистина подаде документи за първично публично предлагане на акции (IPO) през първата половина на идващата година, то големият поток от средства към компанията, ще доведе до повече възможности за противопоставяне на Google.

"Големият момент ще бъде IPO-то на Facebook", коментира Патрик Муурхед, анализатор от Moor Insight & Strategy. "То ще определели дали Facebook ще има ресурсите, за да задържи позиции срещу Google", добавя анализаторът.

Муурдхед твърди, че силното първично публично предлагане, което ще донесе и сериозни суми пари на Facebook, ще превърне компанията в равна на Google, която към момента разполага с многократно по-големи финансови възможности.

Ако пък IPO-то не се окаже достатъчно успешно, то една достатъчно фокусирана политика от страна на Google може да се окаже решаваща в сблъсъка между двете компании. Така че при всички положения резултатът от очакваното първично публично предлагане на акции ще е определящ, смята Муурхед.

Раждането на Google+

Google обяви своята социална мрежа Google+ през юни, а в края на лятото я отвори и за широк кръг посетители. Първоначалният интерес към нея беше висок, а някои функционалности като например възможността за групиране на "приятели" в различни кръгове по интереси, предизвикаха допълнителен интерес от страна на потребителите и анализаторите.

С течение на времето обаче любопитството започна да намалява и ръста на новия социален проект се забави. Една от причините затова е, че повечето хора не са склонни да поддържат два профила в две различни социални мрежи, защото това отнема много време и като цяло не е много смислено действие.

Следващият ход на Google беше интеграцията на своята социална мрежа с останалите услуги на компанията. Така например при редизайна на сайта за споделяне на видеосъдържание YouTube бяха добавени елементи от Google+. Подобни опити получиха и други популярни услуги като електронната поща Gmail например. За момента потребителските реакции по отношение на този процес на интеграция са по-скоро нееднозначни.

Какво показват числата

Анализаторът от Ancestry.com Пол Алън написа по-рано тази седмица, че потребителската маса на Google+ продължава да расте, достигайки 62 млн. дневни потребители, прибавяйки по 625 хил. нови на ден. Според него социалната мрежа ще достигне 400 млн. души в края на следващата година, ако нивото на дневните регистрации продължи да се покачва с подобно темпо.

По информация на Nielsen обаче разликата между двата сайта е все още прекалено голяма. Анализаторската компания посочва, че Facebook са посещавали около 137 млн. уникални посетители месечно за първите 11 месеца на 2011. За Google+ цифрата е едва 8.2 млн. или около 15 пъти по-малко. 

Докато Google полага сериозни усилия да превърне своята социална мрежа Google+ в истински конкурент на пазарния лидер Facebook, битката между двете компании може да достигне критична точка през 2012 г., твърдят анализатори, цитирани от Computerworld.com.

Залогът е коя от двете компании – най-голямата социална мрежа с над 800 млн. потребители или водещата интернет компания, доминираща в търсенете – ще се позиционира по-добре пред рекламодателите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    hue avatar :-|
    Николов

    "Една от причините затова е, че повечето хора не са склонни да поддържат два профила в две различни социални мрежи, защото това отнема много време и като цяло не е много смислено действие."

    Всъщност основната причина е, че социалните мрежи са излишни за повечето потребители и Гуугъл Плюс регистрации се правят само от хора, които наистина намират смисъл в това, а не само за загуба на време. Там не е място за разпространение на клюки и на смешни картинки.

    Иначе за 2-та профила си е пълна глупост - хората поддържат средно до десет профила - в имейл акаунти, форуми, блогове и социални мрежи едновремено. Да, загуба на време е, но Не - не е това причината да няма регистрация в Гуугъл.

  • 2
    dudeto_sy avatar :-|
    ДИАНА

    Интересното тук е дали балона с акциите на Гугъл ще се спука или ще продължат да скачат на горе. За месец скочиха от 520 до 680$
    Тази конкуренция може да роди нещо интересно на пазарите.

  • 3
    tsonkooo avatar :-?
    Тsonkooo

    Конкуренцията е добро нещо, макар и между несъпоставими неща.

  • 4
    zg avatar :-|
    Vili Jambov

    Гугъл има огромен потенциал. Вероятно тепърва ще има доата новости. Приятно ме изненада възможността за видео конференции В Гугъл+ (повече от двама души). Безплатно.

  • 5
    larykovalov avatar :-|
    lars

    ами незнам гугъл плюс ще нарастне точно толкова колкото са и потребителтие на Гмейл. После ще направят така, че да не можете да имате гугъл акаунт без да имате плюс. Обаче не виждам нищо смислено в това, там където се използват гугъл приложенията за сериозен бизнес се плаща. Нека да не забравяме, че Гугъл имат склоността да си самоунищожават собствените приложения със скоростта на светлината и да ги правят платени, когато започнат да стават порядъчно използваеми. Има определен проблем дали това е конкуренция, особено що се касае за собствената мрежа. Към момента плюс се превръща в мрежа на мрежи от хора, коиот неискат да са в мрежата, едва ли това е смислено послание за източниците на приходи на компанията. По-интересно е, че напоследък с послдните решения вече няма значение къде постваш отива на всякъде или пък получаваш от всякъде. Спомням се че имаше навремето една идея за Граватар, само дето с обратен знак. Интересно е, че последните търсения на гугъл стават все по-лоши откъм качество и вместо да се съсредоточат там..

  • 6
    t avatar :-P
    т

    [quote#4:"zg"]Безплатно[/quote]
    То оставаше и да е платено:)

  • 7
    tsonkooo avatar :-P
    Тsonkooo

    Но победителят ще бъде Google!

  • 8
    lorem_ipsum avatar :-|
    lorem_ipsum

    Засега г+ става единствено да си правим смешки как нищичко не се случва в тоя г+

    Пълна скука.

  • 9
    lorem_ipsum avatar :-|
    lorem_ipsum

    Преди активно ползвах опцията за споделяне в рийдъра. След като интегрираха рийдъра в плюса, 95% от хората, които следях в рийдъра спряха да споделят. Самото споделяне стана трудно - вместо да кликнеш едно бутонче, сега кликаш, чакаш някакъв попъп да се натовари и разгъне и тогава пак кликаш. Така че и аз вече рядко споделям.

  • 10
    ariman_info avatar :-?
    Ariman

    Слот анализ

    Гугъл - кеш, възможнжсти да манупулира търсенето /например да изключи фейсбук/, интелектуален ресурс, множество услуги, коино могат да се допълват, важен момент е и андройд, като водеща система при мобилните устройства, важен е и договора с мозила и т.н.

    Фейсбук - синоним на социална мрежа, практически единствен в своята категория, сравнително по-малки кешови наличности предвид ненаправеното още ИПО, огромна маса потребители.

    Извод - лично аз смятам че гугъл ще победи, не защото са по-добри, а защото могат да купят най-добрите, докато не се появи някоя нова компания и не започнем да се чудим, какво стана с Яху, пардон Гугъл...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK