Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 яну 2012, 14:22, 3129 прочитания

Гейм индустрията отчита разочароващи резултати за декември

Коледните празници не съживиха пазара на игри

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на видеоигри не оправдаха надеждите за съживяване по коледните празници, като през декември те отчитат спад от 21% спрямо същия месец на предходната година. За декември 2011 г. гейм индустрията отчита продажби за 3.99 млрд. долара, докато миналата година по същото време те са били 5.07 млрд. долара.

За цялата година спадът на продажбите на гейм индустрията е 8% - от 18.59 млрд. долара за 2010 г. приходите намаляват на 17.02 млрд. долара през изминалата година. Това показват данните на фирмата за пазарни проучвания NPD Group, цитирани от технологичния блог VentureBeat.


Слабото представяне на продажбите в офлайн магазините обаче не дава обективна картина на реалната ситуация. Причината не е, че потребителите са решили да играят по-малко, а по-скоро тяхното преориентиране към закупуването на заглавия онлайн и използването на браузърни, социални и мобилни продукти. Това е т.нар. дигитален гейминг. Ръстът в продажбите при него обаче не може да компенсира резкия спад отчетен от физическите магазини.

Данните всъщност включват продажбите на всички видове заглавия, както и на различен гейм хардуер. Така в този списък влизат стандартни игри продавани в DVD по магазините, през такива давани под наем, втора ръка, абонаметни планове (като за World of Warcraft например), пълни дигитални сваляния, игри в социалните мрежи, мобилни гейм приложения и различни видове игрални конзоли и аксесоари.

Без да се смятат приходите от хардуер, продажбите на заглавия отчитат спад от 2% от 16.6 млрд. долара на 16.3 млрд. долара през 2011 г. на годишна база. Продажбите на физическите копия падат с 8% от 10.1 млрд. долара на 9.3 млрд. долара за същия период.



"Като цяло резултатите на индустрията не са изненадващи, предвид факта, че сме на края на жизнения цикъл на сегашните конзоли. Освен това продължава дигиталната еволюция при разпространението на игрите", коментира Анита Фрейзър, анализтор в NPD Group. "Най-запалените геймъри продължават да харчат пари за популярните франчайзи като поръчват както физически, така и дигитални копия на игри, като в зависимост от заглавията използват различни устройства.", допълва тя.

Най-продаваното заглавие през годината е Call of Duty: Modern Warfare 3 на Activision, като то е водещо и през декември. На второ място е Just Dance 3 на Ubisoft, а третата позиция е за Elder Scrolls V: Skyrim. В Топ 5 влизат още Battlefield 3 и Madden NFL2012 на Electronic Arts.

Конзолата X-Box 360 на Microsoft пък е най-продаваната през 2011 г.  През декември тя е отчела продажби от 1.7 млн. бройки. Продуктите на технологични гигант от продажбата на игрален хардуер е 6.7 млрд. долара през изминалата година, което е 49% от целия пазар. От тях 2.1 млрд. долара се падат на гейм аксесоари като приставката Kinect, която позволява игрите да се управляват чрез движения на тялото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

29 май 2020, 648 прочитания

Последният залп на САЩ срещу Huawei е срещу китайското производство на чипове Последният залп на САЩ срещу Huawei е срещу китайското производство на чипове

Решението може да изгони индустрията и от Америка

29 май 2020, 871 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Правото да си единственият хубав

Опитите на Apple да претендира за собствеността над "качествения дизайн" са на път да доведат до патентни абсурди

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца.

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10