Гейм индустрията отчита разочароващи резултати за декември
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Гейм индустрията отчита разочароващи резултати за декември

Microsoft отчита през изминалата година 2.1 млрд. долара приходи от гейм аксесоари като приставката Kinect, която позволява да се играе чрез движения на тялото.

Гейм индустрията отчита разочароващи резултати за декември

Коледните празници не съживиха пазара на игри

Юлиян Арнаудов
3287 прочитания

Microsoft отчита през изминалата година 2.1 млрд. долара приходи от гейм аксесоари като приставката Kinect, която позволява да се играе чрез движения на тялото.

© Steve Marcus


Продажбите на видеоигри не оправдаха надеждите за съживяване по коледните празници, като през декември те отчитат спад от 21% спрямо същия месец на предходната година. За декември 2011 г. гейм индустрията отчита продажби за 3.99 млрд. долара, докато миналата година по същото време те са били 5.07 млрд. долара.

За цялата година спадът на продажбите на гейм индустрията е 8% - от 18.59 млрд. долара за 2010 г. приходите намаляват на 17.02 млрд. долара през изминалата година. Това показват данните на фирмата за пазарни проучвания NPD Group, цитирани от технологичния блог VentureBeat.

Слабото представяне на продажбите в офлайн магазините обаче не дава обективна картина на реалната ситуация. Причината не е, че потребителите са решили да играят по-малко, а по-скоро тяхното преориентиране към закупуването на заглавия онлайн и използването на браузърни, социални и мобилни продукти. Това е т.нар. дигитален гейминг. Ръстът в продажбите при него обаче не може да компенсира резкия спад отчетен от физическите магазини.

Данните всъщност включват продажбите на всички видове заглавия, както и на различен гейм хардуер. Така в този списък влизат стандартни игри продавани в DVD по магазините, през такива давани под наем, втора ръка, абонаметни планове (като за World of Warcraft например), пълни дигитални сваляния, игри в социалните мрежи, мобилни гейм приложения и различни видове игрални конзоли и аксесоари.

Без да се смятат приходите от хардуер, продажбите на заглавия отчитат спад от 2% от 16.6 млрд. долара на 16.3 млрд. долара през 2011 г. на годишна база. Продажбите на физическите копия падат с 8% от 10.1 млрд. долара на 9.3 млрд. долара за същия период.

"Като цяло резултатите на индустрията не са изненадващи, предвид факта, че сме на края на жизнения цикъл на сегашните конзоли. Освен това продължава дигиталната еволюция при разпространението на игрите", коментира Анита Фрейзър, анализтор в NPD Group. "Най-запалените геймъри продължават да харчат пари за популярните франчайзи като поръчват както физически, така и дигитални копия на игри, като в зависимост от заглавията използват различни устройства.", допълва тя.

Най-продаваното заглавие през годината е Call of Duty: Modern Warfare 3 на Activision, като то е водещо и през декември. На второ място е Just Dance 3 на Ubisoft, а третата позиция е за Elder Scrolls V: Skyrim. В Топ 5 влизат още Battlefield 3 и Madden NFL2012 на Electronic Arts.

Конзолата X-Box 360 на Microsoft пък е най-продаваната през 2011 г.  През декември тя е отчела продажби от 1.7 млн. бройки. Продуктите на технологични гигант от продажбата на игрален хардуер е 6.7 млрд. долара през изминалата година, което е 49% от целия пазар. От тях 2.1 млрд. долара се падат на гейм аксесоари като приставката Kinect, която позволява игрите да се управляват чрез движения на тялото.

Продажбите на видеоигри не оправдаха надеждите за съживяване по коледните празници, като през декември те отчитат спад от 21% спрямо същия месец на предходната година. За декември 2011 г. гейм индустрията отчита продажби за 3.99 млрд. долара, докато миналата година по същото време те са били 5.07 млрд. долара.

За цялата година спадът на продажбите на гейм индустрията е 8% - от 18.59 млрд. долара за 2010 г. приходите намаляват на 17.02 млрд. долара през изминалата година. Това показват данните на фирмата за пазарни проучвания NPD Group, цитирани от технологичния блог VentureBeat.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 2
    vladsun avatar :-P
    впх

    И се насища.
    В момента "геймърите" масово циклят по заглавия, известни и въртящи се на пазара буквално от години. Нещо познато, нещо изпитано. Модовете, или това, което производителите им бутат през година - година плюс/минус нещо си - е далеч от оригиналната стойност.
    А пиратския сегмент? Колко процента отиват там? Истината е, че и себестойността на новите заглавия също пада, а значими премиери на нови конзоли и ударна доза хардуер тази година не се състоя...
    Ултра-реалистичните джаджи тепърва ще се развиват - и ДА - това е в по-близкото бъдеще. Честито, все пак :)

  • 3
    epoc avatar :-|
    epoc

    Добре че е кинект, че да дърпа продажбите на Xbox-a. Останалите производители на конзоли също трябва да се замислят над това.

  • 4
    istorik avatar :-?
    ISTORIK

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK