AOL балансира спадащите си приходи с продажба на повече реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

AOL балансира спадащите си приходи с продажба на повече реклама

Тим Армстронг (вляво) и Майкъл Арингтън обявяват придобиването на TechCrunch Inc от интернет компанията AOL.

AOL балансира спадащите си приходи с продажба на повече реклама

През четвъртото тримесечие на 2011 г. рекламните постъпления на компанията са с 10% повече спрямо същия период година по-рано

Асен Георгиев
2133 прочитания

Тим Армстронг (вляво) и Майкъл Арингтън обявяват придобиването на TechCrunch Inc от интернет компанията AOL.

© TechCrunch


Единственият начин американската интернет компания AOL да си гарантира стабилност и устойчиво развитие в дългосрочен план е да настрои бизнеса си така, че основната част от него да е фокусирана в продажбата на реклами онлайн за сметна на отмиращия dial-up сегмент.

Финансовите данни от последното тримесечие на миналата година показват, че усилията на изпълнителния директор Тим Армстронг именно в тази насока започват да дават сравнително добри резултати.

Бившият мощен интернет доставчик страда от намаляващи приходи, особено след като през 2009 г. се отдели от Time Warner. Още от преди това обаче постъпленията на компанията от продажба на абонаменти за dial-up интернет в САЩ спадат с всяко изминало тримесечие.

В опит да противодейства на замиращия бизнес с dial-up изпълнителният директор на AOL Тим Армстронг се опитва да засили рекламната дейност на компанията чрез придобиванията на Huffington Post и мрежата от технологични сайтове на TechCrunch, реализирани през миналата година. 

Приходите на корпорацията за четвъртото тримесечие на 2011 г. показват, че стратегията на Армстронг е по-скоро работеща. Те са в размер на 576.8 млн. долара и намаляват с едва 3%, надминавайки очакваните от анализаторите 566.8 млн. Постъпленията от реклама са нараснали с 10%, достигайки 331.6 млн.

Междувременно спадът при dial-up абонаментите е с цели 18%.

"За да може AOL да покаже готовност за преминаване към бъдещето, те трябва да демонстрират способност да развиват своя бизнес с реклами", коментира анализаторът от Evercore Partners Кен Сена, пред Bloomberg.

Отчетеният ръст от 10% на рекламния бизнес изглежда още по-добре на фона на обявените незадоволителни за анализатори цифри от Google и Yahoo. През януари Yahoo обяви спад с 4%, а резултатите на Google също не са задоволителни заради слабото търсене на онлайн реклама в Европа и повишаващият се интерес към мобилната реклама.

"AOL направи голяма крачка напред през последното тримесечие на 2011 г. и аз съм много доволен от начина, по който завършваме годината", коментира Тим Армстронг в съобщение до медиите. "Резултатите от това тримесечие показват способността на AOL методично да подобрява предложенията към нашите клиенти и финансовите ни показатели", добавя той.

Въпреки това компанията има още какво да покаже, за да догони общия ръст на онлайн рекламата. По данни на eMarketer за същия период тя расте в САЩ с 23.5%, което е значително над 10-те процента ръст, отчетени от AOL.  

AOL в XXI век

През 2000 г. тогавашният мощен интернет доставчик AOL се слива с медийния гигант Time Warner в сделка, оценена на над 160 млрд. долара. Само 9 години по-късно в края на 2009 г. двете компании се разделиха и всяка пое по своя път. Състоянието на AOL от години насам не е розово – основният й бизнес, който стартира като предоставяне на интернет достъп чрез dial-up модеми, се топи с голяма скорост. В края на миналата година новият изпълнителен директор Тим Армстронг успя да постигне относителна стабилност, като съкрати около 1100 служители и затвори офисите на компанията в Германия, Испания, Швеция и Финландия. Въпреки това потребителите на американския пазар продължават да намаляват скоростно, достигайки до по-малко от 5 млн. през последното тримесечие на 2009 г.

В опитите си да стабилизира компанията и да я фокусира изцяло върху създаване на онлайн съдържание и продажба на реклами Тим Армстронг продаде странични бизнеси като ICQ и социалната мрежа Bebo. Междувременно AOL вече разполага с 4000 журналисти, 500 от които на пълен работен ден, които трябва да създават уникално съдържание в над 80-те тематично фокусирани сайта на компанията, а мрежата  й от технологични блогове става все по-внушителна.

Единственият начин американската интернет компания AOL да си гарантира стабилност и устойчиво развитие в дългосрочен план е да настрои бизнеса си така, че основната част от него да е фокусирана в продажбата на реклами онлайн за сметна на отмиращия dial-up сегмент.

Финансовите данни от последното тримесечие на миналата година показват, че усилията на изпълнителния директор Тим Армстронг именно в тази насока започват да дават сравнително добри резултати.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK