Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 фев 2012, 17:09, 2026 прочитания

AOL балансира спадащите си приходи с продажба на повече реклама

През четвъртото тримесечие на 2011 г. рекламните постъпления на компанията са с 10% повече спрямо същия период година по-рано

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Единственият начин американската интернет компания AOL да си гарантира стабилност и устойчиво развитие в дългосрочен план е да настрои бизнеса си така, че основната част от него да е фокусирана в продажбата на реклами онлайн за сметна на отмиращия dial-up сегмент.

Финансовите данни от последното тримесечие на миналата година показват, че усилията на изпълнителния директор Тим Армстронг именно в тази насока започват да дават сравнително добри резултати.


Бившият мощен интернет доставчик страда от намаляващи приходи, особено след като през 2009 г. се отдели от Time Warner. Още от преди това обаче постъпленията на компанията от продажба на абонаменти за dial-up интернет в САЩ спадат с всяко изминало тримесечие.

В опит да противодейства на замиращия бизнес с dial-up изпълнителният директор на AOL Тим Армстронг се опитва да засили рекламната дейност на компанията чрез придобиванията на Huffington Post и мрежата от технологични сайтове на TechCrunch, реализирани през миналата година. 

Приходите на корпорацията за четвъртото тримесечие на 2011 г. показват, че стратегията на Армстронг е по-скоро работеща. Те са в размер на 576.8 млн. долара и намаляват с едва 3%, надминавайки очакваните от анализаторите 566.8 млн. Постъпленията от реклама са нараснали с 10%, достигайки 331.6 млн.



Междувременно спадът при dial-up абонаментите е с цели 18%.

"За да може AOL да покаже готовност за преминаване към бъдещето, те трябва да демонстрират способност да развиват своя бизнес с реклами", коментира анализаторът от Evercore Partners Кен Сена, пред Bloomberg.

Отчетеният ръст от 10% на рекламния бизнес изглежда още по-добре на фона на обявените незадоволителни за анализатори цифри от Google и Yahoo. През януари Yahoo обяви спад с 4%, а резултатите на Google също не са задоволителни заради слабото търсене на онлайн реклама в Европа и повишаващият се интерес към мобилната реклама.

"AOL направи голяма крачка напред през последното тримесечие на 2011 г. и аз съм много доволен от начина, по който завършваме годината", коментира Тим Армстронг в съобщение до медиите. "Резултатите от това тримесечие показват способността на AOL методично да подобрява предложенията към нашите клиенти и финансовите ни показатели", добавя той.

Въпреки това компанията има още какво да покаже, за да догони общия ръст на онлайн рекламата. По данни на eMarketer за същия период тя расте в САЩ с 23.5%, което е значително над 10-те процента ръст, отчетени от AOL.  

AOL в XXI век
През 2000 г. тогавашният мощен интернет доставчик AOL се слива с медийния гигант Time Warner в сделка, оценена на над 160 млрд. долара. Само 9 години по-късно в края на 2009 г. двете компании се разделиха и всяка пое по своя път. Състоянието на AOL от години насам не е розово – основният й бизнес, който стартира като предоставяне на интернет достъп чрез dial-up модеми, се топи с голяма скорост. В края на миналата година новият изпълнителен директор Тим Армстронг успя да постигне относителна стабилност, като съкрати около 1100 служители и затвори офисите на компанията в Германия, Испания, Швеция и Финландия. Въпреки това потребителите на американския пазар продължават да намаляват скоростно, достигайки до по-малко от 5 млн. през последното тримесечие на 2009 г.

В опитите си да стабилизира компанията и да я фокусира изцяло върху създаване на онлайн съдържание и продажба на реклами Тим Армстронг продаде странични бизнеси като ICQ и социалната мрежа Bebo. Междувременно AOL вече разполага с 4000 журналисти, 500 от които на пълен работен ден, които трябва да създават уникално съдържание в над 80-те тематично фокусирани сайта на компанията, а мрежата  й от технологични блогове става все по-внушителна.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

27 мар 2020, 41136 прочитания

Слънце за 3D принтерите Слънце за 3D принтерите

Кризата с коронавируса най-накрая даде истинска цел на триизмерното принтиране

27 мар 2020, 1120 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Споразумението ACTA ще увеличи разходите на IT компаниите

Министрите Трайков и Рашидов ще бъдат изслушани в парламента. В страната се готвят протести

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10