С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 2 фев 2012, 21:32, 5149 прочитания

Google скоро ще знае повече за вас

Компанията ще обедини в общ профил информацията, която събира за потребителите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Google съвсем скоро ще знае много повече за това какво точно правите онлайн. Това се случва, въпреки че най-голямата интернет търсачка заедно с други водещи технологични компании като Facebook, Amazon и eBay се обяви против спорните американски законопроекти SOPA и PIPA, които имаха за цел да засилят правителствения контрол върху интернет. Сега компанията е на път да "затегне" режима в своите собствени общи условия и политики по отношение на личните данни.

Най-голямата търсачка в мрежата смята да започне да комбинира в единен профил информацията, която събира за всеки един отделен потребител в своите десетки уебсайтове и услуги, стана ясно в сряда (1 февруари). Това означава, че Google ще следи активностите на своите потребители в различните платформи като YouTube, Gmail и, разбира се, използвания от почти всички Google Search. Търсачката и към момента събира част от въпросната информация. За първи път в своята история обаче компанията ще комбинира данните от различните източници в единен профил, който да описва поведението на даден човек онлайн.


Важно е да се отбележи, че хората, използващи услугите на корпорацията, няма да имат възможност да се откажат от новите условия, които влизат в сила от 1 март. От Google вече разпратиха електронно писмо до регистрираните за нейните услуги хора, в което ги приканва да прочетат променените правила и политики относно личните данни и да се съгласят с тях.

"Премахваме повече от 60 различни декларации за поверителност в Google и ги заменяме с една, която е много по-кратка и лесна за четене. Новата ни декларация обхваща много на брой продукти и функции и отразява желанието ни да създадем единна изключително лесна и интуитивна практическа работа с Google", се казва в съобщението. С други думи, от компанията твърдят, че всъщност улесняват своите клиенти, защото обединяват в един документ различните условия, които важат за всяка отделна услуга.

Актуализираната Декларация за поверителност и Общи условия могат да бъдат прочетени на адрес http://www.google.com/policies. Те ще влязат в сила след месец. Според вестник Washington Post този ход на Google ще попадне в полезрението на федералните регулатори по отношение на практиките, свързани с конкуренцията и личните данни.



Досега от Google твърдяха, че не правят подобен тип профили на своите потребители, които да се захранват с информация от различните услуги, включително търсачката www.google.com, сайта за споделяне на видеофайлове www.youtube.com и смартфоните, работещи с мобилната операционна система Android.
Промените ще доведат до "по-лесно и по-интуитивно преживяване за потребителите", твърди в изявление Алма Уитен, директор лични данни в Google. "Нашият инструмент за персонализирано търсене е добър пример за чудесните неща, които компанията може да направи, когато комбинира информацията от отделните си продукти", добавя тя.

Не на същото мнение обаче е професорът по информационни технологии във Вашингтонския университет Робърт Мейсън. Той коментира в своя Google+ профил, че консолидирането на информация от страна на Google е притеснително.

Защо е необходимо всичко това

Съставянето на единен профил ще помага на Google да таргетира по-добре рекламата, която разпространява, и да я съобразява с вкусовете на хората. Ако някой например гледа клип на NBA онлайн и живее във Вашингтон, компанията ще му предложи билети за мач на местен баскетболен отбор. От Google твърдят, че ще има и ползи за потребителите. Например, ако даден човек търси думата "ягуар", Google ще има по-добра идея дали той се интересува от животното или колата.

Защитниците на личните данни обаче твърдят, че новата политика основателно може да притесни и разтревожи хора, които не са очаквали, че тяхната информация ще бъде споделяна между множество сайтове. Не е изключено човек, регистриран в Gmail, да се изненада, че съдържанието на неговите съобщения може да окаже влияние на неговото преживяване в на пръв поглед необвързани сайтове като YouTube например.

"Обявлението за новите правила за личните данни на  Google е притеснително и дори леко плашещо", коментира Джеймс Стейер, изпълнителен директор на Common Sense Media. "Дори компанията да вярва, че следейки потребителите си из отделните платформи, ще подобри своите услуги, те трябва да имат възможността да се откажат от това – особено децата и тийнейджърите, които са сред ненаситните ползватели на YouTube, Gmail и Google Search", добавя Стейер.

Сам Диаз от технологичния сайт ZDNet пък застава по-скоро на страната на онлайн търсачката гигант. Според него защитниците на гражданските права са реагирали прекалено остро. Подобни практики за замяна на правилата за ползване на дадена услуга са ежедневие за множество компании. Най-често се използва от банковите институции и няма практика потребителите да могат да се откажат от част от новостите. Освен това според Диаз не е вярно, че клиентите на услугите на Google не могат да се откажат от новите правила. Могат да го направя просто като не се съгласят с тях и спрат да ползват услугите на компанията, коментира той на страниците на технологичното издание.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1681 прочитания

Дигитализацията на една болница в провинцията Дигитализацията на една болница в провинцията

Как технологиите промениха до неузнаваемост лечебното заведение "Д-р Димитър Чакмаков" в Раднево

6 дек 2019, 1156 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Американски фирми: Не ни пращайте CV

Все повече компании преценяват кандидатите по тяхното уебприсъствие, а не по автобиографиите им

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10