С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 2 фев 2012, 21:32, 5195 прочитания

Google скоро ще знае повече за вас

Компанията ще обедини в общ профил информацията, която събира за потребителите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Google съвсем скоро ще знае много повече за това какво точно правите онлайн. Това се случва, въпреки че най-голямата интернет търсачка заедно с други водещи технологични компании като Facebook, Amazon и eBay се обяви против спорните американски законопроекти SOPA и PIPA, които имаха за цел да засилят правителствения контрол върху интернет. Сега компанията е на път да "затегне" режима в своите собствени общи условия и политики по отношение на личните данни.

Най-голямата търсачка в мрежата смята да започне да комбинира в единен профил информацията, която събира за всеки един отделен потребител в своите десетки уебсайтове и услуги, стана ясно в сряда (1 февруари). Това означава, че Google ще следи активностите на своите потребители в различните платформи като YouTube, Gmail и, разбира се, използвания от почти всички Google Search. Търсачката и към момента събира част от въпросната информация. За първи път в своята история обаче компанията ще комбинира данните от различните източници в единен профил, който да описва поведението на даден човек онлайн.


Важно е да се отбележи, че хората, използващи услугите на корпорацията, няма да имат възможност да се откажат от новите условия, които влизат в сила от 1 март. От Google вече разпратиха електронно писмо до регистрираните за нейните услуги хора, в което ги приканва да прочетат променените правила и политики относно личните данни и да се съгласят с тях.

"Премахваме повече от 60 различни декларации за поверителност в Google и ги заменяме с една, която е много по-кратка и лесна за четене. Новата ни декларация обхваща много на брой продукти и функции и отразява желанието ни да създадем единна изключително лесна и интуитивна практическа работа с Google", се казва в съобщението. С други думи, от компанията твърдят, че всъщност улесняват своите клиенти, защото обединяват в един документ различните условия, които важат за всяка отделна услуга.

Актуализираната Декларация за поверителност и Общи условия могат да бъдат прочетени на адрес http://www.google.com/policies. Те ще влязат в сила след месец. Според вестник Washington Post този ход на Google ще попадне в полезрението на федералните регулатори по отношение на практиките, свързани с конкуренцията и личните данни.



Досега от Google твърдяха, че не правят подобен тип профили на своите потребители, които да се захранват с информация от различните услуги, включително търсачката www.google.com, сайта за споделяне на видеофайлове www.youtube.com и смартфоните, работещи с мобилната операционна система Android.
Промените ще доведат до "по-лесно и по-интуитивно преживяване за потребителите", твърди в изявление Алма Уитен, директор лични данни в Google. "Нашият инструмент за персонализирано търсене е добър пример за чудесните неща, които компанията може да направи, когато комбинира информацията от отделните си продукти", добавя тя.

Не на същото мнение обаче е професорът по информационни технологии във Вашингтонския университет Робърт Мейсън. Той коментира в своя Google+ профил, че консолидирането на информация от страна на Google е притеснително.

Защо е необходимо всичко това

Съставянето на единен профил ще помага на Google да таргетира по-добре рекламата, която разпространява, и да я съобразява с вкусовете на хората. Ако някой например гледа клип на NBA онлайн и живее във Вашингтон, компанията ще му предложи билети за мач на местен баскетболен отбор. От Google твърдят, че ще има и ползи за потребителите. Например, ако даден човек търси думата "ягуар", Google ще има по-добра идея дали той се интересува от животното или колата.

Защитниците на личните данни обаче твърдят, че новата политика основателно може да притесни и разтревожи хора, които не са очаквали, че тяхната информация ще бъде споделяна между множество сайтове. Не е изключено човек, регистриран в Gmail, да се изненада, че съдържанието на неговите съобщения може да окаже влияние на неговото преживяване в на пръв поглед необвързани сайтове като YouTube например.

"Обявлението за новите правила за личните данни на  Google е притеснително и дори леко плашещо", коментира Джеймс Стейер, изпълнителен директор на Common Sense Media. "Дори компанията да вярва, че следейки потребителите си из отделните платформи, ще подобри своите услуги, те трябва да имат възможността да се откажат от това – особено децата и тийнейджърите, които са сред ненаситните ползватели на YouTube, Gmail и Google Search", добавя Стейер.

Сам Диаз от технологичния сайт ZDNet пък застава по-скоро на страната на онлайн търсачката гигант. Според него защитниците на гражданските права са реагирали прекалено остро. Подобни практики за замяна на правилата за ползване на дадена услуга са ежедневие за множество компании. Най-често се използва от банковите институции и няма практика потребителите да могат да се откажат от част от новостите. Освен това според Диаз не е вярно, че клиентите на услугите на Google не могат да се откажат от новите правила. Могат да го направя просто като не се съгласят с тях и спрат да ползват услугите на компанията, коментира той на страниците на технологичното издание.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Безпрецедентна жега на Антарктида 5 Безпрецедентна жега на Антарктида

Температурата на ледения континент за пръв път прескочи 20 градуса

14 фев 2020, 3560 прочитания

Какво друго по света: няколко любопитни идеи 1 Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Електричество от дъждовните капки; Бил Гейтс бе набеден, че купува екологична суперяхта; Нова технология ускорява преработката на въглероден диоксид

14 фев 2020, 2671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Американски фирми: Не ни пращайте CV

Все повече компании преценяват кандидатите по тяхното уебприсъствие, а не по автобиографиите им

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10