Google скоро ще знае повече за вас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google скоро ще знае повече за вас

Google скоро ще знае повече за вас

Компанията ще обедини в общ профил информацията, която събира за потребителите си

Асен Георгиев
5351 прочитания

© Мадлен Начева


Google съвсем скоро ще знае много повече за това какво точно правите онлайн. Това се случва, въпреки че най-голямата интернет търсачка заедно с други водещи технологични компании като Facebook, Amazon и eBay се обяви против спорните американски законопроекти SOPA и PIPA, които имаха за цел да засилят правителствения контрол върху интернет. Сега компанията е на път да "затегне" режима в своите собствени общи условия и политики по отношение на личните данни.

Най-голямата търсачка в мрежата смята да започне да комбинира в единен профил информацията, която събира за всеки един отделен потребител в своите десетки уебсайтове и услуги, стана ясно в сряда (1 февруари). Това означава, че Google ще следи активностите на своите потребители в различните платформи като YouTube, Gmail и, разбира се, използвания от почти всички Google Search. Търсачката и към момента събира част от въпросната информация. За първи път в своята история обаче компанията ще комбинира данните от различните източници в единен профил, който да описва поведението на даден човек онлайн.

Важно е да се отбележи, че хората, използващи услугите на корпорацията, няма да имат възможност да се откажат от новите условия, които влизат в сила от 1 март. От Google вече разпратиха електронно писмо до регистрираните за нейните услуги хора, в което ги приканва да прочетат променените правила и политики относно личните данни и да се съгласят с тях.

"Премахваме повече от 60 различни декларации за поверителност в Google и ги заменяме с една, която е много по-кратка и лесна за четене. Новата ни декларация обхваща много на брой продукти и функции и отразява желанието ни да създадем единна изключително лесна и интуитивна практическа работа с Google", се казва в съобщението. С други думи, от компанията твърдят, че всъщност улесняват своите клиенти, защото обединяват в един документ различните условия, които важат за всяка отделна услуга.

Актуализираната Декларация за поверителност и Общи условия могат да бъдат прочетени на адрес http://www.google.com/policies. Те ще влязат в сила след месец. Според вестник Washington Post този ход на Google ще попадне в полезрението на федералните регулатори по отношение на практиките, свързани с конкуренцията и личните данни.

Досега от Google твърдяха, че не правят подобен тип профили на своите потребители, които да се захранват с информация от различните услуги, включително търсачката www.google.com, сайта за споделяне на видеофайлове www.youtube.com и смартфоните, работещи с мобилната операционна система Android.

Промените ще доведат до "по-лесно и по-интуитивно преживяване за потребителите", твърди в изявление Алма Уитен, директор лични данни в Google. "Нашият инструмент за персонализирано търсене е добър пример за чудесните неща, които компанията може да направи, когато комбинира информацията от отделните си продукти", добавя тя.

Не на същото мнение обаче е професорът по информационни технологии във Вашингтонския университет Робърт Мейсън. Той коментира в своя Google+ профил, че консолидирането на информация от страна на Google е притеснително.

Защо е необходимо всичко това

Съставянето на единен профил ще помага на Google да таргетира по-добре рекламата, която разпространява, и да я съобразява с вкусовете на хората. Ако някой например гледа клип на NBA онлайн и живее във Вашингтон, компанията ще му предложи билети за мач на местен баскетболен отбор. От Google твърдят, че ще има и ползи за потребителите. Например, ако даден човек търси думата "ягуар", Google ще има по-добра идея дали той се интересува от животното или колата.

Защитниците на личните данни обаче твърдят, че новата политика основателно може да притесни и разтревожи хора, които не са очаквали, че тяхната информация ще бъде споделяна между множество сайтове. Не е изключено човек, регистриран в Gmail, да се изненада, че съдържанието на неговите съобщения може да окаже влияние на неговото преживяване в на пръв поглед необвързани сайтове като YouTube например.

"Обявлението за новите правила за личните данни на  Google е притеснително и дори леко плашещо", коментира Джеймс Стейер, изпълнителен директор на Common Sense Media. "Дори компанията да вярва, че следейки потребителите си из отделните платформи, ще подобри своите услуги, те трябва да имат възможността да се откажат от това – особено децата и тийнейджърите, които са сред ненаситните ползватели на YouTube, Gmail и Google Search", добавя Стейер.

Сам Диаз от технологичния сайт ZDNet пък застава по-скоро на страната на онлайн търсачката гигант. Според него защитниците на гражданските права са реагирали прекалено остро. Подобни практики за замяна на правилата за ползване на дадена услуга са ежедневие за множество компании. Най-често се използва от банковите институции и няма практика потребителите да могат да се откажат от част от новостите. Освен това според Диаз не е вярно, че клиентите на услугите на Google не могат да се откажат от новите правила. Могат да го направя просто като не се съгласят с тях и спрат да ползват услугите на компанията, коментира той на страниците на технологичното издание.

Google съвсем скоро ще знае много повече за това какво точно правите онлайн. Това се случва, въпреки че най-голямата интернет търсачка заедно с други водещи технологични компании като Facebook, Amazon и eBay се обяви против спорните американски законопроекти SOPA и PIPA, които имаха за цел да засилят правителствения контрол върху интернет. Сега компанията е на път да "затегне" режима в своите собствени общи условия и политики по отношение на личните данни.

Най-голямата търсачка в мрежата смята да започне да комбинира в единен профил информацията, която събира за всеки един отделен потребител в своите десетки уебсайтове и услуги, стана ясно в сряда (1 февруари). Това означава, че Google ще следи активностите на своите потребители в различните платформи като YouTube, Gmail и, разбира се, използвания от почти всички Google Search. Търсачката и към момента събира част от въпросната информация. За първи път в своята история обаче компанията ще комбинира данните от различните източници в единен профил, който да описва поведението на даден човек онлайн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

18 коментара
  • 1
    077888888888 avatar :-P
    077888888888

    Всички мои данни в Гмейл, както и в други сайтове където съм регнат СА фалшиви, които пък редовно сменям...

    НЕ съм член на нито една социал(истическа) шпионска мрежа.

    Баста!

  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22

    Действителността, настига фантастиката — жалко, но факт.

    "Промените ще доведат до "по-лесно и по-интуитивно преживяване за потребителите", твърди в изявление Алма Уитен, директор лични данни в Google. "Нашият инструмент за персонализирано търсене е добър пример за чудесните неща, които компанията може да направи, когато комбинира информацията от отделните си продукти", добавя тя."

    " — Чай — каза той.
    — Пий и пей — отвърна автоматът и му приготви поредната чаша с противната течност... „Пий и пей“ е официалният девиз на преуспяващия „Отдел жалби“ при Сириуската кибернетична корпорация...
    — Слушай, автомат такъв — каза той — щом твърдиш, че можеш да синтезираш всички съществуващи питиета, защо ми пускаш все същата противна гадост?
    — Високо хранителна и доставяща истинско удоволствие — изкъркори автоматът. — Пий и пей.
    — Има отвратителен вкус!
    — Ако това питие ви е доставило удоволствие, защо не го препоръчате на вашите приятели?
    — Защото — каза Артър злъчно — искам да си ги запазя. Няма ли да разбереш най-сетне какво ти казвам? Това питие…
    — Това питие — продължи автоматът с ласкав глас — е специално приготвено лично за вас, за да ви достави удоволствие и всички необходими хранителни вещества.
    — Аха — каза Артър, — значи съм мазохист на диета, тъй ли?
    — Пий и пей."

  • 3
    dnk avatar :-|
    dnk

    До коментар [#2] от "gost22":

    +++++

  • 4
    dnk avatar :-(
    dnk

    Обмислях да си купя пад с Андорид. След това съобщение реших да минимизирам възможностите на гугъл да научава неща за мен, т.е оставам на доброто старо Убунту.

  • 5
    ariman_info avatar :-P
    Ariman

    "не е вярно, че клиентите на услугите на Google не могат да се откажат от новите правила"
    То никой не ни задължава да ползваме и интернет, но де факто Гугъл е началната точка на огромна част от потребителите в нета, но нека от компанията не забравят един пример, едно време страницата на майкрософт бе най-посещавана, просто защото бе по подразбиране в едиствиния силен браузер - Експлорер, а какво стана после, знаем всички, алтернативи ще се намерят.

  • 6
    maniask avatar :-|
    maniask

    Безплатна баница няма.

  • 7
    krasimiraka avatar :-?
    Красимира Карамфилова

    До коментар [#4] от "dnk":

    Имаш и опция PlayBook... =)

  • 8
    ivtotev avatar :-|
    Иван Тотев

    Аз ли съм единственият, който смята това за позитивна промяна? Нямам нищо против да анализират поведението ми в интернет ако това доведе до по-добри резултати, когато отворя браузъра си.

  • 9
    koala avatar :-|
    piano_lady

    Има толкова други търсачки-мисля да се ориентирам към някоя от тях.

  • 10
    krizkoz avatar :-P
    krizkoz

    Кратка и "забавна" илюстрация на написано тук в това клипче http://www.youtube.com/watch?v=hrontojPWEE.

    Google отдавна знаят всичко необходимо за ползвателите, за да таргетират добре рекламата си. Сега просто подреждат информацията, за им е по-лесно да я предоставят на този, който я поиска.

    Нещо подобно направиха и Facebook с новия си дневник профил, който поразително прилича на досие.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK