Когато Google задава въпросите...

Интернет гигантът ревизира прословутите си интервюта за работа, тестващи креативността

Технологичните компании от Силициевата долина често обичат да напомнят, че са различни от останалия корпоративен свят. Макар че са един от двигателите на американската икономика, най-често при тях няма да се сблъскате с огромни хангари, разделени на малки кубични пространства, където затормозени хора трескаво се трудят зад бюра. Офисите в тази част на Калифорния изглеждат по начин, който рядко може да се види другаде – като се започне от билярдните маси, мине се през по-екзотични неща като стени за катерене и се стигне до наистина необичайните неща, като например огромна пързалка от последния етаж на сградата до партера. Дали това е резултат от по-неформалната среда, в която са се родили тези компании, или пък е мистичен план за повишаване на производителността – това е трудно да се каже.

Една от компаниите, които прилагат тези подобни с голям ентусиазъм, е онлайн гигантът Google. Из технологичните среди в САЩ се носят митове за това какво получават служителите на най-голямата интернет компания срещу усърдието си (музикално студио, чести екскурзии, подаръци и други бонуси). Онлайн корпорацията обаче е също толкова известна и с това колко трудно е да започнеш работа в нея. Процесът по наемане на нови служители е изключително тежък, а съдбата на някои кандидати е предварително определена от фактори, които са извън техния контрол, разказва авторитетното издание Business Insider.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове