С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 6 фев 2012, 21:30, 5671 прочитания

И потече интернет телевизия...

Онлайн излъчването на спортни програми прокарва пътя на телевизията от бъдещето

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Мачът за купата по американски футбол "Супербоул", който е може би най-знаковото комерсиално събитие в света на спорта и рекламата, вчера стана значимо за света на технологиите. Финалът на NFL първенството направи своя официален дебют в интернет, където за пръв път бе излъчен легално.

Преди деня на събитието обаче телевизията правоносител NBC заедно с отдела по киберпрестъпленията на ФБР свалиха от мрежата един куп сайтове, които се занимават с "незаконното" стриймване на спорт в мрежата. Сред ударените бяха порталите FirstRowSports.tv и SoccerTVLive.net. Масираните полицейски акции са довели дори и до ареста на 28-годишен мъж от щата Мичиган, който е администрирал няколко "неоторизирани" спортни излъчвания в мрежата.


Проблемът

Опитите на телевизиите да разпространяват съдържанието си онлайн в реално време е решаващ за бъдещето на индустрията еволюционен процес. А и той, както повечето прогресивни идеи в мрежата, започна именно благодарение на киберпиратите и тяхната изобретателност. Спортните събития пък, бидейки интересни и заредени с емоция основно при гледане на живо, се превърнаха в пионерите в този бранш. Реално всеки потребител с видеокарта, която поддържа приемане на телевизионен сигнал, може да се превърне в "доставчик" на стрийминг в мрежата с помощта на не толкова сложен софтуер.

Освен сайтовете, посветени на нелегалното ретранслиране на спортни събития, в мрежата се появиха и множество портали, които предлагат хостинг на излъчвания в реално време като Justin.tv и Ustream.tv. Те подобно на платформите за споделяне на файлове от ранга на Megaupload и Rapidshare на теория не носят пряка отговорност, в случай че техни потребители ползват услугите им за нарушаване на авторски права. Това затруднява единствено правоносителите в техните опити да ограничат пиратството, тъй като хиляди онлайн излъчвания трябва да бъдат следени поотделно и в случай на нарушение да бъде подавана заявка към администраторите на портала за блокирането им. А в случая със спортните събития – прекратяване на едновременното излъчване на няколко мача от десетки различни източници, разпространени през многобройни портали, се превръща в непосилно предизвикателство за телевизиите.



Решението

Затова и индустрията започва все по-често да следва максимата "ако не можеш да ги победиш, присъедини се към тях". Навлизайки в мрежата, телевизиите са изправени пред няколко нови предизвикателства. Едното от тях е свързано с условията на рекламодателите – определени компании не са склонни да плащат допълнително за онлайн излъчването на телевизиите. Това си пролича и по време на "Супербоул" - музикалното изпълнение на Мадона по време на почивката между полувремената и последвалото рекламно шоу бяха достъпни единствено за стандартните телевизионни зрители, докато в интернет двете половини на мача бяха разделени от повтарящи се кратки рекламни клипове на Budweiser.

Именно поради рекламните си договори телевизиите не позволяват излъчването в мрежата да бъде достъпно за целия свят – още един недостатък, който единствено насърчава "пиратските" стриймове. Като се има предвид, че рекламните приходи са движещият фактор при отразяването на спортни събития, медиите нямат избор и неизбежно изпълняват условията на своите "благодетели" за ограничаване на съдържанието си.

Това безспорно вреди на телевизионната индустрия и нейният технологичен потенциал не може да бъде усвоен напълно. А примерите за възможностите на "живата" телевизия в мрежата са налице – през 2009 г. встъпването в длъжност на президента на САЩ Барак Обама е било гледано от 21.3 млн. души по целия свят – зашеметяващ рекорд, който впоследствие две години по-късно бива разбит от сватбата на принц Уилям и Кейт Мидълтън, която е проследена на живо в интернет от 400 млн. души.

Така че ако спортните събития, а всъщност и цялостното телевизионно съдържание, искат някога да достигнат до този мащаб, ще се наложи подходът на медии и рекламодатели драстично да се промени. И да се "подмлади".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И JP Morgan вече се опасява от "катастрофални" климатични промени И JP Morgan вече се опасява от "катастрофални" климатични промени

Анализатори на водещата инвестиционна банка предлагат въвеждане на глобален "въглероден данък"

24 фев 2020, 915 прочитания

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 4 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 993 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Kaspersky остава извън борсата

Основателят Евгений Касперски изкупува обратно акции на вторичния пазар.

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10