С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 14 фев 2012, 21:32, 7670 прочитания

Apple – скоро и във вашия телевизор

Една от последните цели на Стив Джобс - революция на малкия екран може би ще се сбъдне през лятото

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Както всеки път, преди Apple да обяви нов продукт, слуховете около него са много повече от сигурните факти. И пак както винаги повечето анализатори и фенове на компанията са единодушни какво точно ще представи тя, но подробностите са скрити зад много спекулации и предположения.

Най-големият производител на електроника в света в момента замисля нещо мащабно, което най-вероятно ще стане публично достояние в средата на годината. По традиция няма никаква официална информация за това какво може да е естеството на проекта – Apple са пословично стриктни при опазването на корпоративна тайна. Според прогнозите на технологичните анализатори обаче новото предложение на ябълковата компания ще адресира една пазарна ниша, където компанията досега не е успявала да стъпи успешно – телевизията.


Най-новото доказателство за телевизионния проект на Apple е скорошно писмо, което британският ефирен оператор ITV е изпратил до американския технологичен гигант. В него компанията от Острова напомня на Apple за предишно обещание, което Стив Джобс е дал приживе: да не кръщава своя разработка с името iTV. Поставянето на "i" пред името на продуктите е обичай на Apple, започнал още с първия iMac, така че притесненията на британците не са съвсем без основание независимо от направените устни договорки.

Стари неуспехи

Спекулациите около въпросния проект датират от доста време. В официалната биография на съоснователя на корпорацията пише, че телевизор с марката Apple е едно от последните неща, които Стив Джобс е искал да направи. За нещастие обаче той почина от рак на панкреаса през октомври миналата година, преди да види реализацията на този свой проект.



Това обаче не означава, че работата по такова устройство вече не е започнала, въпреки че предишният опит на Apple в тази област може да се приеме по-скоро като неуспех. Компанията започва да предлага set-top box устройството Apple TV още през 2006 г. Въпреки че не е пълнокръвен телевизор, то позволява гледането на стрийминг съдържание от интернет източници като iTunes, Netflix, YouTube и други.

Въпросният продукт обаче не успява да се наложи и да наруши спокойствието на конкуренцията в сектора. Скоро след това, през 2007 г., Apple пуска своя първи смартфон iPhone, който се радва на феноменален успех и измества фокуса на компанията към мобилните устройства. Тази стратегия ще бъде продължена три години по-късно с таблета iPad. Пазарният успех на тези хитови мобилни устройства до голяма степен оставят Apple TV на заден план и компанията сякаш забравя за него.
Компанията от Купертино сякаш забравя за своето set-top box устройство Apple TV след неговия неуспех на пазара.

Предизвикателства

Осъществяването на пробив в телевизионния бизнес модел е трудна задача. Apple имат известен опит в осигуряването на съдържание от своя онлайн магазин за музика iTunes. Тази услуга е една от основните причини за успеха на музикалния плейър iPod, който компанията пуска на пазара през 2001 г.

При телевизията обаче положението не е същото, както в музикалния бранш. Там съдържанието се създава от сравнително малък брой студия, които не са склонни да го споделят с компания като Apple, която в случая е разглеждана като обикновен посредник. Поддържането на интереса на телевизионните зрители изисква постоянен поток от качествени филми и сериали, което е доста по-скъпо от създаването на песни.

Освен това за своя успех Apple има нужда от сътрудничеството на интернет доставчици по места. Тъй като Apple телевизорът ще излъчва най-вече (ако не и единствено) поточно съдържание, което взема от сървъри в глобалната мрежа, съдействието на провайдърите е ключово. Докато при iPhone компанията можеше да налага своите условия на телекомите, сега това не би било възможно.

Прототипи

Тим Кук и компания вече със сигурност са започнали да работят по изчистването на проблема с доставчиците. Преди седмица канадски вестник съобщи, че в офисите на няколко местни телекомуникационни компании са били забелязани прототипи на устройства, за които се предполага, че са прословутите Apple телевизори. Според информацията на вестник The Globe and Mail устройствата приличат на голям iPad. Те могат да бъдат управлявани както с глас, подобно на гласовия асистент Siri, който се появи първоначално в смартфона iPhone 4S, така и чрез жестове, подобно на технологията Kinect на Microsoft. Предполагаемите Apple прототипи поддържат и други функции, придобили популярност сред смарт телевизорите, като например видеочат. Не става ясно дали целият дисплей на устройството ще бъде един голям сензорен екран, за да бъде приликата с iPad пълна.

В очакване на война


Засега е трудно да се намерят други подробности около плановете на Apple да направи революция в телевизионния бизнес, но такива почти със сигурност съществуват. Единствено ни остава да изчакаме лятото, когато компанията от Купертино може би ще пусне повече информация. Със своите близо 100 млрд. долара финансови резерви за Apple като че ли няма много непостижими цели. Остава единствено да се надяваме, че ако Apple iTV действително съществува, индустрията няма да попадне в капана на друга патентна война, подобна на тази, бушуваща при смартфоните и таблетите. На този пазар вече има стабилно стъпили играчи като Samsung, LG и други, които може би ще искат да си го върнат на Apple за всички проблеми, които им създаде при мобилните устройства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

21 фев 2020, 784 прочитания

SAP подготвя компаниите за новата икономика на изживяванията SAP подготвя компаниите за новата икономика на изживяванията

Над 900 специалисти в SAP Labs България разработват иновативни технологии за потребителите на SAP, твърди Том Киндерманс, управляващ директор на SAP за Централна и Източна Европа

21 фев 2020, 890 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Amazon търси лоялни клиенти

Абонаментната услуга Prime на компанията привлича по-малко потребители от очакваното

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10