Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Тим Кук представи своята визия за Apple пред инвеститорите

Изпълнителният директор на компанията промени подхода на Стив Джобс да избягва специализирани форуми

Единствените по-големи публични прояви на Тим Кук досега бяха свързани със събития на Apple, в които компанията представя новите си продукти и услуги.
Единствените по-големи публични прояви на Тим Кук досега бяха свързани със събития на Apple, в които компанията представя новите си продукти и услуги.
Единствените по-големи публични прояви на Тим Кук досега бяха свързани със събития на Apple, в които компанията представя новите си продукти и услуги.    ©  Robert Galbraith
Единствените по-големи публични прояви на Тим Кук досега бяха свързани със събития на Apple, в които компанията представя новите си продукти и услуги.    ©  Robert Galbraith

Докато беше начело на Apple, покойният Стив Джобс третираше инвеститорите почти като заплаха – много рядко се решаваше да се срещне и да поговори с тях. Новият изпълнителен директор на компанията Тим Кук показа вчера, че смята да подходи различно в сравнение със своя предшественик. Той реши да промени отношението към инвеститорите и взе участие в конференцията на Goldman Sachs, пише New York Times. За разлика от фирмените презентации, които изнасяше до момента, по време на настоящата дискусия Кук трябваше да отговаря на въпроси от различно естество. Това разкрива малко повече подробности за начина му на мислене, коментира изданието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_
    • - 3
    • + 8

    За съжаление не научих нищо съществено за Apple от написаното. Тази среща не е била предназначена за представянето на нещо ново (продукт, визия), а по-скоро покриване на щетите (damage control) и да представи Ябълката като по-малко арогантна. Браво на журналистите от New York Times за разследването, с подобна работа и силна морална позиция у хората, могат да се контролират експлоататорските практики в 'комунистичен' Китай.

    Нередност?
  • 2
    omniam avatar :-|
    omniam
    • - 2
    • + 8

    Наистина не бива една от най-богатите и престижни компании да се петни с детски труд и с лоши условия на работа, дори и при далечни доставчици, върху които компанията няма контрол. А всъщност "шокиращите разкрития" на Ню Йорк Таймс са тенденциозни - зад луксозните опаковки и скъпите продукти на много западни компании стои източна мизерия, така да го кажа.

    Нередност?
  • 3
    siolen avatar :-P
    siolen
    • - 3
    • + 1

    "Кук обяви, че според него, ако сега бъде направена конференция на разработчиците на РС приложения, може никой да не се яви. Докато ако бъде направено подобно събитие, предназначено за програмистите на iOS софтуер, то участниците ще напълнят една голяма бална зала в хотел."
    Ха-ха-ха-ха ... Сладура мамин ...
    Аз казах че с толкова пари в брой Apple могат да бъдат съборени само от грандиозен провал и той май се задава. Краката на Тим Кук са били поне на 1-2 педи над земята, като е представял визията си ...
    Момчета от Apple, да ви правим 10-20 броя от "Приказка за стълбата" от Христо Смирненски ?

    Нередност?
  • 4
    ugi avatar :-|
    ugi
    • - 3
    • + 7

    100 млрд. кеш ще задържат компанията още доста време на пазара, още повече, че има пордукти и заложени нови, които ще генерират големи печалби още поне няколко години. Но истината за успеха на Епъл не са нейните продукти, а маркетинга - те просто успяха да се наложат като някаква луксозна марка, да създадат Епъл-снобарщина и някакси да убедят дори българина, че е супер нормално и необходимо да дадеш 1200лв за телефон, още толкова за джаджа за интернет и наполовина, за да слушаш музика. Не че продуктите им са лоши, напротив, но истината за всички големи продажби се крие в маркетинга, а не толкова в качествата на самия продукт. Въпросът е дали Тим Кук ще успее да запази този печеливш микс от добри продукти и перфектни маркетингови стратегии.

    Нередност?
Нов коментар