Китайският "Google" разширява международната си експанзия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайският "Google" разширява международната си експанзия

Reuters

Китайският "Google" разширява международната си експанзия

Според неофициална информация компанията Baidu планира да отвори офис в Бразилия

Асен Георгиев
3160 прочитания

Reuters

© Reuters


Един от най-големите преки конкуренти на Google при интернет търсенето е китайската компания Baidu. Тя е доминиращ играч на китайският пазар и за момента остава непоклатима на първото място в Поднебесната империя. Сега Baidu планира да разшири своята дейност, навлизайки в Южна Америка, съобщава China Daily.

От интернет компанията към момента отказват да коментира темата, но и не отричат информацията за планирано разширяване на дейността си в други държави.

Baidu има намерение да отвори свой офис в Сао Пауло, Бразилия, пише China Daily, позовавайки се на информация, тиражирана в местната преса. През първите шест месеца интернет компанията ще наеме около 20 служители и ще започне развитие на нови услуги. Не е изключено обаче броят на заетите да се увеличи значително, допълва China Daily.

Този ход не е първият опит на китайската интернет компания да излезе на международната сцена. Нейната търсачка е достъпна в Япония още от 2007 г., а от 2011 стартира и и услугата си за автоматични отговори на въпроси Baidu Knows на арабски език.

Корпорацията обаче понася критики заради своето неубедително представяне в Япония, където изостава значително зад Google и Yahoo, пише технологичното издание The Next Web.

За периода 2008 г. – 2010 г. от международните си дейности Baidu отчита загуба в размер на 108 млн. долара. Въпреки това изпълнителният директор на организацията Робин Ли е решен да следва своята цел и да превърне Baidu в световен бранд. Той споделя това свое намерение пред Times of India през септември миналата година, когато разкрива и повече подробности за бъдещата международна експанзия.

"Бразилският пазар не се съпротивлява срещу навлизането на външни конкуренти, тъй като повечето от услугите за интернет търсене в страната са доставяни от чуждестранни компании", коментира пред China Daily Хонг Бо, ИТ анализатор, който следи сектора на интернет търсачките.

В конкретния случай обаче Baidu не разполага с очевидно предимство в конкуренцията с международните "противници", добавя той.

Към момента Baidu се ползва от над 55% от клиентите на интернет търсене в Китай. Засега обаче компанията не се представя убедително в опитите си да разшири дейността си в чужбина. Експерти коментират, че основната причина за това е невъзможността за ясно открояване на фона на конкурентите и набиране на критична маса потребители. Нещата са различни на китайския пазар, където по последни данни Baidu генерира около 78% от общите приходи от търсене и съпътстващи услуги, възлизащи на 866 млн. долара през 2011 г. 

Един от най-големите преки конкуренти на Google при интернет търсенето е китайската компания Baidu. Тя е доминиращ играч на китайският пазар и за момента остава непоклатима на първото място в Поднебесната империя. Сега Baidu планира да разшири своята дейност, навлизайки в Южна Америка, съобщава China Daily.

От интернет компанията към момента отказват да коментира темата, но и не отричат информацията за планирано разширяване на дейността си в други държави.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    dragozow avatar :-P
    dragozow

    На кой му трябва филтрирана информация? Китайците и няколко държави нямат избор, останалата част от света ще им се смее. Напишете в Baidu думата Tibet за да видите че нищо не пише за Далай Лама и борбата за независимост, просто китайците смазват всеки опит за свобода.

  • 2
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    Да видим какъв ще бъде резултата.

  • 3
    zumz avatar :-|
    zumz

    Извън Китай Baidu не е конкурент, знаят си го, знае го и Google и поради това не се притеснява особено. Освен това чрез Baidu се разпространява огромно количество пиратска продукция. Но за онези които са купили акции на Baidu примерно през януари 2009 г. на цена 10 долара - това си е златна мина, днес цената е 141 долара.

  • 4
    funcy74 avatar :-|
    МилевГео

    Много гот......в момента да инвестираш в електронен бизнес в Азия си е далавера защото понякога акции с нисък номинал се оказват бленуваното бинго от тотото!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.