Китайският "Google" разширява международната си експанзия

Според неофициална информация компанията Baidu планира да отвори офис в Бразилия

Един от най-големите преки конкуренти на Google при интернет търсенето е китайската компания Baidu. Тя е доминиращ играч на китайският пазар и за момента остава непоклатима на първото място в Поднебесната империя. Сега Baidu планира да разшири своята дейност, навлизайки в Южна Америка, съобщава China Daily.

От интернет компанията към момента отказват да коментира темата, но и не отричат информацията за планирано разширяване на дейността си в други държави.

Baidu има намерение да отвори свой офис в Сао Пауло, Бразилия, пише China Daily, позовавайки се на информация, тиражирана в местната преса. През първите шест месеца интернет компанията ще наеме около 20 служители и ще започне развитие на нови услуги. Не е изключено обаче броят на заетите да се увеличи значително, допълва China Daily.

Този ход не е първият опит на китайската интернет компания да излезе на международната сцена. Нейната търсачка е достъпна в Япония още от 2007 г., а от 2011 стартира и и услугата си за автоматични отговори на въпроси Baidu Knows на арабски език.

Корпорацията обаче понася критики заради своето неубедително представяне в Япония, където изостава значително зад Google и Yahoo, пише технологичното издание The Next Web.

За периода 2008 г. – 2010 г. от международните си дейности Baidu отчита загуба в размер на 108 млн. долара. Въпреки това изпълнителният директор на организацията Робин Ли е решен да следва своята цел и да превърне Baidu в световен бранд. Той споделя това свое намерение пред Times of India през септември миналата година, когато разкрива и повече подробности за бъдещата международна експанзия.

"Бразилският пазар не се съпротивлява срещу навлизането на външни конкуренти, тъй като повечето от услугите за интернет търсене в страната са доставяни от чуждестранни компании", коментира пред China Daily Хонг Бо, ИТ анализатор, който следи сектора на интернет търсачките.

В конкретния случай обаче Baidu не разполага с очевидно предимство в конкуренцията с международните "противници", добавя той.

Към момента Baidu се ползва от над 55% от клиентите на интернет търсене в Китай. Засега обаче компанията не се представя убедително в опитите си да разшири дейността си в чужбина. Експерти коментират, че основната причина за това е невъзможността за ясно открояване на фона на конкурентите и набиране на критична маса потребители. Нещата са различни на китайския пазар, където по последни данни Baidu генерира около 78% от общите приходи от търсене и съпътстващи услуги, възлизащи на 866 млн. долара през 2011 г. 

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели