Новият брой: Пътят към Шенген
Close

"Мобилтел" обяви пилотен проект за безконтактни разплащания

Той ще стартира през месец май тази година в партньорство с Първа инвестиционна банка

   ©  Цветелина Ангелова

Българският телеком оператор "Мобилтел" и Първа инвестиционна банка ще стартират пилотен проект за мобилно безконтактно разплащане през месец май тази година, стана ясно по време на Световния мобилен конгрес, който се провежда в момента в Барселона. Пилотният проект ще продължи шест месеца, като търговският му старт може да бъде обявен още тази година, разясняват от компанията.

Решението е базирано на технологията NFC (Near Field Communication), която през последните няколко години агресивно търси своето място в телеком индустрията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    grigor_mitev avatar :-P
    grigor_mitev
    • - 3
    • + 1

    Както се казва на жаргон - "лебец" да има за хората, че в тая криза - всяко едно ново работно място си е победа! :))) Предполагам, че след мобилтел и другите оператори у нас ще го сложат, ама мтел първи се престрашиха, за което им свалям шапка! С партньорство с банките и с технологията "Near Field Communication" - всичко се прави за улеснение на потребителите :))

    Нередност?
  • 2
    gozzoo avatar :-|
    gozzoo
    • - 2
    • + 4

    можеше снимката да бъде на NFC телефон, нали това е смисъла на статията

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 4

    Веднъж да натрупа критична маса, услугата за електронното портмоне ще направи фурор в България. Малката подробност на местния пазар е, че 90% от касиерките са съкратени учителки, бивши шивачки или нещо подобно. Не могат да смятат наум, търсят цифрите по клавиатурта, по малките магазини шефът оставя за утре сутринта само 10 лева в дребни, сакън да не го завлекат служителите. Така магазинът до обяд "няма да ви върне"....За такситата не говорим, там всеки може много да разкаже. Всичките тези проблеми отпадат с електронното портмоне, стига услугата да не е тип "Да сте задължително клиент на Вивател, банката да Ви е точно еди коя си и можете да пазарувате само еди къде си..."

    Нередност?
  • 4
    fred avatar :-|
    Fred
    • + 1

    Авторът ясно го е казал, проблемът не е технически а в раздробеността. Това че Ментел прави нещо не променя тази раздробеност а като знам и мафиотският характер на тази компания /не че другите са цвете/ съвсем не съм оптимист. Отделно високите такси които ще сложат /спомнете си като плащате със SMS колко отива в тях/ отделно и навика им да грешат сметки и да надписват.

    Проблема е че всички искат да одерат колкото се може повече от кожата на потребителя и да напълнят гушите а не да му предоставят евтина и качествена услуга. Това е елементарно технически нещо на принципа на електронно портмоне. Всяка покупка тегли от стойността в него като свършат парите го зареждаш от банкомата. Евтино и ефикасно а не някакъв скъп телефон за 1000 лв. Да, но тогава ще останат без свръхпечалбата и милионите мобифони които ще ни пробутат.

    Нередност?
Нов коментар