Висок скок
Пазарът на таблети продължава да расте главоломно. В България е още миниатюрен, но продажбите се увеличават в пъти
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Apple създаде пазара на таблети през 2010 г. и го завладя. Продажбите на мобилния продукт растат постоянно и, изглежда, са имунизирани от кризата. Успехът обаче логично доведе и до конкуренция, и на пазара се нахлуха нови играчи. Световният успех на устройството бавно се пренесе и в България. Макар мащабът да е малък, и тук говорим за бурен растеж - всички търговци говорят за увеличение в пъти.
Лидерство без конкуренция, засега...
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
26 коментара
Как да расте пазарът, при положение, че излиза значително по-евтино познат да ти донесе устройството от САЩ или да си купиш китайкски таблет от DealExtreme?
Да не говорим за съдържанието - Vbox7 не се отваря (пустия му флаш...), частично сайтовете на БГ телевизиите също (пак пустия му флаш), българското съдържание в Епъл стора е трагично, освен ако не искаш диск на Веселин Маринов, ама нещо точно чалгарите по таблети не си падат. И накрая добавяме цената от 940 лева (която пък е еднаква за цяла Европа по моите наблюдения) и е висока за българина (за сравнение - с познат от щатите се връзва на около 800 лева).
Така че направо им се възхищавам на магазините с продажбите от по 100 броя на месец. Само че за по-гоялм успех трябва специфичен подход към пазара, то само с отваряне на магазини и чакане на някой да влезе не става.
Пак ли реклама на Apple ?
Не че е лошо - да си плащат, ама статията да не се публикува в тази рубрика, моля ... А ако не си плащат и въпреки това се публикува тук, значи Капитал не може да прави пари ...
До коментар [#2] от "siolen":
В коя рубрика следва да са съобщенията за фирмата No. 1 в мобилните ТЕХНОЛОГИИ Apple?
До коментар [#3] от "НаблюдателЕ":
Ако ще става дума за една фирма/продукт (с бегло споменаване на това кои са й конкурецията) - следва тази фирма и/или продукт да е в заглавието - логично.
Що се отнася до "фирма номер 1 в мобилните технологии" - спори се коя е. Apple много агресивно се опитва да принуди хората да вземат отношение към нейните продукти и това представлява един интересен социален експеримент. Все пак моите наблюдения показват че повечето хора около мен вече се дразнят от Apple, а преди не бяха толкова негативно настроени.
Нормално,това е бъдещето.Преди 2 год. таблетът беше отхвърлен като лош идея и никой не го вземаше на сериозно и се мислеше,че пазар за него няма.Но се оказа съвсем друго!
Чак пък фирма номер 1 ...., може би за САЩ, но не и в света
До коментар [#4] от "siolen":
Статията се отнася за пазара на ТАБЛЕТИ, който се доминира от Apple. Таблетът е продукт, който съчетава съвкупност от съвременни ТЕХНОЛОГИИ в една новосъздаден пазарна ниша.
В този смисъл, мястото на една статия относно продукти, тясно свързани с технологията, е в рубриката "Технологии и Наука".
Предполагам, че присъствието на Apple в тази (и други) рубрики дразни, но това е положението:
- с изделието iPhone Apple наруши и пренареди мобилния пазар
- с изделието iPad Apple създаде нова пазарна ниша с обем повече $50 милиарда годишно и потенциал по-голям от компютърния пазар
Дали Apple е No. 1 в мобилните технологии може да се спори, но не ми е ясно защо, след като са първи по обем на продажби на мобилни телефони в света и прибират 80% от печалбите на всички производители в мобилния сектор.
Най-малко се дразнят КЛИЕНТИТЕ на Apple, тъй-като всички статистики показват, че те са най-доволни от изделията си :-)
До коментар [#8] от "НаблюдателЕ":
Статията е реклама на Apple, а областа на рекламата - пазара на таблети. Нишата не е нова, но в последно време й се отделя изключително много маркетингово внимание, защото печалбите от нея са големи.
В този смисъл, мястото на една рекламна статия, тсно свързана с "ухажвана" пазарна ниша, е в рубриката "Реклама".
От моя гледна точка излизането на iPhone (в последствие - на iPad) представляваше много добро разиграване на приказката "Сега нещата за баровци са достъпни и за вас". Аз си спомням характеристиките на първия iPhone и на конкуренцията му към момента и мога да твърдя че Apple не представиха нищо революционно в техническо отношение, по-скоро го обезпечиха с много подходящи услуги.
Разбира се, на мен ми е все едно кой е на първо и кой на второ място, но както вече казах - дразни ме агресивноста на Apple при налагането на продуктите си. Затова се постарая да ги избягвам, доколкото това е възможно.
До коментар [#3] от "НаблюдателЕ":
До коментар [#8] от "НаблюдателЕ":
Как са акциите в Ябълката? Чакаш ги още да пораснат ли?
Наистина ме убиваш с умението ти да събираш минуси тук, във форума...Що не излезеш навън да проповядваш за свети Джобс и неговия наместник iPad на Земята? Или може би трябва да почакаме първо да навършиш 18, че не мога да си представя такъв инфантилизъм у възрастен човек....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.