Apple изостава все повече от Samsung при смартфоните в Китай

Компанията от Купертино е сключила сделка с втори партньор на китайския пазар, но междувременно разликата с южнокорейския й конкурент почти се е удвоила

В момента Apple има достъп само до 34% от всички над 988 млн. потребители на мобилни услуги в Китай.
В момента Apple има достъп само до 34% от всички над 988 млн. потребители на мобилни услуги в Китай.
В момента Apple има достъп само до 34% от всички над 988 млн. потребители на мобилни услуги в Китай.    ©  Reuters
В момента Apple има достъп само до 34% от всички над 988 млн. потребители на мобилни услуги в Китай.    ©  Reuters

Въпреки успехите си в развитите западни държави, Apple продължава да отстъпва позиции на своя конкурент Samsung в областта на смартфоните в най-големия комуникационен пазар в света - Китай, съобщава информационна агенция Bloomberg. Там делът на южнокорейската корпорация е три пъти по-голям от този на американската компания и постоянно се увеличава.

В този случай стратегията на Apple да предлага своя смартфон iPhone през само един телекомуникационен оператор изглежда се е обърнала срещу компанията. Устройствата на фирмата от Купертино заемат само 7.5% от пазара в Китай, докато Samsung контролира 24.3% по данни на анализаторската компания Gartner. Миналата седмица Apple сключи договор с China Telecom за продажбата на iPhone, докато Samsung е партньор и на трите водещи китайски оператора с 3G покритие още от 2009 г. насам.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове